Contact RDS vs. Romtelecom

Râdeam ieri de naivitatea cu care Bogdan îmi spunea că așteaptă un răspuns de la RDS în urma unei solicitări trimise pe adresa de contact sau folosind formularul de contact de pe pagină.

Nu știu dacă-și mai amintește cineva faptul că, în urmă cu ceva ani, RDS-ul folosea ticketing pentru mail-urile trimise pe adresa de contact. Nu mai este cazul acum. Am învățat pe propria piele că nimeni nu citește mail-urile trimise pe adresa respectivă. Și chiar dacă le citește cineva (presupunem prin absurd că plătesc pe cineva să le citească) nimeni nu răspunde solicitărilor de acolo. Nu că solicitările telefonice ar avea mai mare succes. În afară de “ați resetat modem-ul ?” (da, chiar când ești pe fiberlink) n-o să scoți vreodată de la cei puși să răspundă la telefoane.  Ei, dar dacă la asta ne așteptam, nu-i nimic nou și surprinzător în modul în care RDS își tratează clienții, mai interesant e ce urmează.

Povesteam acum ceva vreme despre scurtele mele interacțiuni cu Romtelecom în ceea ce privește serviciile Internet.  Spuneam și atunci că, exceptând modul în care am reușit să reziliez contractul și prețurile oarecum exagerate, Romtelecom mi-a făcut o impresie destul de plăcută.  Promptitudine la instalare, serviciu oferit impecabil (viteza n-a scăzut sub 2mbps și nu l-am văzut picat timp de 3 luni). Când au apărut prețurile noi pentru Clicknet deja îi vedeam cu nesimțirea clasica a celor de la RDS. Deh, nesimțirea crește direct proporțional cu numărul de clienți (asta deja este o regulă pe la noi prin țară).  Am fost plăcut surprins să aflu că nu este așa.

Tot Bogdan spunea că Romtelecomul i-a răspuns în mai puțin de 12 ore la întrebările adresate prin formularul de contact de pe site (trimis seara, răspuns dimineața). Că și înainte aveai cu cine să discuți la ei dacă aveai o problemă dar, de când a venit noua conducere (da, asta care a scăzut tarifele, a introdus convorbirile nelimitate și a redresat Romtelecomul în ochii abonaților deja chitiți pe telefonia fixă de la concurență), lucrurile stau și mai bine în privința asta.

Curios, am trimis și eu un test. I-am întrebat niște chestii legate de Clicknet (aflate la îndemână pe site) doar ca să văd în ce mod îmi răspund. Posibilitățile ar fi fost: ignore, link către informații, informații, informații detaliate. Și am primit informații detaliate (inclusiv adresa din zona în care locuiesc unde pot să semnez contract). Deci se poate. I-aș mai testa odată cu întrebări referitoare la filtrarea SMTP pe Clicknet. Dacă îmi răspund așa cum vreau eu deja mă gândesc serios să-i scuip între ochi pe nesimțiții de la RDS.

24 Comments Contact RDS vs. Romtelecom

  1. alex

    Romtelecom desi nu are viteze ametitoare, din ce am vazut, nu pica. Sau pica cand se rupe cablul. Am trei servere pe Romtelecom cam de un an jumate fiecare si nu l`am vazut picat [in mrtg] decat cand s`a rupt cablu de pe strada din cauza de pom. Ca persoana fizica, i`am tras lu` maica`mea de vre`o 3 luni si tot cand s`a rupt cablul a fost picat. SMTP-u` din ce am vazut, in Craiova nu e filtrat.

    Reply
  2. alex

    P.S.
    Intreaba`i de reverse dns, nu de alta da de vre`o 4 luni stau unii dupa reverse si nexam. Bine ca baiatu d’acolo e incompetent, asta e alta poveste.

    Reply
  3. nexus

    Eu, cum am mai zis, sunt unul dintre norocosii care nu au probleme cu RDS – cel putin pana acum.
    Ce nu ma atrage la Romtelecom este experienta anterioara. Iar cu noile reduceri tot e ceva dubios – stiu pe cineva care are si Romtelecom si RDS, vorbeste pe ambele, si cu toate reducerile/gratuitatile oferite zis de Romtelecom tot ii vine lunar o factura de 150 RON, LA FEL ca si inainte de introducerea reducerilor/gratuitatilor.
    Poate pe partea de ISP nu se comporta la fel… Oricum, concurenta este binevenita pentru utilizatorul final.

    Reply
  4. Znuff

    Am clicknet prin unele locatii si pot spune ca sunt relativ OK.

    In Bucuresti nu l-am vazut picat decat o data in decursul a 9 luni, si aia a fost din cauza a nu stiu ce lucrare de intretinere. La telefon desi raspund greu (stai in asteptare de-ti vine acru), reusesti sa rezolvi ceva. Nu te trateaza cu curu si nu-ti pun intrebari handicapate. Observa imediat cand end-userul este ceva mai tech-savvy, si nu te iau cu intrebari copilaroase.

    In Mangalia… treaba sta altfel. Infrastructura lor din ce am inteles – e praf. Imi cadea netul de cel putin 2 ori pe saptamana… si numai in momentele in care aveam mare nevoie de conexiune… Cica problemele s-ar fi rezolvat… dar o sa vad in toamna.

    Viteza este acolo, intotdeauna am tras la viteza maxima – tinand cont si de aglomerarea site-ului de unde trageam sau de conexiunea lui. Pot sa zic ca de pe trackere cu multi seederi tineam conexiunea “la blana” :)

    Ah, si nu exista filtrare pe SMTP.

    Reply
  5. Andrei

    Sa vezi discutie cu ciumpalacii de la RDS:
    Eu: “nu merge internetu'”
    Operatoarea: “dezactivati firewallu”
    E: “n-am firewall”
    O:”aaa, n-aveti firewall?! D-asta nu merge”
    M-am dat cu capu de pereti…1saptamana fara net, ca se arsese switchu si inca una ca au uitat sa bage matzu in switch :|

    Reply
  6. Ecologie Umana

    Radeti voi de RDS , dar sa ii vedeti pe nemernicii de la ASTRAL -UPC. Voi ati observat ca noua sigla UPC parca e un portofel mare ???
    La Astral e jale, nu am reusit sa vorbesc cu ei in legatura cu netul timp de 2 saptamani, cand am fost sa platesc si am anuntat rezilierea cointractului i-a durut in cur: “Domnu’ stiti ca in zona in care stai nu gasiti nimic ca si oferta de Internet” Asta asa e ! Deci ….

    Reply
  7. Znuff

    La Astral/UPC trebuie sa cunosti lumea p’acolo. Noi doar ce ne-am schimbat reteaua de pe Evolva pe Astral/UPC si pot sa zic ca suntem super multumiti.

    Bine… eu am fibra optica direct pana-n server :>

    Reply
  8. Seth

    Eu n-am nicio problema cu RDS. Ma deranjeaza doar ca cei de la suport tehnic sunt varza. Novice, fara prea multa experienta, tinerii care raspund la telefoane doar noteaza problema, nu e in obligatia lor sa o si rezolva sau/si sa dea solutii.

    Iar ca promptitudine, RDS e asa si asa. Pe departe, nu se compara cu Romtelecom. De acolo (Romtelecom) m-au sunat la 20 de minute dupa ce le-am semnalat o problema. Odata cu instalarea fiberlink, idiotii de la RDS nu au comunicat Romtelecom noua banca de numere, asa ca nu puteam sa fiu sunat pe numarul RDS si nici nu puteam sa sun pe anumite numere.
    Cei de la RDS au dat-o cotita, ca e vina Romtelecom. Ca bla bla. Mdea, sigur.
    La Romtelecom, m-a ascultat o doamna si a revenit (spre uimirea mea!) dupa 20 de minute si mi-a comunicat ca tehnic, totul este ok la ei, si ca toata vina o poarta RDS.
    Am sunat din nou la RDS si le-am zis …. tanara de la telefon ca cica nu se poate, ca trebuie sa va mearga… si iarasi bla bla

    Uneori e si vina companiei ca nu informeaza angajatii asupra anumitor probleme tehnice care ar putea ajuta clientii.

    Cat despre informatiile cerute de tine, nu cred ca o companie serioasa ar trimite clientul pe net (link) ca raspuns la o solicitare. Nu e politicos; e foarte corect cum au procedat: oferirea de informatii detaliate in body-ul mesajului.

    Reply
  9. Vasile

    Nu va incurcati cu Romtelecom daca aveti nevoie se upload(max 512k-limitare datorata tehnologiei adsl).Deasemeni daca ai ghinionul sa ai o pereche proasta si nu exista altele bune in zona ta o sa-ti mearga foarte prost,plus ca trebuie sa faci contract cu ei pe minim 1an
    iar daca vrei sa reziliezi inainte platesti de te rupe.Asadar atentie,casca-ti bine ochii.

    Reply
  10. Znuff

    Nea’ Vasile, noi spre deosebire de altii:

    1. Stim sa citim un contract si vedem care este perioada contractuala

    2. Stim ce inseamna ADSL… primul A vine de la asimetric, deci stim ce “cumparam”

    Reply
  11. bogd

    @Andrei – stai linistit, ca nici “ciumpalacii” de la UPC nu sunt departe (Astral mergea bine, da’ parca de cand i-au luat UPC merg din ce in ce mai prost). Cred ca avea si Miku’ pe blog niste discutii de-ale mele cu suportu’ tehnic:

    eu: “V-a expirat certificatul de pe serverul de mail”
    el: “Aaaaa…. pai….. nu e de la noi, e de la dv!”
    eu: “Nu, e de la dv”
    el: “Pai nu e, ca daca era ar mai fi facut sesizare si alti clienti!” [argumentul forte :)) ]
    eu: “Sincer, nu cred ca aveti foarte multi clienti care folosesc SSL pentru mail”
    el: “Ba da, ca nu merge fara SSL!”
    [ Imi trag o palma rapida peste frunte, si clickety-click, scot SSL-ul. Bineinteles, mail-ul mergea fara probleme ]
    eu: “Ba va spun eu ca merge si fara!”
    [ In total, am stat vreo 10 minute in asteptare, si am mai stat 10 minute sa ma cert cu el. Fara sa obtin nimic, in afara unei adrese de mail. Dau mail cu problema, si in cateva ore imi vine raspuns cu “incercati acum” – schimbasera certificatul… ]

    Acum am trecut (obligat de imprejurari) la RDS. Hai sa vedem si aici cum ne distram…. (trebuie sa recunosc macar ca au venit repede cu cablu’ TV – la 2 zile dupa ce am facut cerere. In schimb, cei cu internetul inca n-au dat nici un semn de viata. Mai asteptam un pic… )

    Reply
  12. deconectat

    Si zici ca maimutele de la romtelecom sunt mai ok decat cele de la rds?
    Am avut zilele astea o problema cu romtelecomul (net si telefon) si la orice il intrebam nu stia decat sa-mi zica: “va rog sa asteptati cateva momente, am sa inregistrez o sesizare” :(
    Dupa ce am vorbit cu vreo 3 persoane diferite nu am mai rezistat si am cerut cu un superior; acesta a fost primul om care gandea si cu care am putut sa vorbesc. Am vorbit mai mult de o ora cu un operator; am luat-o de la inceput cu seful lui si in 10-15 min s-a rezolvat.

    Reply
  13. Neagrigore

    Sa stii ca le citesc, la cei de la RDS ma refer. Ceea ce ii face si mai nesimtiti. Imi raspund ca mi-au citit mailurile, dar nu imi raspund. Ultima oara am primit vreo 12 confirmari pentru o reclamatie pe care le-am trimis-o. E un fel de lant al slabiciunilor. Deja este amuzat, dat fiind ca nu era prima data cand patesc asa ceva. Citeste unul, si dupa aia, se lasa cu return receipt in continuu. Macar daca nu ar mai da OK, mi se pare o mitocanie si mai mare. Ma fac ca ploua, dar ii si arat celuilalt ca ma doare in cur de el.

    Reply
  14. Brayn

    Mailurile se introduc in sistemul te ticketing, si din cate stiu eu se raspunde la marea majoritate (de citit cu sigurant sunt citite de cineva).

    Oricum discutia asta e lunga si nu are rost sa comentez despre calitatea serviciului de relatii cu clientii sau al echipelor de pe teren. Fiecare are experiente diferite in acest sens.

    Reply
  15. alexandru

    Mi-au raspuns si cei de la RDS la email, si au facut-o destul de repede 3-4 ore. M-au redirectionat catre serviciul tehnic. Acum astept un email si de la ei.

    Reply
  16. Meekuu

    Mdap, și eu am “pățit-o” zilele trecute. Am avut netul picat o zi întreagă, am trimis seara pe la 23 un mail folosind un telefon orange cu bluetooth pe post de modem. A doua zi dimineața au dat drumul la net și m-au și sunat să mă întrebe dacă e totul ok.

    Sper să-i țină…

    Reply
  17. zuzu

    Pe mine RTC m-a impresionat cu calitatea serviciilor din ultima vreme. Au mers pana acolo incat am fost sunat acasa sa ma intrebe daca sunt multumit de servicii si sa-mi ureze o zi buna :)

    In rest fiabilitate ridicata si instalare prompta (sambata cerere – luni gata).

    Se vede ca s-a dat cu ‘biciul’ pe acolo. Nu acelasi lucru il pot spune despre gasca UPC&RDS.

    Reply
  18. Stan Aurelian

    WOW!!! AU AJUNS NIȘTE HOȚI, AVIZI DOAR DE BANI (adica ROMTELECOMUL), SA CONCUREZE CU RCS&RDS…inseamna ca tara asta chiar se duce de râpă :((
    Am si eu un abonament la internet Click Net Express de 3 Mb (de 2 ani de zile)
    De fapt am avut de 2,5 si cand s-a efectuat migrarea la 4 Mb, pe mine m-au downgradat la 2 Mb. Dupa nenumarate vizite la sediul Romtelecm din Ploiesti am reusit sa ma transfer la un abonament de 3 Mb. (Sunt singurul pe strada mea, celorlalti li s-a spus sa se multumeasca cu 1 Mb).
    Si oricum tuturor inclusiv mie imi merge netul super rau: cade des, si in loc de 3 Mb am avut maxim 1,7 (in vremurile bune).
    Deja cei de la depanari un mai vin cu laptop-ul sa efectueze teste, ca nu se mai poate face nimic.
    Este de vina cablul de pe strada (Toma-Alimos, Com Blejoi, Sat Tântareni).
    Si ni se tot promite ca se va schimba cablul pe strada, insa pana acum doar promisiuni desarte.
    De exemplu eu as vrea si un abonament mai mare (de ex: 6 Mb), dar nu se poate, e o minune ca m-au lasat cu ab.-ul de 3 Mb, care oricum merge prost.
    Astept sa-si tina Romtelecom promisiunea si sa schimbe odata cablul de pe strada Toma Alimos.
    Însă de 2 ani tot e situatia asta, inca de cand aveam ab. de 1 Mb, cand au bagat net pt. prima oara in Blejoi, si tot asa pica des, aveam viteza mult mai mica decat cea promisa si ni s-a spus ca trebuie schimbat cablul de pe toata strada, insa nu au facut nimic.
    Doar zilele trecute mi-au trimis un mail in care ma anuntau ca de fapt nu e cablul de vina, ca au ei un proiect si pentru comuna blejoi, dar nu se stie cand or sa il puna in aplicare (ca sa ne rezolve si pe noi odata), si pana la urma e vorba de costuri financiare rezolvarea acestei probleme, costuri pe care Romtelecom nu le-a pus in calul.
    In final mi-a zis ca pot sa sun in continuare la 0800825425 si sa trimit mail-uri ca poate,poate candva se va rezolva…
    Cu alte cuvinte: “Du-te bah de-aici, plateste acolo in continuare abonamentul, si nu comenta nimic, chiar daca merge prost de tot, ca pe noi oricum doar banii ne intereseaza”.
    :((

    Reply
  19. Stan Aurelian

    In concluzie alegeti orice altceva numai Romtelecomul(Clicknet-ul) NU.
    Macar altii acordă respectul cuvenit clientilor acestora si nu-si bat joc oferindu-le unora servicii mai proaste si altora mai bune (asta daca or oferi servicii bune cuiva).

    Reply
  20. claudiu

    NU VA LASAȚI PROSTIȚI DE CEI DE LA ROMTELECOM, EI AU VITEZA MASURATA ÎN MEGABIȚI (Mb) NU MEGABITES (MB)! 1 MB = 8 Mb, de aici reiese viteza de download în MB = 0,250 MB/sec.! Iar la cel de 20 Mb/s = 2,5 MB/s!
    EU SUNT EXTREM DE MULȚUMIT DE RDS AM VITEZÄ‚ EXCELENTA,ȘI NU MI-A CAZUT NETUL NICIODATA SI IL AM DE UN AN!
    UN TEST DE VITEZA:

    http://www.vitezamea.ro/banda/results.php?kbps=76260.1&downloadtime=0.055&KB=512&recorded=1

    CINE ARE CLICKNET SÄ‚ FACÄ‚ TESTE DE VITEZA SÄ‚ LE PUTEM COMPARA!
    ȘI PE ALTE SITEURI INTERNAȚIONALE

    Reply
  21. Meekuu

    claudiu, 1 la mana, daca nu lasi caps-ul off va fi ultima oara cand comentezi aici.
    2 la mana, viteza sau latimea de banda se masoara DOAR in megabiti (megabiti pe secunda sau mbs). Megabytes/secunda este doar o marime relativa la conditiile dintr-un anumit moment specific. N-o sa vezi nici un provider (sau cel putin nici unul serios) care sa-ti indice latimea de banda in megabytes pe secunda.

    Reply
  22. ovi

    clicknet e cel mai bun :d va zic eu 100%….am si rds…da rds merge foarte bine cand nu trebuie,cand trebuie atunci pica…si daca ai nervi iti si distrugi calculatorul:))

    Reply
  23. Bogdan

    telefonul si internetul meu Romtelecom nu functioneaza de cand a inceput sa ninga. sun in fiecare zi la deranjamente si imi spun tot felul de povesti irelevante. le-am spus ca nu platesc abonamentul pentru perioada in care nu a functionat serviciul si tot nu se misca nimic.
    exista vreun operator de telefonie cu o calitate a serviciului de secol XXI?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *