Digi(aba) TV

Și-acu să trecem și la rants.

Nemulțumit de calitatea recepției TV și de lipsa posibilității de-a avea acces la Cinemax sau alte canale cu abonamentul actual de la RCS-RDS am căutat opțiuni. Una din ele ar fi fost Dolce însă avea două mari probleme. Prețul nițel cam mare și antena externă. Cum stau în garsonieră și de la geamul meu nu se vede decât un balcon închis (destul de prost de altfel), cu geamuri doar pe mijlocul lui, tragerea unui cablu prin balcon în cameră ridică destul de multe probleme și lasă în urmă destule găuri.

Am aflat recent de o altă opțiune și anume Digi TV de la RCS-RDS folosind cablul CATV deja existent. Mult mai comod având în vedere faptul că este deja tras cablul până în spatele televizorului. În plus este și ceva mai ieftin decât Dolce.

Așadar am mers hotârâți la un punct de lucru RCS/RDS și am vrut să modificăm contractul existent într-unul pentru DigiTV. Și cam aici se termină lumea imaginară a reclamelor la DigiTV care zic că este ATÂT de simplu. Doar te duci și faci contractul și gata. Neah, e mult mai palpitant, există și personaje naive în povestea asta (noi, consumatorii).

N-am apucat noi să terminăm de explicat domnișoarei de la birou ce dorim că ne-a tăiat-o rece întrebându-ne dacă vrei DigiTV prin antenă de satelit sau prin cablu TV. I-am spus ca prin cablu TV și ne-a zis că nu se poate. Nu mai există pe stoc decodoare. I-am zis (plini de naivitate) “Nici o problemă, semnam contractul acum și așteptăm cu instalarea până vă sosesc decodoarele”.  Răspunsul ne-a dat pe spate “aaa, păi nu se poate, durează CÂTEVA LUNI”. Crezând că n-am auzit bine am întrebat “câteva ‘ce’ ?”. “Câteva luni” a venit din nou răspunsul domnișoarei. “Și cum putem să aflăm și noi când vă vin decodoarele ?”. “Aaa, păi sunați și dvs. din când în când la relații cu clienții”.

Brusc m-a străfulgerat o idee și-am întrebat-o într-o doară “Dar prin antenă de satelit ?”. Răspunsul a venit implacabil “Nici prin antenă de satelit nu se poate încă”. “N-au venit nici pentru astea decodoarele…” comentez eu ușor ironic. “Nu” răspunde domnișoara. “Bun, atunci să nu vă mai mirați că pierdeți clienți” îi arunc eu înainte de- a ieși pe ușă.

Am și eu o serie de întrebări retorice pentru ăia care lucrează pe la RCS/RDS și care nimeresc din greșeală pe aici :

1. Cât de greu este să faci un plan de instalare și să programezi clienții la instalare după ce-au semnat un contract ?

2. Cât de greu este să comanzi mai multe decodoare și să le obții în termen de câteva zile dacă stocul existent s-a epuizat rapid ?

3. Cât de greu este să anunți eventualii doritori ai unui serviciu (plătit) de disponibilitatea acestuia (mai ales dacă doritorii respectivi își exprimă în mod clar interesul) ?

4. Cât prost tre’ să fii să bagi banii în reclame și materiale promoționale și să nu fii în stare să oferi serviciile la care faci reclamă (pe o scară de la 1 la 10) ?

23 Comments Digi(aba) TV

  1. reactoru'

    Din pacate astfel de probleme , de sesizari si mostre de comportamnet balcanic ale angajatilor nu ajung la urechile patronilor. Pe o parte baga banii in reclame si pe cealalta parte ii pierde pe mana angajatilor incompetenti.

    Reply
  2. Lucian

    Sunt varza (nota -10) – eu din februarie 2009 am intrebat de digital pe cablu TV si de atunci “nu sunt decodoare”. Asa ca spor la aspteptat! Din pacate concurenta, nici ea, nu o duce mai bine…..

    Reply
  3. theheartcollector

    Hehe, bine ai venit în lumea fascinantă a RDS-ului.

    Eu mi-am făcut abonament la internet (cel mai ieftin) pe data de 25 septembrie (sau ceva de genul). Toate bune și frumoase, au fost destul de prompți, merge bine și cireașa de pe tort a fost că am nimerit promoția “prima lună e gratis”.

