Garanții Samsung

În aproximativ o lună se împlinește un an de când mi-am luat Samsung Galaxy S3 (ăla albastru de 32GB pe care l-am așteptat vreo 2 luni să ajungă în RO). Am mai spus-o pe aici, eu sunt genul de persoană care nu-și schimbă gadget-urile anual. Prefer ca un notebook să mă țină măcar 3-4 ani (cei 3 ani de garanție și eventual încă unul) și telefonul mobil vreo 2-3 ani (pe același principiu). Am preferat la acel moment S3-ul pentru simplul fapt că puteam să-i desfac bateria și s-o schimb fără să mă plimb cu el prin garanții și pentru că HTC-ul meu vechi (windows mobile ce-i drept) nu m-a convins din punct de vedere al fiabilității (am schimbat 4 digitizere în 3 ani la el).

Și din multe puncte de vedere sunt extrem de mulțumit de S3. În primul rând se mișcă fenomenal de bine (după rootare și custom rom chiar mult mai bine decât înainte) și bateria ține decent. Și m-am obișnuit și cu ecranul lui de neam prost încât acum dacă butonez un telefon de 3,5 – 4 inch strâmb din nas nemulțumit ca o fată de la ASE în fața unui cârnăcior de bere.

Dar săptămâna trecută am început să observ chestii neplăcute. Mai întâi 2 crăpături apărute ca din senin pe rama carcasei (una în dreptul mufei USB iar a doua puțin mai jos de butonul de power). Apoi, la 2-3 zile distanță, am descoperit că nu mai pot transfera fișiere folosind conectorul USB. Pur și simplu într-o bună zi nu a mai funcționat pentru transfer de date.

Când încep să se întâmple faze de genul ăsta la un produs pe care-ai dat o căruță de bani într-un termen relativ scurt (dacă carcasa începe să cedeze la nici un an nici nu vreau să aflu cum o să arate după 2) începi să regreți alegerea făcută. Și începi să suspini gândindu-te că alternativa probabil n-ar fi avut problemele astea.

Astăzi l-am dus la garanție (bine, cu ceva peripeții pe care le voi povesti într-un articol viitor înainte de drumul efectiv). Mai precis l-am dus în punctul de service Samsung din incinta Apaca. Și am rămas profund uimit să văd cum, după nici o oră, telefonul meu era complet reparat. Adică ecran + ramă schimbate și conector nou USB pus. Mă așteptam să rămân fără telefon cel puțin o săptămână și mă gândeam cu groază că alternativa (telefonul de rezervă pe care-l mai am prin casă) este un SE K750 (unu’ din telefoanele alea indestructibile făcute pe vremea când SE știa să producă telefoane mișto). Dar n-a fost cazul și acum am telefonul adus înapoi în starea ideală ( CarbonRom 1.7 + CWM Recovery și toate aplicațiile reinstalate).

Prin urmare una-i rece, alta-i caldă. E nasol că am avut probleme cu carcasa și mufa USB dar sunt impresionat de modul excepțional în care s-au mișcat cei de la service. Recomand călduros service-ul respectiv. Și mai că mă gândesc să mai “greșesc” odată cu un Samsung Galaxy Tab ceva în condițiile astea…

22 Comments Garanții Samsung

  1. 7even

    Eu il trimit maine prin curier la service, nu am timp sa ma plimb pana acolo din pacate. La mine nu e nicio problema la aspect (desi anul trecut a stat mai mult prin nisip in vama), pur si simplu dupa update la 4.1.2 (oficial, nu custom) nu mai merge audio cand sun sau sunt sunat, ba mai mult, daca incerc sa sun din nou imi pica semnalul si imi da un mare out of service area. Si semnalul revine in 3 secunde, sunetul in call nu. Sper sa fie la felde rapizi.

    Reply
    1. Meekuu

      Am pus ROM-ul original înainte. Și aici am avut beleaua mișto că deh, USB-ul NU funcționa. Așa că m-am chinuit nițel până am scos counter-ul și-am repus rom-ul original.

  2. VAXXi

    Și S2-ul are aceeași boală, și eu am aceleași crăpături în ramă: una-n stânga unde începe butonul de volum și una în dreapta la 5-10 mm sub butonul de power.

    Iar buba cu USB-ul e știută tot de la S2 citire, corodează mufa și trebuie schimbată împreună cu micul PCB auxiliar.

    E bine de știut că-s consecvenți în defecte măcar.

    Reply
  3. fish

    mah. ce s3 ce ti-ai luat acolo? al meu a zburat cu bolte de citeva ori. asa ca’ manualul de algebra. din contra. nu e de ajuns sa ma lase nefasta sa trec la s4

    Reply
    1. Meekuu

      N-a zburat ăsta. Dar nici nu pot să zic că l-am ținut în puf. Nu suport telefon în husă/bumper șii alte căcaturi. Are doar protectie pe ecran și un skin din ăla negru de carbon lipit pe capacul din spate (mă enervează să-l văd plin de zgărieturi de la chei). Și crăpăturile se vedea clar că nu erau de la lovituri. Cumva rama aia de plastic pe care o are de jur-împrejur s-a tensionat. De la căldură, de la ținut în mână, nu știu/nu mă interesează. Dacă vroiam să am un telefon pe care sa-l țin în husă și bumper îmi luam iPhone :D

  4. 7even

    S-a intors si al meu din service, placa de baza schimbata, carcasa schimbata desi nu era nevoie, era impecabila. Partea proasta e ca acum am o zgarietura pe ecran :(

    Reply
  5. tester

    Salut,

    citind articolul am descoperit ca si S3-ul meu are o fisura fix in rama carcasei, in dreptul mufei usb.

    Garantia se rezolva la reprezentanta Samsung sau la Orange, de unde e luat?

    Reply
    1. Meekuu

      Sfatul meu este (dacă ești din București) să te duci cu el la centrul de garanții Samsung de la Apaca. Ți-l repară într-o oră. La Orange o să îmbătrânești până ți-l repară (DACĂ ți-l primesc pentru asta).

      E neplăcută faza cu crăpăturile în carcasă, am mai observat-o și pe telefonul altcuiva FIX în aceleași locuri ca la mine, pe ramă lângă butonul de on/off și în dreptul mufei USB.

  6. tester

    Mersi, din pacate nu sunt din Bucuresti, iar de Orange ma feresc, si pentru o memorie defecta am pierdut mult prea mult timp.

    Reply
  7. Judit

    Buna! La Apaca se repara telefoanele Samsung indiferent de operator de mobil sau daca este ori nu in garantie? Am un Samsung IIi mini care pana acum a functionat perfect – spre mirarea multora – dar acum am ceva probleme. Mai e in garantie. Multumesc pentru raspuns. :)

    Reply
  8. sergiu

    baieti , stiti cumva garantia e internationala, telefonul e din germania, are 1 luni, au aparut crapaturi pe carcasa, pot sa il dau aici la garantie

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *