Am avut astazi nevoie urgenta de un HDD de 200-250 GB S-ATA. Am cautat pe la toate firmele maricele din Bucuresti (cele care vind cu un pret rezonabil). Desi la toate exista pe site ceea ce vroiam eu, realitatea era complet diferita.
E plin Bucurestiul de magazine de calculatoare. Au rasarit in ultimii 10 ani o gramada de firme si firmulete care vand componente. Pana acum cu 2-3 ani preferam Ultra Pro. Traiau in umbra celor de la Flamingo de multa vreme, Romsoft-ul i-a ingropat si mai rau cu lantul “Depozitul de Calculatoare” dar aveau preturi decente si gaseam la ei tot ce vroiam. Asta pana mai anul trecut cand au facut o campanie publicitara si probabil s-au trezit cu mai multi clienti decat puteau duce. Tot ce urasc mai mult la o firma (mai ales o firma serioasa cum sunt cele 3 enumerate mai sus) este sa NU gasesc in magazinele lor produsele pe care ei le au atat in cataloagele scoase de ei cat si pe ofertele din magazin si mult mai grav pe site-uri. Inteleg, atat cataloagele scoase cat si ofertele sunt materiale tiparite. Stocul se poate epuiza dupa tiparirea lor. Dar cand vine vorba de site nu mai exista nici o scuza. Toate firmele au o aplicatie care urmareste stocurile. Am vazut-o functionand in cazul celor de la Romsoft si stie exact magazinele care au produsul dorit cat si cantitatea. Cat de dificila este o corelare a bazei de date de pe site cu numarul de produse existente in stoc ?

De ceva vreme am trecut in curtea celor de la eMag. Desi am avut cateva mici certuri cu ei din pricina notebook-ului (au sau cel putin au avut probleme mari cu departamentul de service), in general am o parere buna in legatura cu ei. Si ei au aceeasi problema in ceea ce priveste stocurile. Ceea ce scrie in dreptul fiecarui produs de pe site nu are nici o legatura cu realitatea.

Ar mai fi o firma de contactat. O firma de la care am mai luat si inainte insa, in urma unui episod neplacut, am decis sa-i evit. Am inca 2 hdd-uri cumparate de la ei si in urma cu cateva luni a picat unul din ele. Am ajuns la ei in service, l-am predat si m-au sunat rapid sa vin sa ridic altul nou. L-am luat pe cel nou si l-am dus in sistemul unde aveam nevoie de el (facea parte dintr-un RAID). Cand sa-l instalez nu-l recunostea sistemul de loc. L-am mai verificat pe inca 2 calculatoare cu acelasi rezultat. Un coleg s-a dus cu el inapoi in service. Nenea de acolo l-a cam luat la misto cand a incercat sa-i explice ca nu-l vede in BIOS. Pana la urma i-au adus unul nou in cateva minute. Repus in RAID si totul mergea bine. In aceeasi dupa-amiaza primesc un telefon ciudat de la cineva din cadrul firmei lor sa-mi zica sa vin cu hdd-ul inapoi ca mi-au dat unul stricat. Normal ca n-am pus botul si m-am uitat sa vad daca cumva e alt model. Era 7200.9 in loc de 7200.7 dar cum nu conta foarte mult acest aspect m-am facut ca ploua. La o saptamana dupa episodul asta, unul dintre colegii mei de servici care nu avea absolut nici o legatura cu toata treaba cu hdd-urile, ajunge in magazin la ei sa cumpere diverse chestii. Cum au vazut numele firmei l-au luat pe saracul baiat la injuraturi, l-au facut nesimtzit, magar, s.a.m.d. Cand mi-a povestit am incercat sa iau legatura cu ei prin email ca sa aflu ce i-a apucat. Se pare ca hdd-ul adus in service a doua oara era spart/lovit/rupt. Si ca ei s-au suparat ca eu l-am lovit si n-am recunoscut si n-am venit cu celalalt inapoi in service ca sa-mi anuleze ei garantia. Yeah.. right. Trecem peste faptul ca habar n-aveam ce a avut hdd-ul ala si ca l-am carat tot timpul in rucsac langa laptop. Si am grija de laptop destul de mult (in sensul ca nu-l scap de la inaltimi ametitoare incat sa se sparga mufa IDE a unui HDD). Am pus toata discutia s-o citeasca toti colegii aici . Sunt chiar curios ce fatza ar face daca-ash veni sa cumpar din nou ceva de la ei.

Cam asa sta treaba pe la noi cu comertul componentelor. Nu vreau sa comand si sa-mi vina in 3-4 zile. Vreau sa pot lua pe loc. Sa intru in magazin si sa plec cu ce-am nevoie. Mi se pare absolut logic.