    După 2 luni (prin noiembrie) a apărut (cum mă și așteptam) prima factură pe care am plătit-o. Pe la mijlocul lui decembrie mi-au tăiat netul, fără nici o explicație. Am aflat motivul: neplată. În urma unor telefoane, mi-au dat de înțeles că există posibilitatea de a primi facturile online, ca să nu mă mai bazez pe sistemul poștal care nu garantează livrarea în timp util a facturilor (de ce oare nu mă miră?). Pentru a reactiva internetul, am fost nevoit să fac o excursie până la un sediu de-al lor, unde am constatat cu stupoare că au fost emise 2 facturi pe care nu le-am achitat: octombrie și decembrie. Ca să nu mor prost, am întrebat ce s-a întâmplat cu luna de internet gratis, la care am primit, evident, o lămurire clasică românească: “v-ați făcut abonamentul în septembrie, deci luna cu internet gratis a fost septembrie.”

    Reply
  4. chicu vlad

    Si eu sunt in asteptarea unui decodor. Am contract la ei de vreo 3 ani dar mi sa stricat decodorul pentru satelit si de vreo 2 saptamani sunt in asteptare. Problema este ca foarte multa lume a venit la service cu decodoarele stricate dupa sarbatori si cum la rds cat timp ai contract e gratis toti asteapta sa-si schimba decodoarele sricate cu altele noi.

    Reply
  5. alexis

    daca ai un lcd care stie dvb-c si ai cablu normal am inteles ca prinzi si digital.
    astept sa vad ce programe HD mai baga si poate imi iau si eu.

    Reply
  6. A.Faith

    cât de scump e Dolce în comparaţie cu ceea ce oferă Digi? Ca servicii, sunt ok de mai bine de 2 ani pentru mine. O dată sau de două ori pe an am avut probleme cu transmisia prin satelit şi asta datorită vremii foarte foarte nasoale (prin alte părţi n-aveau curent, deci eu fără TV nu aveam de ce să mă plâng prea tare).

    în altă ordine de idei, mentalitatea asta păguboasă de a băga bani în promovare înainte de a pune la punct toate problemele interne e valabilă pentru multe firme româneşti şi nu numai. uită-te la BRD: câte cazuri nu sunt pe internet de oameni care au avut o groază de probleme cu această bancă? totuşi, banii se duc pe reclame la TV şi advertoriale care trimit nişte persoane de bună credinţă să-şi consume nervii cu una din băncile unde angajaţii par aterizati din cosmos.

    Reply
  7. Sorin

    Si eu am fost prin septembrie 2009 pana la RDS-RCS (in Oradea), tot cu gand din acesta “murdar” de a plati in plus pentru niste extraservicii.

    Pe cablu analogic in zona mea se asigura doar pachetul Baza si imi doream si eu Cinemax si niste Discovery-uri in plus.

    Raspunsul a fost ca nu mai au decodoare pana in primavara (in al doilea loc unde am fost sa intreb mi-au spus de feb 2010), dar cica m-au sfatuit sa pandesc la centrul de service dintr-un cartier, ca poate renunta cineva la decodor.

    Din pacate nu am alternative viabile, Dolce si RTC sunt prea scumpe, ei nu-mi pot oferi la 60 lei Internet de 5Mb, cablu tv si telefon fix.

    Reply
  8. claus

    Decodoarele pentru Digi cablu lipsesc de peste 1 an. Au avut o scurta perioada, cand au introdus serviciul, dupa care, din cate mi-a povestit un nene de la RDS, au aparut niste divergente cu furnizorul chinez si n-au mai importat. Nu se stie cand va fi disponibil iar serviciul, de-aia nici nu iau comenzi/nu fac programari.

    Taica-miu are asa ceva si se vede OK. Tot 60 si ceva de canale, cateva fiind in plus fata de cablul normal. Ah, si alea de pornache sunt non stop, nu numai dupa 1 noaptea :D

    Reply
  9. ipo

    Marea problema la Dolce este faptul ca nu poti sa aranjezi posturile in ce ordine iti place tie, trebuie sa folosesti ordinea in care este presetat receiverul, existand doar o lista de canale favorite (vreo 10). Si pe langa asta, telecomanda e una foarte ieftina si incomoda.

    Reply
  10. enzo

    Nu stiu cum se face dar batranu meu si-a tras digi de sarbatori asa prin cablu cum vroiai tu, cu reciever digital numa asa sa se uite el la meciuri si la filmele alea faine de pe TCM. Mai stiu ceva angajati RDS care in urma presiunii exercitate de nevastele de acasa si-au tras decodoare din alea tot in prag de sarbatori.
    Concluzia este ca traba asta se rezolva doar ‘romaneste’ adica cu pile. (intr-un moment de sinceritate batranu a recunoscut ca i-a lasat niste palinca la unu din baietii de la cablu).

    Reply
  11. Meekuu

    Hmmm, palincă zici…

    Deci, dacă din întâmplare apare pe aici cineva de la RCS, are de la mine o sticlă de palincă de Zalău pentru un decodor d’ăla. Bine că știm cum merge treaba pe la noi.

