eMag o comite (din nou)

Vă povesteam zilele trecute cum, nevând ce face, m-am apucat să fac pe troll-ul pe forumul de la emag (având totuși ca motiv o problemă reală a lor și anume stocurile și comenzile ).

Azi m-am apucat să mă mai plimb pe forum și-am dat cu ochii de threadul ASTA. O să fac și un scurt rezumat pentru leneșii care n-au chef să parcurgă tot ce scrie pe acolo.

eMag a avut pe site, la vânzare, un laptop HP cu prețul afișat de 700 RON. Evident o eroare. Dar, pornind de la eroarea asta (nereparată la timp) au reușit să dea destul de rău cu oiștea-n gard. Mai întâi, un client a primit un răspuns de la un consultant eMag cum că laptopul respectiv a fost la promoție și acum nu mai este. Asta o mai fi cum o mai fi. Dar este și mai interesantă partea în care cineva a achitat deja cei 700 RON folosind cardul și ar fi trebuit să primească produsul. eMag a anulat comanda și i-a trimis răspuns clientului că-și va primi banii înapoi pe card.

comanda emag

Am editat eu datele clientului, pe forumul eMag există poza ne-editată.

Eh, în primul caz problema mai poate fi sucită. În al doilea este cam de ANPC faza. Produs comandat, plătit, existent în stoc, conform specificațiilor de pe site. Un magazin care se respectă (își respectă clienții) și-ar fi asumat greșeala și ar fi suportat consecințele. Banii pierduți ar fi fost puțini comparativ cu respectul câștigat. Și cred că-i destul de evident că eMag ar avea nevoie să câștige ceva respect în fața clienților.

16 Comments eMag o comite (din nou)

  1. ionutz

    și HP a avut o problemă asemănătoare când au apărut notebooks cu 1$. S-au făcut câteva zeci/sute de comenzi, dar HP le-a onorat :)

    Reply
  2. add

    IQ-ul e subunitar pe forumul ala, nu e treaba ta ca si client sa-ti dai seama de erori la preturi. era pe site, l-ai cumparat, sanatate. oricum sunt convins ca ar avea castig de cauza la un ANPC sau chiar tribunal.

    Reply
  3. nexus

    Ar fi trebuit sa se trezeasca astia si cu ANPC pe cap sa se invete minte. Nu neaparat sa nu-l mai puna pe Ionel care e ruda cu patronul/directorul intr-o pozitie care sa faca de rahat firma, ca ar fi mare pacat, dar macar sa stie sa “acopere” scaparile mai bine.
    Nu vroiau sa plateasca integral nesimtirea lor – de acord, dar ar fi trebuit sa caute o cale de mijloc in asa fel incat si clientul sa fie tentat sa o lase moale. Voucher de 1 mil de lei cand produsul era la 1/3 din pret??? Cat de idiot sa fi sa crezi ca omul se lasa incantat de asa ceva. Putea sa ofere produsul la un pret intermediar (sa zicem 15 mil) si cred ca reducea pretul prostiei lor si scapau cu fata curata in acelasi timp.

    Retardatii de la eMag nici macar nu aveau idee ca odata facuta comanda si achitata prin card este ca si un contract semnat. Chiar daca nu ai pe stoc produsul, ORICE schimbare faci trebuie sa consulti clientul. Daca iei banii, inseamna ca ai accepta sa onorezi comanda.
    In SUA, un grup de oameni (cei care au achitat prin card) tocmai se faceau cu niste sute de mii de dolari macar.

    Eu oricum nu dau pe la eMag de cand am citit la tine “epopeea” cu unitatea DVDRW de la laptop.

    Reply
  4. nexus

    (Din pacate nu pot edita comentariul anterior sa adaug ce urmeaza.)

    Daca eMag ar fi fost pusa in fata unei cereri din partea clientului de a renunta la comanda sa zicem pentru ca a gasit cu 2-3 mil mai ieftin in alta parte acelasi produs, oare ar fi acceptat asta si i-ar fi returnat clintului banii pe card?
    Ar fi fost tot o anulare unilaterala a obligatiei, dar am IMENSE indoieli ca in afara de un “daca nu ai cascat mai bine ochii inainte…” ar mai fi primit ceva.

    Reply
  5. Hacky Maximus

    Normal, logic si legal era sa onoreze comenzile, dar in Romania, nu exista respect pentru client. Cand vine vorba sa-ti ia banii, toti se fac luntre, punte ori masina anfibie, dar cand trebuie sa-si onoreze obligatiile contractuale, o dau din colt in colt. Nici nu vreau sa ma gandesc cat as avea de patimit daca-mi crapa laptopul si o sa am de-a face cu specimenele emag. Pe garantie scrie “express service” (2 zile diagnosticarea si maxim 5 zile remedierea defectiunii), dar, din cate-am vazut, sunt cat se poate de nesimtiti atunci cand vine vorba de garantie.
    Cat despre ANPC, mai gandeste-te odata daca-ti face cineva dreptate in Romania…

    Reply
  6. Znuff

    Puteri psihice frate. Chiar zilele astea ma gandeam la greseala aia cu $1 laptopul si ma gandeam daca asa ceva s-ar petrece in romania, ce s-ar intampla?
    Se pare ca am primit un raspuns chit ca nu am pus niciodata intrebarea cuiva (heh, doar mie, in gand).
    Ma gandeam ca ar trebui sa se dea o lege/reglementare/hotarere sau mai-stiu-eu-ce care sa se ocupe de treaba asta cu comertul online si cu preturile. Atat am vazut, atat am platit, ala il vreau. ANCP direct ar fi scris pe ei daca pateam asa ceva.

    Oare de ce nu se auto-sesizeaza?

    Reply
  7. ABS

    Am un amic care a avut probleme cu un hard luat de la eMagar si i-a reclamat la OPC/ANcumiizice. Nu au facut aia NIMIC.

    Reply
  8. add

    cu cat esti mai tare pe piata cu atat umbla spaga mai mare si nu iau rahatii astia masuri, mori cu dreptatea in mana, ia du-te si reclama RDS-ul, rad aia de tine.

    Reply
  9. ovi

    Faza cea mai tare e ca emag acum are in dreapta intr-un box un mesaj cu “ne cerem scuze”, dand click pe acel mesaj se ajunge aici: http://www.emag.ro/HPnx7300–promo3434

    Daca citit tot continutul paginii, de la jumatate in jos e reclama :). Ei isi cer scuze si ofera 100 RON reducere celor care cumpara acel model in perioada 21-28 august :).

    Aveti un exemplu de cat de usor se poate transforma ceva penibil intr-o reclama :)
    Acel link, daca observati, are continut cuvantul “promo”, deci pe greseala lor, pe lipsa de profesionalism, isi fac reclama, o speculeaza tot in folosul lor……. 100 reducere la un laptop de 2300 ron e o oferta promotionala, si nicidecum un favor adus clientilor ;)

    Asadar… tineti minte tehnica, poate o sa va foloseasca vreodata: faceti o gafa apoi va cereti scuze, apoi veniti cu oferta “promotionala” :).

    Reply
  10. RoBlegooFest2007

    Am avut si eu o experienta similara…cu un magazin electronice on-line. Din America, zic…deci, era o smecherie incredibil de ieftina…clar lipsea un zero la sfarsitul pretului…am bagat, comandat, etc (am card american), si hatz! telefon…Ca a fost o gresala, alea…Normal, eu am tinut-o pe a mea. Zic, ati pus-o? Trebuie s-o dati! Si…c-o fi tunsa, c-o fi rasa…mi-a venit marafetul… la pretul respectiv (vorbesc despre ceva gen $ 450, care era scris $ 45…). Normal ca aia au schimbat oferta la viteza pe sait…dar oricum au luat cred vreo cateva comenzi. Chestia este…cu aia din vest, daca o tii pe a ta, castigi. Aici…muie! De unde se trage concluzia, gresala se plateste…dar nu in Romania. Partea proasta…transportul a costat mai mult decat chestia… :((

    Reply
  11. Matei Cristi

    emag pute!!! rau de tot!!!

    Aveti grija cand il testati orice monitor , mi-e mi-au pus o rezolutie de rahat, care a blur-at tot, si un wallpaper colorat.

    daca pixelul ar fi fost mort, il vedeam, dar blocat pe roshu, se vede cand e negru.

    am fost la sediu in 12 ore de la cumparare si nu am au fost de acord, sub nici o forma , sa mi-l schimbe.
    sau sa-mi returneze banii, pe baza renuntarii la cumparare.

    cica, doar daca il primeam prin curier, puteam sa-l dau inapoi, in maxim 10 zile, fara a fi nevoie sa specific un motiv,
    dar daca il aduc in 12 ore la sediu, nu se poate pentru ca trebuie sa astept sa imi mai apara vreo 2pixeli defecti.

    in concluzie, m-am bazat pe e-mag ca e firma serioasa, ca nu da produse cu defecte, am dat aproape 11 mil pe un monitor de 19 inch, si am luat tzeapa. nu o sa mai cumpar nici-o data , nimic de la ei..

    Reply
  12. razor

    si yo am comandat de la emag si nici un telefon nimic…..astept ca prostu…..deci in concluzie astia de la emag sunt varza

    Reply
  13. danescu

    au mai intrat unii in colimator: sigmanet.ro
    javrele au gresit preturile la laptopuri ieri si nu vor sa onoreze nici o comanda
    am fost la magazinul lor azi sa-mi iau laptocul comandat ieri, au venit televiziunile si tot nu au cedat, au zis ca e vorba de “pret derizoriu”
    si din cit am inteles e vorba de peste 1000 de comenzi

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *