SNCFR anunta de vreo 2 zile cum ca de la 1 septembrie va interzice fumatul in toate trenurile, inclusiv in vagoanele restaurant. Pana acum era valabil doar pentru caruta albastra in care chiar nu aveai cum sa fumezi fara sa deranjezi pe altcineva.
Nu mai fumez de vreo 4-5 ani dar imi aduc aminte ce insemna sa stai fara o tigara mai ales atunci cand mergi cu trenul si nu ai prea multe lucruri de facut ca sa pierzi timpul. In acelasi timp mi se pare de prost gust decizia SNCFR avand in vedere ca transportul pe caile ferate e mai rau decat in epoca de aur.
Sa le iau pe rand. Trenurile spre mare au supt anul asta mai mult decat oricand. Un bilet pe rapid pana pe la mare e destul de piperat iar trenul mai mult sta decat merge. Macar rapidul (cel compartimentat) e destul de comfortabil si mai ai unde sa-ti tii bagaje. Sageata albastra nu merge de loc mai repede iar confortul e mult diminuat de vecinii de caruta, de faptul ca nu ai unde sa-ti pui decat o mica gentuta si de scaunele “ergonomice” in care e mai greu de adormit decat in bancile de la facultate. Tren accelerat spre mare ? Nope. Nu mai exista de ani buni. Doar nici n-ar trebui sa-si permita oricine sa vina pe litoral. Ah.. sunt trenuri personale in schimb. Studentesti. Mergi 12 ore cu el dar e pitoresc.
Inspre alte rute lucrurile stau cam la fel. Cel mai des merg spre Galati. Aici exista un tren accelerat care pleaca din Bucuresti la o ora rezonabila ( 2 PM parca) si face vreo 4 ore. Daca vreau sa ma intorc tot cu acceleratul am probleme mari. Acceleratul din Galati spre Bucuresti pleaca la 5 AM. Asa ca-s obligat sa merg cu rapidul (sageata albastra). Aici am observat prima oara cum procedeaza fumatorii. Coboara pe peron si fumeaza acolo in statii. Usile de la vagoane sunt mari si trenul este mai putin inalt asa ca se poate practica sportul asta. Totusi trebuie sa stai cu mana pe buton ca sa mentii usa deschisa, altfel risti sa ramai pe acolo doar cu tigarile la tine.
O alta ruta practicata este Bucuresti – Sibiu. Aici exista tren accelerat dus-intors pus la ore rezonabile. Toata lumea stie acceleratul de 9:40 care trece prin Sinaia-Busteni-Predeal. La fel si acceleratul care vine dinspre Timisoara si trece pe acolo. Desi, la intoarcerea de pe Valea Prahovei, mai exista si personalul cu mers de accelerat care pleaca la 19:45 din Predeal. Din cauza ca trece prin Valea Prahovei sau poate din alte motive necunoscute de mine, trenul arata jalnic. Nu distrus de calatori ci pus special asa ca sa nu prea mai ai ce distruge. Canapele vechi prin care simti toate bucatile de lemn, usi murdare, geamuri murdare si rupte iar la WC mi-a fost frica sa ma duc. Tind sa cred ca lumea ar fi mai civilizata daca conditiile ar fi mai civilizate. Nu de alta dar cred ca in caz de extrema urgenta si eu m-as pisa direct din cadrul usii fara sa calc inauntru. N-am baut lichide timp de 6 ore ca sa nu fiu nevoit sa intru pe acolo. Biletul ma costa 40 RON iar in pretul asta sunt inclusi si baietii care se tarasc pe jos prin vagoane si te scoala din somn cam din ora in ora sa-ti ceara “o mie de lei”.
Cam astea sunt conditiile in care se circula pe caile ferate romane. In microbuze nu ma urc pentru ca nu-s pregatit inca sa mor din cauza unui sofer idiot si nici nu-mi plac manelele.
Revenind la subiectul “fumat in trenuri”, mi se pare o nesimtire sa ceri calatorilor sa faca anumite sacrificii atata timp cat nu oferi un serviciu ireprosabil. Daca transportul era unul civilizat era o alta poveste. In conditiile astea ma astept sa citesc prin ziare despre grupuri de calatori revoltati care l-au dat jos din tren pe nas pentru ca a venit sa le dea amenda cand fumau. Eu unu asa i-as face.
CEEEE?NUUUU…nu se poate,ce tampenie,ce imbecilitate,ce magarie :|
absolut de acord cu comentantariile, mai putin cu afirmatia “Tind sa cred ca lumea ar fi mai civilizata daca conditiile ar fi mai civilizate”… am mers vara asta cu tramvaiul albastru de la Bucuresti la Bacau si deja dupa Buzau veceul era intr-un hal fara hal… se pisasera pe jos asa de-ai dracu’… evident, asta nu inseamna ca iau apararea cfr-ului locul de unde in ultimii ani managerii au furat in nestire zeci de milioane de euro..