Cam de pe la sfârșitul anului trecut tot fac mișto atunci când dau peste lucruri care merg prost sau mai prost decât m-aș fi așteptat. Le pun pe toate în contul crizei economice. Cisco Expo a fost de rahat in 2008 din cauza crizei. Reclamele de la televizor sunt din ce în ce mai cretine din cauza crizei. Și tot așa.

Mai nou, criza lovește și Orange România. Reducerile de costuri pe la ei presupun (probabil) concedierea celor care primesc ceva mai mulți bani și își fac treaba mai cu talent și angajarea de personal mai “necopt” pe bani mai puțini (se practică acum cam peste tot schema asta). Altfel nu-mi explic cum pot să facă o tâmpenie la modul ăsta (povestit mai jos).

Hai s-o luăm cu începutul. Pe lângă abonamentul de voce de la Orange mai am și un abonament de date cu un modem USB. Abonament de care sunt extrem de mulțumit și care m-a scos din rahat în multe zile în care aveam nevoie urgentă de internet, eu fiind pe la Cuca Măcăii. Vineri am trecut printr-un astfel de moment (am avut nevoie de Internet) și am înfipt voios modemul în notebook. Iaca pixu’ că nu mișca nimic. Nu vedeam nici o rețea de telefonie mobilă disponibilă (deși modemul funcționa). Inițial am pus toată tărășenia pe seama driverelor. Nițel mai târziu m-am conectat la orange pe site să-mi văd abonamentele și opțiunile. La abonamentul de date, iaca  surpriză mare că era complet inactiv serviciul de date. Asta se întâmpla aseara în jurul orei 10-11 așa că am lăsat-o baltă și mi-am planificat să rezolv problema azi dimineață.

Mai acu’ o oră discutam pe gtalk cu Bogdan și l-am întrebat dacă la el funcționește ok modemul de la Orange. Moment în care ăsta începe să râdă și-mi zice că mă sună că-i pe fugă dar că are să-mi povestească ceva. Și aflu de la el că a pățit tot vineri exact aceeași problemă cu abonamentul de voce. Și că i-au zis că-i sim-ul stricat/demagnetizat și că trebuie schimbat la un Orange shop. Și tot vineri i-a șoptit o păsărică cum că băieții de la Orange mai au din când în când de dezactivat niște sim-uri și le iau mai la grămadă așa și se întâmplă cam des să scape și câteva nevinovate printre ele. Chestie care devine tot mai plauzibilă având în vedere coincidența naibii. Nu de alta dar sim-ul meu din modem a stat calm și liniștit în ghiozdan fără să aibă nici un telefon sau altceva pe lângă el care să-l “demagnetizeze”. Așa că să mă scutească Orange-ul cu explicațiile astea puerile. Explicația mult mai plauzibilă este că un “Dorel” nițel neatent sau leneș nu s-a mai obosit să verifice range-ul de sim-uri pe care trebuie să le dezactiveze și a scăpat mâna pe lângă.

După discuția cu Bogdan am pus mâna pe telefon și am sunat la 408 (suport pentru serviciul de date) și am încercat să mă transfer la un operator. Neah, nu mai merge atât de simplu să vorbești din prima cu un operator. Filtreaza în funcție de problemă. A trebuit să mă plimb prin 3 opțiuni ca să ajung să discut cu un operator. Operator care mi-a servit același “ah, ați stricat sim-ul, trebuie să ajungeți într-un Orange Shop să-l schimbați”.

În concluzie, dacă rămâneți cu sim-ul în pană pe la Orange să știți de la ce vi se trage și la ce să vă așteptați. E de la criză.