Echipa RDS

Sunt doi, mergând agale pe stradă. Primul, un țigan înalt, cu ceafa lată, blugi spălăciți și o bluză de trening albastră pe care scrie ceva cu Sports Academy, are o foaie în mână pe care se uită atent.

Celălalt ar fi probabil jumătate din greutatea primului dacă n-ar fi cocoșat de 2 role de cablu coaxial pe care le cară în spate și de o geantă mare de scule cărată cu cealaltă mână. E cu un cap și ceva mai mic și pare transpirat.

Trec cu mașina pe lângă ei și primul lucru la care mă gândesc este celebrul banc în care meșterul, ieșind din canalul plin de căcat îi spune ucenicului “vezi bă țâcă, învață meserie altfel ai să cari geanta cu scule toată viața”.

Avem de-atâta vreme provideri de internet/tv în România și la capitolul ăsta pare să nu se fi schimbat nimic. Li se pune rola de cablu în brațe, îi arăți cum să mufeze (dacă nu învață de la colegul de echipă) și gata. Nu tu cursuri de cablare structurată, nu tu traininguri, scule de testare, nimic. Atât de anii ’90…

15 Comments Echipa RDS

  1. Darius

    Cum n-au scule de testare? Au telefon mobil, se suna de la un etaj la altul si se intreaba “Merge ba?!”. Cam asta e tot. Job done. :D

    Reply
    1. Radu

      E data corectă, nu-mi dau seama de ce paștele mă-sii apare așa. E setată data corect și pe server și pe wordpress.

  2. geooo

    Sunt munciti, da poate ca e mai bine asa. Primul post de munca nu se uita si in general te ambitioneaza sa fii mai bun in meseria ta. Sa nu mai cari cablul ala in spate toata ziua, sa nu mai fii ala care ia ordine de la oricine.
    Apropo de RDS, sambata seara m-am intors dupa ceva concediu. Netul nu mergea, link down. Era deja 12, nu am sunat la ora aia ca nu avea niciun sens. A doua zi, duminica ploioasa, am sunat pe la 10 si ceva, dupa ce am facut si eu troubleshooting cu routerul si un PC (pe direct ^^). Apelul intra la 20 sec de asteptare. Ii zic fetei ce se intampla, imi spune sa verific placa de retea si ii zic ca am verificat cu 2 echipamente, in 4-5 minute am terminat apelul. Programeaza o interventie la 11:45, la 11 si un sfert deja ajunsese baiatul. Se pare ca un vecin mi-a taiat cablul de net de langa cutia lor, mai mult a durat pana ne-am dat seama care e cablul afectat de acolo (evident inauntru o matzaraie de cabluri de toate felurile).
    Mi-a placut foarte mult ca la telefon nu a insistat cand a vazut ca ma pricep vreun pic, mi-a placut ca a venit repede, ca a fost respectuos, si-a facut treaba rapid desi afara era o vreme de nu ma induram sa ies sa iau paine..
    Am un an de cand m-am mutat aici, nu am avut probleme pana acum si nici nu aveam daca nu era vecinul dubios. Baiatul de la RDS spunea ca vede des situatia asta, dar na, Romania.

    Reply
  3. Mihai (Hawk)

    Din fericire in ultimii ani nu am mai avut de-a face decat cu cei care vin la firme, (eventual fibristi :) ) iar acestia mi-au parut destul de competenti/rasariti.

    Pe de alta parte preturile abonamentelor sunt (parca jenant de) mici iar viteza e buna, si asta e unul din aspectele la care tara noastra (pret/Mbps) e in fata multor tari occidentale. Aceste avantaje (de care ne bucuram cu totii) se sprijina inclusiv pe salariile mici ale cablistilor, cu tot ce rezulta din asta.

    (Mai acum vreo luna aveam o discutie cu niste corporatisti francezi despre configurarea unui VPN si ei tot ii dadeau cu ADSL si NAT si nu intelegeau ca la noi vine direct fibra si ca e alocat IP public pentru echipamentul respectiv :) )

    Oricum, RDS-ul de azi este incomparabil mai bun (inclusiv la suport tehnic) decat cel de acum niste (10?) ani. Presupun ca este valabil si la alti provideri dar nu am constatat-o la prima mana.

    Reply
  4. Mars

    Hai sa o luam pe rand,

    In RDS intradevar, nu prea se fac traininguri la echipele de pe teren, Training la modul: trimis la cursuri. De obicei se face totul inhouse, cu oamenii din orasul/regiunea respectiva. Acesta e uneori un lucru bun ca RDS are un tip de infrastructura atipica iar la un training normal nu prea ai ce sa inveti. Ce poate sa-mi spuna Floricel la cursurile de training, inafara de cum sa mufezi/detectezi o problema pe ETH? Cati stiu sa faca training pe FTTB/GPON de exemplu; si cat costa acele cursuri?
    Mult mai multe lucruri poti invata de la Admin/Coordonator/cei responsabili de proiectarea/administrarea retelei din orasul respectiv; si de obicei ei sunt si cei care fac traininguri cu echipele de pe teren.

    In alta ordine de idei, e foarte greu sa gasesti oameni pregatiti sau macar cu un minim de cunostinte in domeniul Retelelor in majoritatea tarii cu exceptia Buc, Cluj, Iasi, Timisoara, Constanta, etc.

    Am cautat un om pe Support Tehnic 6 luni si la interviuri veneau insi cu pretentii la salarii de 3000+ lei care nu stiau sa mufeze un cablu, asta intr-un oras cu peste 100.000 locuitori, iar la final a trebuit sa alegem ceva, urmand sa-l pregatim noi mai departe. Partea buna e ca intradevar poti avansa in cariera in RDS, daca inveti si esti genul care prinde repede, mai ales ca retelele se dezvolta si este o lipsa acuta de oameni pregatit in domeniul retelelor.

    Reply
    1. Radu

      Eh, mai sunt chestiile alea minore de genul “nu trageți cablurile de rețea pe lângă alea de curent”, “mufați firele în ordinea din standarde”, “documentați rețeaua” și altele asemenea. Alea le înveți de obicei la traininguri sau după mulți, mulți ani de experiență în care muncești în plus ca prostu’ și nu știi de la ce nu merg chestiile bine.

    2. Mars

      As adauga:

      Nu dati gauri daca nu stiti pe unde trec firele de tensiune; A reusit un Dorel sa treaca cu Roto fix prin firele de la E.ON. Altul a dat gaura prin teava de la apa, ca nah: ce e viata fara o inundatie in apartament.

      In rest, cand ai oameni cu experienta de 5-10 ani in firma care au construit si documentat reteaua, ai echipamente cu management si clientii mapati corect pe echipamente( presupunem de dragul discutiei), atunci ai si oameni care stiu sa nu dea gauri pana darama blocul, stiu sa mufeze un cablu, etc.

      Bine, stiu… pt ca au invatat exact cum spui tu. Au dat-o in bara de cateva ori si incet incet au invatat cum trebuie sa lucreze, ce trebuie sa faca, ce nu e bine, ce, ce ,ce…. Conteaza enorm ca cel responsabil de ei sa se implice si sa stea cu biciul intr-o mana si un Dildo imens in cealalta; asta pana invata sa faca treaba corect. Ai fi surprins cat de mult poate ajuta 1-2 ore de sexologie anala in schimbarea mentalitatilor.

    3. colin

      asta nu tine doar de rds, dar adaug:
      – surplus de cabluri fara nicio logica ce atarna prin toate blocurile, pe la toate usile,
      – “economie” de material – ca deh 4fire la tine, 4 la vecinu, ca-ti ajung 100. vrei gigabit, reface tot etajul, alte gauri, alta mizerie

  5. Razvan C

    In seara asta pe la 19:45 sesizat ca “merge netul prost”(download 2mb/s conform speedtest) si aparut in browser ca nu s-a efectuat plata.
    Dat e-mail la RDS cu dovada platii si rugat sa ridice limitarea. Primit e-mail ca plata totusi a fost inregistrat de 1 zi, si au bagat automat sesizare ca sunt probleme tehnice. La 20:10 ma suna de la RDS daca pot sa vina in 30 minute sa rezolve.
    Venit un singur om, verificat in casa echipamentul, dupa care pe scara blocului unde era si problema. Sa mai zic ca am insistat sa ia bacsis?

    Asta in conditiile in care ma asteptam abia pe maine sa ma contacteze cineva.

    Reply
    1. Ionelia

      O sa va uimeasca dar mie imi este dor de RDS. Am UPC pentru moment iar in provincie merge ca un rahat. Asta cand merge. WI-FI cadea intr-o perioada cam in fiecare zi 3-4 ore si nu puteam sa pun cablu ca specialistii care l-au adus nu au avut in vedere ca are doar un metru asa ca…se poate si mai rau

  6. gupi

    În Timisoara îngroapă toate cablurile și duc fibră optică până în apartament.
    Bonus, aparent trag si cablu de energie electrică, probabil pentru un viitor pachet complet.

    Reply
  7. silviu

    Am avut de-aface cu rdsii in diferite orase din tara. In principiu, cei mai “rasariti” sunt in orasele mici. La vaslui, de exemplu, baiatu’ de la rds ainlocuit cablul de la cutie in apartament, desi ii explicasem ca portul din echipament era defect… A tras 20 de m degeaba, am pierdut o ora degeaba… Am si facut pariu cu el si a pierdut… Macar am baut lada de bere cu el si am ramas prieteni, desi suntem in echipe adverse…. La sibiu dupa ce am facut sesizarea in 20 minute au fost la locatie. Si in rm. Valcea sunt relativ ok, au venit la o instalare noua doar cu clestele de mufat, fara mufe…. Le-a picat fata cand le-am dat o punga cu 100 de mufe si le-am spus sa le pastreze, fesi unul din ei, facea aluzii cadupa program poate sa vina sa seteze routerul…. In principiu ei tot fac ceva traininguri, interne majoritatea, si stiu sigur. La romtelekom, degeaba fac traininguri, ca sunt degeaba. Desi scria mare sa nu iti dai cu laserul de fibra in ochi, un idiot de la pitesti era sa ramana chior.. Depinde mult de materialul uman, de salarii, de cat de mult stau la un loc de munca

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *