Inițiativă

Ovidiu Lixandru a avut o inițiativă demnă de laudă. A adunat toate opiniile (pozitive sau negative) despre o serie de magazine online de pe la noi. Am primit pingback-urile pentru cele 3 articole (2 negative și unul pozitiv) cu care apar la el și am vrut să-i laud munca. E o treabă pe care ar fi trebuit s-o facă și angajații respectivelor magazine. Poate mai schimbă atitudinea și/sau mai învață câte ceva. Aici iar dau o notă bună PC-Garage pentru blogul lor și pentru faptul că au postat o parte din părerile clienților la ei (bune sau rele). O să dau și-o notă proastă PC-Garage pentru că au reușit să-mi demonstreze că au aceleași cunoștințe “vaste” despre ceea ce vând ca și eMag-ul.

Mă refer la discuția purtată de Bogdan cu unul din consultanții eMag, discuție postată la mine pe blog AICI. Pentru că eram/sunt interesat de un laptop din seria respectivă, le-am pus eu aceeași întrebare celor de la PcGarage. Discuția seamănă ca două picături de apă :

Eu: La ce se refera sintagma “CPU – Only” in ceea ce priveste extensia de garanție pentru un notebook HP ?
Se poate achiziționa și în cazul în care notebook-ul este cumpărat din altă parte ?
Va mulțumesc.

Consultant PC Garage: Buna ziua!
Garantia respectiva este valabila doar pentru procesor. Din pacate, nu se poate achizitiona daca notebook-ul a fost cumparat din alta parte.
O zi buna!

Eu: Am întrebat deoarece pe site-ul HP, tipul respectiv de garanție este “Pick-up and Return Service” și ca să citez numai un paragraf de acolo spune așa:
“Repair center services – For issues that cannot be resolved remotely, an HP-authorized representative at an HP-designated repair center provides technical support on the failed hardware product, repairing or replacing components or the entire unit as necessary. Your coverage includes all required parts and materials.”
Tot link-ul este disponibil aici : http://h20219.www2.hp.com/services/cache/11149-0-0-225-121.html

Acum ce să înțeleg ? Extinderea de garanție nu acoperă toate treburile astea pentru că suntem într-o țară mai “bananieră” sau e ceva în neregulă cu site-ul HP ?
Codul U4395E corespunde cu “9×5 Pickup and Return Service – 3 Years – Electronic” Pretul de catalog HP este de 119$. Cu adaosuri comerciale, TVA, etc. să zicem că ajunge la prețul de aici. Și totuși, asta nu explică partea cu CPU Only.
Întreb pentru că nu sunt de loc lămurit în ceea ce privește chestiunea iar aici am observat o “deschidere” mai mare spre dialog cu clienții. Intenționez să cumpăr un notebook seria nc6320 sau nx6325 în viitorul apropiat și vreau să ma informez care sunt opțiunile la noi în țară. În afară lucrurile stau mult mai clar.

Discuția a rămas în stadiul ăsta din 27 Aprilie a.c. Nefiind nelămurit nici Bogdan, a mai întrebat și prin alte părți. Răspunsul cel mai mulțumitor apare de la Buy-Online. Întrebarea fiind aceeași.

Buna ziua,

Extinderea de garantie inseamna garantia identica cu cea pe care o aveti in primul an, doar ca se aplica pentru o perioada de 3 ani.

“3 yrs pick up and return” — inseamna ca aveti garantia timp de 3 ani , DAR trebui sa-l duceti dvs. la service, si cand este reparat sa-l ridicati.

CPU only se refera la tot notebook-ul, mai putin bateria, a carei duarata de viata poate varia foarte mult in functie de modul de utilizare. In nici un caz doarprocesorul, asta este o aberatie.

Cei de la eMag și PC Garage încă rumegă la asta. Admiram thread-ul de pe Softpedia apropos de eMag în care a intervenit Liviu Taloi. A venit cineva c-o idee bună acolo. Dacă doriți să vedeți ce “poame” aveți în ogradă, faceți comenzi anonime. S-ar putea să nu vă convină să aflați că nici măcar dvs. n-ați cumpăra de acolo. Încă nu bag PC Garage-ul în aceeași oală cu eMag-ul pentru că nu au ajuns la același volum de vânzări și încă mai au timp să învețe și să nu repete greșelile altora. În plus, nici n-am avut o experiență “relevantă” (revelatoare) cum a fost în cazul eMag-ului.

5 Comments Inițiativă

  1. nexus

    Am mai facut eu la ei de curand 3 comenzi si a mers totul bine. Ceva probleme cu livrarea de la furnizor (au trimis carcasa argintie in loc de neagra), dar in rest a mers foarte bine totul. Ce ma nemultumeste in legatura cu ei este ca au bagat limita de 100 RON (+TVA, deci 119 RON) la o comanda. Poate li s-a parut sefilor ca vin prea multe comenzi mici, dar limita e totusi cam mare.
    Daca vreau doar un DVDRW sau un stick de 2GB??? Sunt (in mare) pana pe la 100 RON. Si diferenta de unde o scot? “Dati-mi de rest chipuri de RAM”???
    Politica am observat-o la mai multe magazine online. Poate si-au facut “norma”, iar acum incepe acea trecere usoara (si incep sa cred ca inevitabila) spre “clientul nostru – fraierul nostru”. Ramane de vazut.

    Pe angajatii de la orice magazin mai mult de “aveti in stoc asta?” nu ma bizui. Uneori am noroc sa de-a sfaturi utile, dar mult prea rar.

    Reply
  2. undacova

    Daca nu intrebi pe cine trebuie ce sa-ti fac.Da-mi link la ce problema ai tu mai exact cu cpu-only si intreb eu direct la HP.ca despre linku ala postat de tin cu HP care pack services sa stii ca nu e valabil pentru tine ci doar pentru firmele care au contract cu HP.mi-e lene sa-ti explic aici totul asa ca daca vrei mai multe detalii vb pe ymess.

    Reply
  3. Meekuu

    În afara de reclama gratuita pe care o faci site-ului eopinii ideea postului era alta.

    Omul respectiv A CENTRALIZAT SINGUR opiniile scrise prin bloguri. eopinii.ro e doar un site pe care userii pot sa faca review-uri. Munca voastra se rezuma la moderare si la intretinere.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *