IT in Romania

Sunt foarte curios cum isi inchipuie cineva derularea procesului de “exchange” in cazul unor componente dintr-un notebook de firma. Am tot citit prin ziare cum se face chestia asta cand vine vorba de masini. A fost cazul si pe la noi cu Dacia Logan mai acum un an doi. La masini se anunta prin reclame in ziare si in cazul cand e vorba de marci straine importatorii anunta dealerii locali si acestia anunta clientii. Cam asa vad eu lucrurile si in cazul unui notebook. Mai ales ca in ultima vreme s-au tot auzit de notebook-uri Dell care explodeaza si chiar si un IBM T43. Producatorii isi fac (mai mult sau mai putin treaba) si schimba seriile de laptop-uri care au asemenea probleme. Anunta programe de exchange pentru acumulatori si rezolva problema chiar daca cu intarziere.  Cineva zicea despre bateriile Li-Ion ceva de genul asta :

“A Li-Ion battery is nothing more than a bomb with a pack of electronics strapped to it, trying to convince it that it’s a battery”

Si-acum sa ajung la subiect. Un amic are un laptop Fujitsu-Siemens cumparat cam in urma cu un an jumate de la eMAG. Astazi, ofticat ca are o problema cu carcasa laptopului care tocmai s-a crapat a doua oara in EXACT acelasi loc (prima oara era in garantie si i-au inlocuit complet carcasa), a cautat pe site-ul oficial Fujitsu-Siemens o adresa de contact pentru a semnala problema. A fost complet surprins cand a aflat ca Fujitsu-Siemens a inceput un exchange program pentru bateriile unor serii de laptop-uri printre care si al lui inca din Iunie 2005. Asta pus cap la cap cu exploziile de baterii din ultima vreme l-a facut sa-si dea seama ca in ultima vreme a cam jucat ruleta ruseasca cu propriile “nuts”. Cine ar fi de vina ca nimeni n-a anuntat clientii despre acest program de exchange ? In primul rand importatorul seriilor respective in Romania. In acest caz Tornado. In al doilea rand eMAG care deja lucreaza la un nivel unde ar trebui sa fie o punte de legatura intre clienti si importatori in problemele de genul asta. eMAG nu reuseste insa sa avanseze peste nivelul de “vanzari”. Restul departamentelor din respectiva firma sunt ori lasate pe mana unor persoane incompetente ori pur si simplu le sunt ignorate deciziile. Cand or sa invete ca o firma are nevoie si de un departament tehnic bine pus la punct atunci o sa mearga altfel treaba cu ei. Trecand peste eMAG, eu unul n-am vazut nici o stire pe nicaieri legat de exchange program-ul Fujitsu-Siemens. In afara de stirile “uluitoare” care prezinta explozia Dell-ului respectiv n-am mai auzit nimic legat de treaba asta. Desi si Dell-ul si Apple si alti producatori au inceput programe de exchange a acumulatorilor. In rest toti se bucura ca suntem una din tarile cu un ritm alert de dezvoltare in domeniul asta si ca toti au inceput sa-si cumpere calculatoare portabile. Mai anul trecut Tornado se lauda ca-i importator Fujitsu-Siemens iar Fujitsu-Simens e cea mai vanduta marca de notebook-uri in Romania. Bravo !

3 Comments IT in Romania

  1. E-nigma

    si un coleg avea laptop FJ si i-a crapat foarte repede carcasa, desi el merge bine inca..
    asta cu bateriile – poveste veche, filmuletze pe youtube…
    catr despre progr de exchange in .ro a scris si in Chip acum cativa ani despre o campanie Philips ca un unicat. si? tot tzara nimanui suntem considerati de marii producatori..

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *