Se dau 2 companii de hosting din România.
Una ultra-lăudată (Romarg) și una mai puțin cunoscută (IntoVPS). Nu compar serviciile ci doar modul în care au tratat un tichet deschis la ei.
La Romarg am deschis un tichet pe 27 martie legat de un domeniu .net căruia vroiam să-i modific nameserverele și scriptul/API-ul lor a dat erori. Pare o operație banală modificarea unor nameservere. Ei, nici până în ziua de azi tichetul nu e rezolvat.
La cei de la IntoVPS am apelat pentru că am un VPS la ei cu 2 adrese IP, ambele adrese respinse de yahoo atunci când încerc să trimit mail-uri către adrese @yahoo.com. Am ceva experiență vis-a-vis de problemele pe care le face yahoo și am mai încercat și în trecut (și de data asta chiar) să discut cu cineva de la suport de la ei ca să pot trimite mail-uri de pe IP-urile mele. Nu am rezolvat așa că, în disperare de cauză, am apelat la cei de la hosting.
Nu au trecut 2 minute și mi-au rezolvat tichetul schimbându-mi una din adresele IP cu o adresă de pe care puteam trimite mail-uri fără probleme. 2 minute, duminică seara. Mi se pare impresionant și zic “jos pălăria”.
Este vreo rezolvare la problema cu yahoo? La mine schimbarea IP a dus de la blocare la amânare a livrării mailurilor cu 4 ore. Iniţial, cei de la yahoo mi-au răspuns cerând amănunte, după care pauză.
Cei de la IntoVPS zic chestia asta : https://www.intovps.com/client/knowledgebase/15/Yahoo-rejects-your-e-mail-messages–421-.html
Eu încă o să mai insist si pe direcția asta la yahoo, poate poate. Din păcate altă opțiune nu am găsit. Și am pierdut și vreo oră cu un live-chat cu cei de la Yahoo pe tema asta.
Formularul acela l-am completat şi eu. Am primit un mail de la ei cu întrebări suplimentare şi după aceea pauză. Ceea ce mi se pare ciudat este că amânarea apare aleator, uneori trece o săptămână fără să fie vreun mesaj amânat, şi durează între 2 şi 4 ore. Şi e vorba de un server mic, vreo 150 de adrese, cu totul 20-25 mesaje pe zi către yahoo.
Ca sa comentez distinct:
1. Problema “pomului laudat” – cand a ajuns firma suficient de mare la noi, deja li s-a urcat la cap si clientul e fraierul care plateste (si la propriu, si la figurat). Trist, dar foarte frecvent.
2. Yahoo… Foarte bun cand nu exista Gmail si, acum, pentru adrese de mail “consumabile”. Nasol daca are cineva o arhiva destul de mare de mesaje pe care nu o poate muta/salva usor. Retin ca exista, totusi, diverse solutii.
la intovps sunt Tomoiaga si Andreias, care au si Elvsoft. Intotdeauna parolisti si cu respect fata de client. Nu e de mirare ca te-au tratat asa.
O solutie ar fi sa-ti muti mailurile la GMail, prin Google Apps. Au si varianta gratuita.
Și eu am fost încântat de IntoVPS. Îmi par oameni serioși și amabili.
În ceea ce privește Yahoo, a durat 4 săptămâni până am putut să trimit mesaje de email fără să primesc eroarea lor de rahat. Am completat formularul ăla și cu răbdare și tutun am reușit să primesc aprobarea.
P.S. „Yahoo trebuie să moară”.
Nu am folosit niciodata IntoVPS sau Romarg, din simplu motiv ca nu mi se pareau a fi de “calitate”. In schimb am folosit si folosesc Hostway. Serviciile mi se par printre cele mai bune din Romania.
@Stefan, Sigur că da. Mai nasol e când le ceri să facă update la certificatele de pe pop3ssl/imapssl/smtpssl și când te apuci să le explici tu ce să facă că nu-s în stare să le facă funcționale…
Și mai nasol că atunci când rbl-urile lor îți marchează yahoo ca fiind spam și le sugerezi să folosească niște rbl-uri mai “decente” nu toate petardele îți zic că nu se poate. Și nici whitelist nu poti să folosești…
În rest toate-s bune cu Hostway. Absolut toate…
Apropo, ce “RBL decente” recomanzi?
@Cristian
Eu folosesc de obicei ori 2 ori din astea de mai jos ori toate 3 :
b.barracudacentral.org
zen.spamhaus.org
bl.spamcop.net
Deși m-am lenevit și prefer confortul unui appliance hardware prin care să treacă mail-ul până să lovească serverul…
Și apropos de ce-i spuneam lui Ștefan, atunci când am mai mulți useri în spate și când văd că unul din RBL-uri începe să marcheze aiurea ca spam mesaje legitime, îl schimb. Nu o dau pe aia cu “n-am ce face, așa e RBL-ul”. Asta-i ca aia cu “n-a fost vina mea că am intrat în pom, GPS-ul mi-a zis să fac dreapta în 5 metri”. Nici RBL-urile și nici GPS-ul nu-s înlocuitori de creier…
spamhouse şi spamcop folosesc şi eu, împreună cu abuse.ro (nu ştiu cât mai este actualizat acesta din urmă, la un moment dat am încercat să raportez nişte spammeri locali, dar nu a funcţionat).
După lista de la abuse.ro cea mai recentă intrare e prin 2011. Deci nu prea e actuală… Și e păcat. La un moment dat mă bătea și pe mine gândul să creez un rbl dar e destul de multă bătaie de cap și nu am timp să gestionez așa ceva.
Aceiasi problema am avut-o cu 1and1 si hostgator. Din reviewuri/forumuri hostgator ar trebui sa fie mai buni decat primii insa mie mi-au dovedit contrariul.