To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Și Sergiu Nicolaescu nu își bagă unghia în gât? Cum a putut un “tânăr” ca Mungiu să câștige un așa premiu și el nu? Cine este cel mai prolific regizor. Lasă că o să facă Sergiu Nicolaescu un film în care el o să fie și regizor și interpretul principal și scenarist. Iar filmul o să vorbeasca de cat de bun a fost Sergiu Nicolaescu ca actor, regizor. Mai bun decât Cristi Mungiu. Care nu a avut proiecte finanțate de Consiliul Național al Cinematografiei!
Lista castigatorilor celei de-a 60 a editie a Festivalului de Film de la Cannes
Patru luni, trei saptamini si doua zile (Cristian Mungiu) – Trofeul Palme d’Or
Julian Schnabel (The Diving Bell and the Butterfly) – Premiul pentru cel mai bun regizor
Konstantin Lavronenko (The Banishment) – Premiul pentru cel mai bun actor
Jeon Do-yeon (Secret Sunshine) – Premiul pentru cea mai buna actrita
Ahma si Run – Mentiuni speciale la scurt metraje
VerLlover (Elisa Miller) – Premiul pentru scurt metraj
The Edge of Heaven (Fatih Akin) Premiul pentru cel mai bun scenariu
Patru luni, trei saptamini si doua zile (Cristian Mungiu) – Premiul criticii internationale
De l’autre cote (Fatih Akin) – Premiul juriului ecumenic
Patru luni, trei saptamini si doua zile (Cristian Mungiu) – Premiul educatiei nationale
California Dreaming (Cristi Nemescu) – Premiul ”Un certain regard”
Bineînțeles că suntem mândri, 4 premii românești la Cannes (3 Mungiu și unul Nemescu).
iar în istorie a mai câștigat Palme d’Or doar Ion Popescu Gopo în 57′.
așa că prețuiți domnilor momentul și nu mai căutați nod în papură
Stii ce e cel mai tare? BUGETUL!
Filmul asta a avut 5900.000 euro, al doileac, dupa unul cu 250.000 de euro.
Cel mai scump film de la Cannes: Zodiac al lui David Fuincher: 85 milioane euro.
Le-a cam dat mumu Mungiu la toti: le-a aratat ca arta se poate face si cu buget mic :D
Aaaa, scuze: 590.000 euro! :P
Respect Mungiu! Dar acum ma intreb, oare il va sprijini cineva din Romania pe el sau pe altii mai mult in aceasta lumina? Pana la urma tot strainii ne fac treaba :(.