Cargus – partea a 2-a

După ce-am scris ieri dimineață articolul precedent în care am povestit toată experiența cu un colet pe care ar fi trebuit să-l livreze Cargus acum vreo 3 săptămâni, lucrurile au luat o întorsătură de-a dreptul interesantă.

Ieri mai așteptam un colet, tot ceva luat din UE, comandat săptămâna trecută, dar care trebuia să vină cu UPS. Pe la ora 17 mă sună curierul de la UPS să mă întrebe dacă sunt la adresă, iar eu am răspuns plin de entuziasm (în contextul coletului de la Cargus care nu mai apărea) că sunt și că-l aștept. El “hehe, dacă mă așteptați azi, atunci vin mâine”, eu “hehe, sper că nu…”. Omul glumea, dar nu avea de unde să știe că nu avea cu cine la momentul ăla.
Peste aproximativ 10 minute ajunge la mine iar eu, ca să nu las impresia că-s un psihopat care are fantezii cu curierii, îi explic că m-am bucurat așa că aștept un colet care trebuie să vină cu colegii de la Cargus de vreo 3 săptămâni și ăia mă tot mint și amână. El îmi răspunde cu un, “eh, eu răspund de UPS și după cum vedeți, îmi fac treaba”, eu îi mulțumesc frumos, iau coletul și gata.

Vreun sfert de oră mai târziu îmi sună telefonul, același curier de la UPS. Care îmi spune că după ce-a plecat de la mine a rămas gândindu-se la problema mea și și-a adus aminte că încă îl cunoaște pe un fost șef de-al lor din UPS care acum este al doilea om în Cargus România. Și că i-a dat un mesaj iar persoana respectivă i-a cerut mai multe detalii. Prin urmare mă ruga să-i trimit eu un mesaj pe Whatsapp cu numele meu complet, AWB-ul coletului și detaliile problemei.
Pentru o perioadă scurtă de timp m-am gândit la posibilitatea de a-i trimite link-ul către articolul scris dimineață, dar m-am decis să fiu un pic mai succint în explicații (în plus, poate verifica și singur intern toate celelalte detalii). Așa că i-am trimis omului 1-2 paragrafe cu informațiile cerute, i-am mulțumit încă o dată și am rămas așteptând cu nerăbdare ziua următoare (adică azi).

Azi dimineață, după ce în ultimele 7-8 zile mai sunasem de vreo 4 ori la Cargus cerând livrarea dar fără nici un success, primesc un SMS cum că a fost iarăși scos pe traseu coletul. Apoi mesaj pe Whatsapp de la omul de la UPS care mă anunța că o să mi se livreze astăzi coletul (trebuie să fac cumva să-i dau omului o sticlă de whiskey pentru c-o merită cu vârf și îndesat).

O scurtă paranteză, având în vedere ultimele 3 săptămâni, până azi, sosirea SMS-ului cu scoaterea la livrare a coletului nu mai stârnea nicio emoție pentru mine. Eram mai degrabă capabil să cred că vine Moș Crăciun decât că vine curierul cu coletul ăla. Dacă ar fi ajuns de exemplu luni coletul (așa cum promiteau cei din Call Center vineri după-amiază), aș fi fost profund impresionat, mult mai impresionat decât dacă Iisus în persoană ar fi răsărit în spatele meu zicându-mi “salut coaie”.  Dar cum nu s-a întâmplat nici una nici alta luni, de data aceasta sosirea SMS-ului azi dimineață (după discuția cu omul de la UPS) mi-a stârnit o urmă de speranță.

Pe la un 10 fără un sfert mă sună și curierul Cargus (brusc acum avea numărul de telefon și putea să mă sune), pe la un 10 fără 5 suna la interfon iar câteva minute mai târziu la ușă cu coletul mult așteptat.
Care colet a venit bineînțeles destul de rupt și de chinuit (noroc că nu conținea decât cărți, nimic extrem de fragil ). Dar și cu nu mai puțin de PATRU etichete cu AWB pe ele, toate cu aceeași adresă (corectă, bineînțeles). Fiecare cu câte-un mesaj diferit venit probabil de la cei din call-center.

Gen:

“Destinatarul reclamă că agentul nu a fost la adresa din awb, rog verificare + punere în livrare dacă este posibil”

“Modificări AWB, scara X, ap. Y” (două etichete identice cu mesajul ăsta)

“Rog punere în livrare, destinatarul a completat adresa telefonic și reclamă că nu a fost contactat”

Pe lângă cele de mai sus, se poate vedea încă și eticheta originală pe muchia coletului, întreagă, cu adresa corectă, lipsind doar scara blocului. Celalalte detalii fiind însă prezente.

Văzând însă coletul tind să-i dau dreptate lui Dorin care-mi spunea că este posibil să nu fi avut chef curierul să-l care pentru că era prea greu (avea 8kg că l-am cântărit). Acum partea proastă pentru curierul de la Cargus a fost că fix astăzi  liftul din scară este în revizie (până ieri n-a fost ). Deh, karma is a bitch…

3 Comments Cargus – partea a 2-a

  1. Mihai

    Am citit și prima parte. Ai avut prea multă răbdare, sincer. Eu trebuie să mă consider norocos că anumite colete de pe Amazon (unde am adresa scrisă cu diacritice și numărul de telefon este de obicei scos) au întârziat câteva zile. Ce e interesant este că unele au venit cu Cargus și de câteva ori am găsit lipit pe ușa de la intrarea blocului un abțibild pe care-l putea citi orice trecea pe acolo. În hârtie/abțibild se spunea să sun curierul pentru livrare. Presupun că am avut noroc că nu sunat un oarecare acolo să-mi ia coletul, mai ales pentru că eu vedeam textul târziu, după ce veneam de la muncă. Blocul în care locuiesc eu are un nume ciudat și adresa era de cele mai multe ori incorectă pentru că softul folosit pentru a parcurge adresa și pentru a o scrie căuta anumite cuvinte cheie și se oprea la primul întâlnit. Blocul meu se numește 24APT, așa că orice era scris după numele blocului era trunchiat.

    PS: Nu m-am gândit niciodată că numărul de telefon ar putea fi scos din motive de GDPR. Eu am avut cele mai multe neplăceri cu DPD în Galați și am dat de toate firmele mari posibile.

    Reply
  2. ABS

    Deci ai apelat la “instituția băiatului”, cum spunea un tip la stand-up (nu mai știu cine).

    Pe principiul “știu eu un băiat” 🤣

    Reply
    1. Radu

      Acum realizez că nu am menționat faptul că e prima oară în viața mea când îl văd pe tipul de la UPS. Nu ne cunoșteam, nu nimic. Iar el mi-a zis că treaba asta e interesantă în primul rând din perspectiva șefului de la Cargus pentru că nu tot timpul are vizibilitate asupra tuturor problemelor apărute. Iar asta până la urma le poate afecta afacerea.
      Așa că nu am văzut-o ca pe un “Pile Cunoștințe Relații” ci mai mult ca pe o escaladare a unei situații nasoale.

      Și mi-a plăcut și mai mult faptul că un om care nu mă cunoștea, nu mă văzuse niciodată în viața lui, a avut empatia necesară încât să sară în ajutor atunci când a fost conștient că poate face asta. Cred că ne lipsește un pic treaba asta în primul rând ca nație.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *