In urma cu cateva luni (prin aprilie), impreuna cu cativa colegi, am semnat un contract pentru ADSL Express cu Romtelecomul. De ce-am fost masochist ? Pai, cu ocazia Cisco Expo, dadeau 3 luni de abonament gratuit si posibilitatea de a denunta unilateral contractul inainte de terminarea celor 3 luni. Asa ca am zis ca ar fi pacat sa nu-i mulgem si noi pe ei la cat ne-au muls ei pe noi.

La montare au fost extrem de prompti. Au sunat la cateva zile dupa semnarea contractului si m-au intrebat cand pot fi acasa in ziua urmatoare. Exact la ora stabilita a venit un nene care a instalat modemul, l-a verificat cu laptopul din dotare si s-a carat. Am profitat de cei 2048/384 kbps download/upload. Cablelink-ul meu nu ducea mai mult de 512 kbps asa ca era o imbunatatire. Toate bune si frumoase pana cand ne-am apucat noi sa vedem cum facem sa denuntam contractul. Am cautat contractul prin casa (cel semnat de mine a ramas la ei dar mai luasem un formular in a doua zi de Cisco Expo) si am gasit modalitatile prin care se putea denunta unilateral. Paragraful suna cam asa :

” Exceptand situatiile in care se prevede expres contrariul, orice notificare cu privire la acest Contract se va face in scris, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire sau prin fax, la urmatoarele adrese : (aici urmeaza adresa si numarul de fax 021-400 4701)”

Trecem peste faptul ca ei in secolul XXI au ca singure mijloace de contact scrisoare recomandata si fax. Fax will save the day ne-am gandit noi. Si am incercat sa le trimitem prin fax o notificare pentru denuntarea unilaterala a contractului conform literei si alineatului din contract. La numarul de fax insa, nu raspundea nimeni si nimic. Nici fax nici altceva. Am mai cautat noi numere de fax si telefoane prin contract insa am avut fix acelasi rezultat. Deja se ingrosa gluma asa ca am facut scrisori recomandate si le-am trimis.

Dupa cateva zile surpriza, au venit scrisorile recomandate inapoi. Pe plic scria mare: “Destinatar mutat”. WTF ??? Astia fug de noi. Aveam parte de glume de genul “lasa ca va prostituati voi ca sa puteti plati abonamentul la ADSL”. Am tras iar o raita prin site-urile Romtelecom, am trimis cateva zeci de mail-uri fara nici un raspuns, am sunat pe la telefoane si nimic. Intr-un tarziu, unul din colegii mei si-a adus aminte ca a notat pe ceva un numar de mobil cand a semnat contractul. La numarul respectiv a raspuns o gagica care a fost profund dezamagita cand a aflat care era motivul pentru care o cautam. Printre altele am aflat si ca am fost singurii fraieri care au semnat contracte atunci. Ne-a spus sa-i trimitem datele pe adresa ei de mail si ne-a promis ca se rezolva. Le-am trimis, am facut loguri, am pus recomandatele in vitrina sa le avem ca dovezi si am strans modemurile in cutii asteptand sa vina cineva sa le ia. Nici o miscare. Deja ma pregateam s-o inscriu pe gagica pe cateva site-uri cu zoo-porn dar am zis s-o mai sunam odata sa-i mai dam o sansa. Ne-a zis ca totul e rezolvat dar ca nu au pe cine sa trimita momentan sa ia modem-urile. Okeeeii…. Am lasat-o asa..

Si au trecut saptamani… Din curiozitate, unul din colegi si-a conectat din nou modemul pe linia telefonica. Inca mergea. Am incercat si eu cu acelasi rezultat. Acum am o dilema…. Sa-i sun sa-i mai intreb de sanatate sau sa ma fac ca ploua si sa ma bucur de serviciile lor ? :D.

Din toata treaba asta am invatat sa nu mai pun botul la ofertele companiilor in care nu am incredere, chiar daca-s facute in cadrul unor expozitii restranse unde participantii sunt in general, oameni care se pricep in domeniu. Am apreciat totusi modul in care Romtelecomul stie sa-si pastreze clientii. Seamana cu ceea ce faceau camatarii cand imprumutau bani fraierilor iar la data restituirii nu erau de gasit asa ca fraierul platea dobanda. Bun asa…