În urmă cu vreo 3 luni, pe la finalul lunii martie a decedat socrul meu, soacra mea rămânând singură în apartamentul aflat în totalitate pe numele celui decedat (informația va fi relevantă un pic mai târziu). Câteva zile, aproximativ o săptămână mai târziu, internetul de la adresă cade brusc și definitiv. Abonament la internet făcut pe vremea când Telekom se chema încă Romtelecom și Orange nu avea nici o felie din plăcinta asta. Adică VDSL2, funcțional prin cele 2 sârme prin care mergea și telefonul.
Având în vedere situația proprietarului locuinței, un nou abonament la un alt provider ieșea din discuție. Așadar am deschis o sesizare la Orange Communications și am și preluat pe adresa mea de email cu plata automată facturile care ar urma să mai vină (venea oricum una din urmă, neplătită). Sesizarea a tot trenat, i-am și contactat telefonic, nimic. Într-un final, m-a sunat o tanti de la OC (mi-e lene să tot scriu Orange Communications și cum sunt altă entitate juridică decât Orange, nici nu-i pot prescurta astfel având în vedere că urmeaza niște mui). Care tanti mi-a explicat că de fapt ei nu vor mai “repara” avaria ci vor înlocui infrastructura cu fibră. Și că trebuie făcut contract nou pe minim 2 ani pe fibră. Eu am încercat să-i explic că e un pic imposibil având în vedere că proprietarul nu mai este printre noi ca să poată semna legal un contract, succesiunea nu a fost încă începută și e și un pic abuziv să forțezi semnarea unui nou contract având în vedere ca vechiul contract era bine-merci încă în vigoare și încă cereai bani pe el. A rămas un pic ca în pom, urmând să mă contacteze ei din nou dacă au vreo soluție în acest sens.
Eu am rezolvat problema internetului acolo instalând un router cu 4G și o cartelă de Digi, dar tot am așteptat să revină și OC la sentimente mai bune.
Ei, situația s-a complicat un pic pentru noi, mai acum vreo săptămână decedând și soacră-mea. Și colac peste pupăză azi mă trezesc pe mail și cu o somație de plată pentru restanță la o factură emisă de OC pentru adresa de acolo. Aparent doar pentru linia telefonică. Și acum, pentru cei mai puțin tehnici, vă spun eu că e mult mai plauzibil ca OC să fie jeguri și să taie internetul de acolo forțând trecerea la fibră, decât să meargă în continuare pe aceleași două sârme de cupru telefonul și VDSL2-ul nu (infrastructura de la un punct încolo e comună pentru ambele).
Așa că, un pic nervos, am pus mâna pe un telefon să sun la ei și să reziliez abonamentul. După minute de navigat prin meniurile pulii de la robotul lor, am dat în final de o voce blondă la celălat capăt. Nervos dar totodată vorbind respectuos am încercat să explic că aș dori rezilierea și nu apreciez absolut deloc faptul că încearcă măgării de genul ăla cu clienții. Domnișoara de la capătul celălalt m-a tot întrerupt în mod repetat și a avut o atitudine miserupistă maxim. După vreo 7-8 minute de învârtit în cerc, pregătit fiind să închid telefonul și plin de spume, mi-a scăpat și un “mai du-te-n mă-ta”. Domnișoara a replicat cu un tandru “și tu”, pentru că, nu-i așa, dacă clientul e nervos, tre’ să te înjuri cu el de la egal la egal.
Acum, mai la rece, mă tot gândesc că oamenii poate chiar au intenția ca pentru ăia 30 de lei restanță să îi las să urmărească moștenitorii coișpe ani și între timp să deschid și o plângere pe la Ancom/ANPC pentru practică abuzivă. Că deh, în loc să ai consultanți care să fie un pic empatici cu o situație neplăcută, plătești jeguri mai inutile decât robotul ăla care vorbește minute în șir la început. Și în loc să găsești o soluție practică, nu faci decât să enervezi clienții.
Și dacă nu mai plătești ce or sa facă? Vin cu executor la socru pentru câteva zeci de lei? Dacă ajung la asa ceva, trimite-i la cimitir… Mai ales dacă nu ați făcut succesiunea pana atunci.
Legal, moștenitorii moștenesc și datoriile, nu numai averea.
Nu prea ai fost atent la text. A decedat si soacra intre timp.