Lecții de vânzare

O să încep post-ul cu descrierea departamentului de Vânzări Retail a celor de la eMag :

Este departamentul care se ocupa de preluarea, procesarea cat mai rapida si finalizarea comenzilor de produse destinate utilizatorilor individuali sau firmelor de mici dimensiuni. Membrii acestui departament asigura asistenta tehnica clientilor pentru alegerea optima a produselor.

Am comandat pe la ei săptămâna trecută componente pentru 6 calculatoare. Adică 6 plăci de bază, 6 procesoare, 6 floppy-uri, 6 tastaturi, 6 mouși, etc. 5 dintre ele erau identice, al 6-lea avea o placă de bază Intel DP35DP. Le-am comandat cu floppy pentru că urmau să ajungă într-un departament de contabilitate și statul român încă n-a auzit de CD-uri sau Internet.

În general n-am nevoie de consultanță în a-mi alege produsele pe care doresc să le cumpăr. eMag-ul are pe site cam toate caracteristicile importante și iau deciziile în funcție de ele. De data asta am făcut la fel. În plus, am avut grijă să aleg numai produse care apăreau ca fiind pe stoc pentru că aveam nevoie de ele destul de urgent.

Am făcut comanda, la câteva ore am fost sunat de un așa-zis consultant de la ei care m-a întrebat dacă doresc și asamblarea sistemelor. I-am spus că depinde de cât timp durează. M-a asigurat că vor ajunge rapid la asamblare și cam după ce le plătesc prin ordin de plată vor fi gata. I-am explicat că-s 6 sisteme și că toate componentele sunt luate pentru cele 6 sisteme și cam pe aici s-a terminat discuția. A rămas să mă anunțe când primește confirmarea plății și când le trimite la asamblare.

După vreo 2 zile mă sună să-mi comunice că a 6-a placă de bază nu are controller de floppy și că nu au cum să-l monteze cei de la asamblări. M-a sunat când eram prin traficul de prin București așa că nu prea am avut timp să-l întreb ce face cu cel de-al 6-lea floppy în condițiile în care eu nu mai am nevoie de el. I-am zis doar că nu-i problema prea mare pentru că oricum o să iau și un floppy extern.

Într-un final le-au livrat și m-am apucat să instalez ce-aveam de instalat pe ele. Le-am luat în ordine și l-am lăsat pe cel diferit la urmă. Ieri pe la prânz (mdap, unii mai muncesc și duminica) a venit și rândul lui. Dezvirginez cutia, îl scot din cutie, îi pun alimentarea, monitorul. Când dau să bag tastatura și șoarecul observ cu neplăcere faptul că placa de bază n-avea DE LOC PS/2. Un search rapid pe gogule mi-a confirmat ce-am văzut și cu ochiul liber. Duminica, opțiunile erau limitate. Acu’ mouse pe USB aveam dar tastatura era mai greu de găsit. M-am apucat să dau telefoane și într-un final am apelat la Bogdan  care mi-a spus că nu are tastatură pe USB în afară de a lui. Observați modul în care a răspuns solicitării. Asta pentru că tastatura lui pe USB e un Logitech G15 și nu prea avea intenția să se despartă așa de ușor (chiar și temporar) de ea. Am dus muncă de convingere și am reușit să-l fac să mi-o împrumute măcar până termin de instalat jucăria urmând să-i dau între timp una din tastaturile noi cumpărate la schimb și să promit solemn că tastatura lui n-o să adune nici un fir de praf nou și nici o zgârietură. Când plecam de la Bogdan am zis să trec și prin Cora Lujerului să caut un adaptor USB-> 2xPS/2. Am găsit pe la 30 RON. L-am agățat și pe ăla dar nefiind prea sigur dacă o să funcționeze sau nu am păstrat și tastatura lui. A mers și adaptorul așa că mi-am făcut treaba până la capăt. La final, am găsit într-una din cutii și floppy-ul vândut în plus de cei de la eMag.

Morala ? Păi hai s-o luăm așa, consultantu’ eMag a avut ca scop final banii și-a dovedit că n-are habar ce vinde. Am primit un floppy în plus, o tastatură pe PS/2 în plus (sau un adaptor USB-PS/2 în minus). Am pierdut benzină și timp prețios în weekend plimbându-mă din cauza incompetenței lui. M-aș fi așteptat de la ceva mai multă “consultanță” în cazul ăsta.

O să mai cumpăr și-altă dată de la eMag ? Probabil că da. Dar aș prefera să n-o fac constrâns de faptul că au creat un soi de monopol în ceea ce privește stocurile. Faptul că au vânzări mari îi face pe distribuitori să-i trateze preferențial față de alte firme care fac același lucru.

Pe lângă astea observ cu oarecare amuzament că eMag-ul și-a deschis brațele și spre zona serviciilor corporate. Oferă “și suport tehnic pentru configurarea de solutii complexe IT si de comunicatii” pe lângă priceperea de-a realiza oferte pentru licitații.

N-am reușit să găsesc nimic pe net despre coordonatorul departamentului de vânzări Corporate. Nici măcar pe Linkedin. Am o vagă senzație că și aici coordonează activitatea tot un specialist de marketing cum e cam peste tot prin eMag. De aia p’afară-i vopsit gardul…

4 Comments Lecții de vânzare

  1. ABS

    Ma, hai sa nu fim rai.
    Adica de acord, emag are multe bube. Dar pe de alta parte, e cam greu sa te astepti ca un individ sa cunoasca TOATE produsele din emag si sa mai si faca conexiuni intre ele… Adica ai comandat, sa zic, 50 de produse (daca sunt 6 sisteme, nu cred ca e exagerat numarul) si tu vrei sa stie pana la ultimul cablu daca se potrivesc intre ele sau nu?
    Aici este si vina ta ca nu ai verificat ca produsele pe care le-ai comandat au ce iti trebuie tie.
    Intr-adevar e si vina emag pentru ca nu au caracteristicile complete ale produselor pe site. Dar eu, ca om patit, de cate ori vreau sa comand ceva, de la orice magazin, caut pe net in cel putin 2-3 locuri (daca nu gasesc pagina producatorului) sa verific ce ma intereseaza.
    Stiu ca acolo zice “asigura asistenta tehnica clientilor pentru alegerea optima a produselor”, dar eu cred ca asta se cam limiteaza la “vezi ca ai comandat 8 giga de memorie, dar placa de baza suporta doar 4” sau faze d-astea de bun simt, nu mi se pare realist sa-i ceri sa stie daca are ps/2, usb, infrared, firewire, etc.

    Reply
  2. nexus

    In primul rand, cred ca esti masochist. Si, mai rau, esti si genul dispus sa plateasca pentru asta. :))
    E clar ca respectivul habar nu avea domeniul si era pus doar sa sune pentru confirmari – unde naiba credea/spera el ca vei gasi tu un controller de floppy???
    Faptul ca a lasat unitatea floppy si pentru sistemul la care nu aveai unde sa o mufezi arata o durere in cur cat casa fata de “nevoile clientului”.
    O fi vreun fost vanzator la Flamingo – si acolo au un “sprijin tehnic” de ori ii crapi capul, ori cazi pe jos de ras.

    Reply
  3. bogd

    “eu cred ca asta se cam limiteaza la “vezi ca ai comandat 8 giga de memorie, dar placa de baza suporta doar 4″ sau faze d-astea de bun simt, nu mi se pare realist sa-i ceri sa stie daca are ps/2, usb, infrared, firewire, etc.”

    Sincer, mi se pare mai greu de aflat cat RAM suporta o placa de baza decat daca are porturi ps/2. Nu de alta, dar porturile alea se vad si intr-o poza cu placa. (si inainte sa zici ca RAM-ul suportat e in descrierea data de producator – si porturile sunt!)

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *