Uzabilitate

The only "intuitive" interface is the nipple. After that it's all learned.

 

Da, știu, încă nu există termenul în DEX da’ ar trebui având în vedere că n-am cum să traduc altfel “usability”.

Înjur de circa o săptămână BCR-ul și al său internet banking. Care se cheamă foarte frumos “24 banking” și care mai mult a stat pe butuci decât să funcționeze. Hai să zicem că în timpul săptămânii îmi mișc curul până la prima sucursală BCR și într-un timp record (record în ceea ce privește durata de așteptare pentru o problemă minoră cum ar fi transferul unei sume de bani dintr-un cont în altul) îmi rezolv treburile.

Dar la fel a fost și în weekendul ăsta. Iar în weekend pulpa bancă deschisă. Și uite-așa stau eu cu contul de card pe aproape 0 lei, cu banii în contul de economii și fără posibilitatea de-ai accesa cumva. În timpul ăsta BCR-ul extrage frumos comisioane peste comisioane pentru că îmi oferă distinsa onoare de-a-mi ține banii în preacinstita lor bancă.

Dar să revenim la titlu că m-am pierdut iar în detalii. De ceva vreme au modificat pagina băncii și accesul la interfața de internet banking. Înainte intram pe site-ul băncii, dădeam click pe un link/buton și aveam interfața de login. Or fi constatat oamenii că au prea mic “time-on-site”-ul și au modificat șmecheria. Poți să intri pe www.bcr.ro de acolo dai click pe 24banking care se deschide în pagină nouă iar de acolo dau click pe Login care și ăla se deschide în pagină nouă. Și uite-așa te procopsești cu 3 tab-uri deschise până să ajungi la un amărât de login pus pe-o pagină aproape goală. De ce ? Naiba știe. SEO stuff, bullshit marketing și alte alea. Le cădea mâna dacă făceau direct un link către login de pe prima pagină de la www.bcr.ro.

Și nu că ar da iama cu informații folositoare în ochii utilizatorilor. Că dacă vrei să cauți chestii legate de conturi bancare, împrumuturi și altele sunt și alea bine ascunse pe acolo. Prima pagină e doar pentru reclame tembele. Pentru informațiile utile există butoanele cu drop-down-menu pe coișpe niveluri.

Noroc că după o zi în care te chinui să accesezi serviciile lor nefuncționale te înveți să scrii direct: login.24banking.ro după ce-i mai trimiți ceva carne-n frigider webdesigner-ului.

Și evident să te gândești serios să-ți bagi pulpa și-n ea de bancă și să-ți muți fondurile la una mai prietenoasă.

P.S. Pentru cei care se întreabă ce legătură este între poză și articol : “The only “intuitive” interface is the nipple. After that it’s all learned.

Leave a Reply

12 Comments

  1. ABS

    Nu ma intreb legat de poza. Doar o admir, ai ales un exemplar frumos :)
    Asa… revenind la problema cu banca. In octombrie am plecat de la firma la care lucram si in ianuarie am inceput sa lucrez la altii. La astia noi avem cardul de salariu la Raiffeisen; ca multi altii, ofera si astia un internet banking, dar este atat de prost facut incat singura mea interactiune cu el este in ziua de salariu: intru si fac transfer de bani catre contul de ING :)
    Din cate am vazut pana acum, ING are de departe cea mai bine facuta interfata de homebanking.

  2. nexus

    Treci la alta banca – sunt atatea de unde sa alegi. Nu ca majoritatea ar fi de vreun folos, dar gasesti una “satisfacatoare” intr-un final.
    Partea de Internet Banking nu merge in week-end oricum. La Transilvania pot sa fac transferuri online in week-end pana pe la 12 sambata din ce retin – in rest ghinion.

  3. ABS

    @nexus – la ING poti sa faci transferuri oricand. Singura chestie e ca tranzactiile catre ALTE conturi nu se finalizeaza in weekend sau seara. Adica daca iti fac tie o plata, imi ia banii si-i pune in asteptare; tu ii primesti luni.
    In schimb, intre conturile personale merge instant oricand. Am transferat bani din contul curent pe cardul de plati pe internet si la 3 noaptea si au ajuns banii instant, am facut si platile tot atunci.

  4. Meekuu

    @nexus, îmi transferam de pe contul de economii în contul de card. Tranzacția asta se face instant. Ambele-s conturile mele, le am pe ambele în aceeași intefață.

  5. Actzipild

    Treci pe ING. Cica mai nou daca faci pana in 7 seara transfer intre conturi diferite se face in aceeasi zi (nu stiu sigur, e la nivel de zvon). Inainte era pana in jur de pranz.

    In orice caz, daca ai nevoie sa muti banii din economii in curent si n-ai digipass ce faci?
    La astia de i-am mentionat mai sus te duci si iti faci treaba in agentia respectiva. Sau poti sa depui bani (daca ai prea multi cash). Si iti intra pe card in cateva minute. Si mai au si altele.

  6. cata

    ING rules.Restul sunt shit.Testat cam tot ce e pe piata.

  7. Alex

    Am avut conturi la mai toate bancile din RO. Za best no11111 : ING. Za uarst: AlphaBank. Cand am parasit plaiurile mioritice am inchis toate conturile in afara de ING. Homebank merge de oriunde vrea piscotul meu, transfer intre economii si cont curent instant mai pune si conversie valutara la orice ora din zi si din noapte si ai un castigator. Deci ING!

  8. Madalin

    Termenul corect este (in)utilizabilitate.

    PS: intre toate bancile se face transfer de bani doar de 4 ori pe zi prin intermediul BNR la ore fixe (9, 12, 15 si 18 parca), asta pentru cei care se plang ca nu se face plata instant.

  9. Mihai Todor

    Mă bucur că, totuși, lumea laudă ING-ul. În schimb, nimeni nu prea știe cum își administrează ei treburile interne, pe la sediul central, cu softul creat de Misys :P Mă rog, mai bine nu intru în detalii, că ajungem la vorba aia: cel mai sigur loc pentru a ține banii este sub 10 metri de pământ într-o pădure ;)

    Legat de BCR și serviciul de online gang banking, poate vor să renunțe la el, așa că îl fac din ce în ce mai inaccesibil ;)

  10. Lumea laudă ING pentru sistemul electronic, care într-adevăr este foarte bine realizat. Ai toate operațiile de care ai nevoie frecvent la îndemână, într-o interfață ușor de înțeles și utilizat (și spun asta după ce am avut Internet Banking de la vreo 5 bănci).

    Din păcate, în spatele sistemului sunt oamenii, și acolo… începi să ai surprize neplăcute. Nu am crezut când mi-a zis cineva asta într-un comment pe blog, dar… am crezut-o când am pățit-o. Și nu doar o dată :)

    Din fericire, cu sistemul electronic interacționez foarte des, și cu oamenii destul de rar. Așa că și eu rămân la ING. Cel puțin până sare concurența cu ceva de calitate :-P

Next ArticleThird strike - OUT