    Reply
  12. Danut

    Salut,
    Explicatia este destul de simpla: RCS va trece la alte decodoare (de la Hyunday la Technisat). Din pacate de abia au semnat un contract si se zvoneste ca vor aduce doar 50 000 de receptoare, intr-o prima faza. Daca ai un tv cu DVB-C poti sa le receptionezi fara “conserva”. Pentru receptoare de satelit eu zic sa dai o fuga la agentia de la Delfinului, acolo au stive de conserve Hyunday. Si cica saptamana asta se va lansa IPTV-ul in Oradea si apoi se va extinde in toata tara.

    Reply
  13. marcel

    Heh, La faza cu Decodoarele e o problema veche in RDS, si nu doar faza cu Decodoarele si nu numai in Bucuresti. In toata tara(aproximativ) e aceeasi problema – nu sunt Decodoare, nici macar pentru Service. Problema e ca nu este nici Fibra Optica, nici UTP, switch-uri, mufe, etc, etc. Practic daca-ti vine un client nou la instalat cauti prin magazie sa vezi daca mai ai ceva rest de fibra care sa ajunga la limita pentru client.

    Cu decodoarele – e simplu – se iau alea vechi, se duc acasa dupa program, sau se ramane in firma, si din 4-5 stricate se face 1-2 bune schimband componente, fire, etc. Si asta pentru ca Sefii aia mari de la Bucuresti nu trimit materiale pt ca nu sunt bani(cred). Adevaratul motiv i-l stiu doar ei :)).

    Reply
  14. sw33t

    am patit exact acelasi lucru la “punctul de prezenta” rds din lacul tei… o doamna destul de acra mi-a raspuns ca nu au “risaivare” si ca nu are rost sa depun nicio cerere etc. desi de la relatii clienti imi spusesera sa ma duc sa depun “cerere de evaluare” lol

    oricum intrebarea mea este daca am un TV cu tuner DVB-C incorporat, inclusiv slot de PC Card (CAM), as putea receptiona digitv cu abonament plus cardul pe care il folosesc in STB-urile lor?

    Reply
  15. jeleu

    am contract pentru digi satelit semnat de pe data de 6 noiembrei 2009, azi suntem in 23 ianuarie 2010, ghici ce, nici acum nu i-am vazut la fatza…sunt scarbit de atitudinea asta cacacioasa, asta e prima oara cand aud de faza cu “nu sunt decodoare” pana acum dupa sesizarile mele facute la ei nu mi s-a zis de decodoare.

    Reply
  16. pigbrother

    Acum vreo 4 ani am stat o luna si jumatate fara net pentru ca nu aveau amplificatoare pentru CATV.

    Well, se poate si mai rau, da? Dar macar am terminat Dungeon Siege 1 si 2, de plictiseala. :D

    Reply
  17. lalau

    Mai oameni buni si eu stau din iunie 2009 dupa un decodor, am ajuns sa-i cunosc pe toti de la service clienti dupa nume. Dar ce-i culmea ca saptamana trecuta una de la service facea pe uimita cu nu am primit decodorul pana acum………Fara comentarii…

    Reply
  18. Mishu

    Abonatii RCS Analogic sunt bataia de joc a acestui Megaoperator RCS-RDS.
    Din data de 23 decembrie 2009 din pachetul de baza au scos: Euronews (in extra),Raiuno (definitiv), N24 (definitiv),Zone Reality (aruncat in extra),Romantica (aruncat in extra),National Wild (in extra.
    Iar numarul canalelor ramase in grila RCS Analogic este de 3 luni- 45, cu 5 sub numarul minim (50) prevazut in contractul RCS TV Analogic.
    In acelasi timp insideri ai acestei companii pacalesc lumea de 3 luni de zile pe diverse forumuri (softpedia, rdi, etc) cum ca noii clienti de anul trecut care s-au abonat beneficiaza de o un receiver digital RCS, unde se pot viziona si canalele scoase din Analogic , iar ca toti cei care sunt la analogic pot trece pe Digital facand o solicitare la Casieriile RCS sau la Relatii Clienti, unde s-au facut solicitari de 6 luni de zile dar NU EXISTA receivere pe stocul RCS, deci nu poti trece la MINUNEA de serviciu DIGITAL RCS si ramai in in Analogic cu un numar redus cu 10% ca si numar de canale dar la acelasi pret.
    Mai pe scurt, marea parte a abonatilor care sunt la sistemul Analogic sunt privati de un numar considerabil de canale de 3 luni de zile incalcandu-se flagrant contractul RCS cablu, pentru modernizarea retelei de cablu Tv RCS, fara ca abonatii sa aiba posibilitatea tehnica (pentru ca RCS nu are receivere in toata tara) sa treaca la noul sistem digital.
    http://www.petitieonline.ro/petitie-p12325043.html

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *