Orange fiind și ei jeguri

Cred că sunt client Orange de cel puțin 20 de ani și pot să afirm că sunt din ce în ce mai nemulțumit de modul în care Orange tratează clienții existenți. Punctual, azi am avut o problemă legată de unul din numerele pe care le am în contract, număr cu un abonament mai vechi, pe care doream să activez roamingul. Din aplicație nu mă lasă pentru că îmi spune că tipul respectiv de abonament este strict național, nu poate fi activat roaming pe el. În trecut existau opțiuni contra-cost pe care le puteai activa pentru o lună pe abonamentele respective. Acum însă, singura opțiune din aplicație este trecerea la un abonament mai scump (dublu ca preț). Am aruncat un ochi și da, abonamentele de 8€ nu au deloc opțiune de roaming, roamingul fiind activ doar pe abonamentele de la 11€ în sus. De când cu legislația europeană privind serviciile de roaming, operatorii de telefonie mobilă găsesc tot felul de portițe legale prin care să fie jegoși cu clienții, asta fiind una dintre ele.
Pentru că de ce să te lase să plătești în plus câțiva euro pentru a beneficia câteva zile de roaming, în loc să-ți vâre pe gât un abonament mai scump ?
Bun, renunț la ideea de a mă chinui să fac asta din aplicație și zic că încerc să rezolv cu apel la relații cu clienții. În cazul în care sunteți client Orange și n-ați mai sunat de mult la ei, o să aveți o surpriză neplăcută data viitoare când o faceți. Din punctul meu de vedere (și știu că sunt o minoritate și că în general clienții preferă să sune și să bată la cap consultanții cu toate problemele stupide care ar putea fi rezolvate simplu altfel), eu nu apelez la relații cu clienții decât când am o problemă deosebită, a cărei rezolvare nu ESTE disponibilă în altă parte. Eh, și încearcă să-i explici robotului Gia sau cum gura mă-sii o cheamă, faptul că problema ta nu are rezolvare standard. Că dacă am zis că vreau roaming activ pe un număr de sub abonament, m-a băgat în bucla complet interactivă tot cu robotul în care îmi explică aceleași chestii inutile pe care deja le știam. Și nu, nici nu ai o opțiune simplă în meniurile pulii cu “am o problemă deosebită, vreau să fiu transferat la un operator”. Tre’ să ai noroc și răbdare și să apelezi de mai multe ori la numărul de relații cu clienții ca să nimerești opțiunea aia în care robotul ăla interactiv te transferă către un operator.
Fun fact, nervos fiind după vreo 2 iterații în care încercam să ajung la un operator, la îndemnul robotului de a explica în 2-3 cuvinte problema mea (ca să determine mai departe pe ce ramură din meniul interactiv să mă bage), am scăpat un “să-mi bag pula în Orange”, la care am primit replica “pentru această solicitare continuăm în meniul interactiv”. Ok, Gia, vreau să văd cum o faci și pe asta interactiv…

Bun, aproximativ 30 de minute mai târziu și un car de nervi, am reușit să vorbesc cu cineva în carne și oase. Și ca să vă dați seama cam cât de jos au ajuns, s-a rezolvat problema doar modificându-mi temporar abonamentul la unul care are și roaming activ (din ăla menționat mai sus, dublu la preț). Cel puțin cred eu acum că temporar, pentru că va trebui să sun din nou când numărul revine în țară și să cer mutarea lui pe abonamentul vechi. Și tare-mi e că voi avea o surpriză și o să mi se spună că abonamentul vechi nu mai e disponibil că nu mai e în ofertă, așa că tre’ să rămână pe altceva.

Băi, și mă jur că am fost mulțumit de Orange mulți ani (sunt practic client de când erau Dialog ), dar de-a lungul timpului au găsit căi tot mai creative de a se pișa pe clienți (mai ales pe ăia vechi). Am mai avut tentative să portez numerele, dar Vomafone sunt și mai speciali iar Digi, cel puțin la momentul la care sondam eu terenul în direcția asta, nu prea prezentau încredere în ceea ce privește calitatea. Și așa se întâmplă când ai practic o mână de opțiuni pe piață, servicii proaste, toți o apă și un pământ.

6 Comments Orange fiind și ei jeguri

  1. alunelu

    Azi mi s-a activat portarea la Yoxo aka Orange, după 23 de ani la Vodafone via Connex.
    Am mai avut o tentativă de portare anul trecut din cauză de semnal prost în casă, și m-au convins să rămân cu abonamentul de 9 euro redus la 2, pe 3 numere și cu 3 luni gratis. Evident, fără roaming, “mă sunați pe numărul ăsta și rezolvăm când aveți nevoie”. După câteva luni, 2 numere au trecut pe șest la abonament de 15 euro, redus la 5, cu roaming posibil, mai puțin chiar numărul meu. Am zis treacă de la mine, nu e afacere așa proastă, deși mai bine rămânea maică-mea pe 2 euro și treceam eu pe 5.
    Am decis să reiau portarea când am sunat pe numărul ăla că se apropia concediul și evident că nu a răspuns nimeni. A doua zi mă sună o tipă, cu oferta de nerefuzat 2 euro pentru abonament RED9. Mulțumesc, am deja, nu ați verificat înainte să sunați?, “păi și care e problema?”, “hai că vă oferim roaming cu abonament de 3 euro”. Nu, mersi, a doua fraiereală e din vina mea, nu a voastră.
    11 august 2023, ziua când am lăsat Vodafone după 23 de ani.

    Reply
    1. Radu

      Știu că și ăia sunt jigodii, tocmai aia e nasol. Aș trece pe Digi, dar din păcate am deja Digi pe un abonament de date + un telefon care-l țin pentru Android Auto (GPS + Spotify) în mașină și nu strălucește la viteza pe date. Plus că prefer când sunt plecat la drum mai lung să am o alternativă. Deh, dupa cum ziceam, așa se întâmplă când nu prea mai există concurență pe piața asta. Servicii de căcat și relații cu clienții și mai de căcat.

    2. Gabriel

      Chiar in seara asta ma uitai pe site-ul yoxo. Ma gandeam s-o portez pe maica-mea. Pare destul de straighforward: ai 3 abonamente, poti sa te muti destul de usor de pe unul la altul sau sa activezi optiuni, totul din aplicatie. Acuma daca afara-i vopsit gardul si inauntru-i leopardul habar n-am, nu cunosc pe nimeni cu yoxo.

  2. Tiberiu Malcea

    Vodafone ma suna aproape lunar de pe la inceputul anului sa-mi propuna “ceva” (nu am avut rabdare sa ii ascult, le-o tai politicos (inca) pe principiul “pierdem timpul, si eu, si dumneavoastra, si nu are sens!”). Am mai multi clienti si prieteni care isi iau muie constant de la ei, nu vreau sa ma inscriu si eu.

    Cu Orange sunt de prin ’96 – ’97 (deci de vreun sfert de veac) si sunt – in mare – multumit de ei. Mai o aberatie, mai un VPN care nu merge de pe anumite SIM-uri (dupa vreo 6 luni cu tehnicul lor am renuntat, nu avea rost), mai vreo duduie mai nefututa, dar – in general – sunt ok. Da, am abonament business la ei, vreo 7-8 SIM-uri, platesc undeva la vreo 90.00+ EUR / luna, cu aditionale (mult roaming, niste servicii, niste donatii, poduri etc). Am avut oferte ok de fidelizare (anul trecut am luat un S22 Ultra, cu 512GB, la vreo 400 EUR).

    Dar …
    – da, serviciul clienti (300) a devenit un cosmar (noroc ca nu ma lovesc de el decat extrem de rar)

    – nu exista optiune de roaming la abonamentele home-use, nici macar temporar (m-am lovit de asta cu telefoanele alor nevesti-mii … o aventura)

    – 5G este o gluma buna, cel putin in Bucuresti (un download de 10 – 30 mbps). Prin comparatie, in Olanda nu a scazut sub 130 mbps, cu maxime de 270 mbps. Si asta oriunde am avut 5G disponibil.

    – uneori dai peste niste operatori / reprezentanti de iti vine sa-i strangi de gat.

    Pentru destinatii speciale (UK, Turcia, etc) am un SIM de Digi de backup in telefon, care e mult mai decent la costuri roaming in afara UE. Mai am un Digi in tableta de “travel” (Tab S9+) de care am tras putin de la inceputul lui August, de cand am luat-o, si s-a comportat decent. In roaming, cel putin (ca acolo am avut la indemana sa ma joc cu Orange vs. Digi) chiar nu pot spune ca au fost diferente mari. In Grecia, pe insula, chiar uneori Digi era peste Orange, pe telefon ce putin, insa acolo conteaza mai putin reteaua mama.

    Fiica-mea are Orange pe telefon si Digi pe tableta, nu s-a plans de diferente.

    Radule, pune aici combinatia castigatoare de la 300 ca sa ajungi la un operator, ca eu am uitat sa imi notez ultima data. :)

    :peace:

    Reply
  3. enzo

    Pe vremuri era schema cu apasat de 0 de mai multe ori cand incepea robotul sa iti spuna optiunile, nu am mai avut treaba cu serviciul clienti de extrem de ani de zile.
    Digi e decent, la pretul ala este chiar imbatabil, chiar daca vitezele de net nu sunt chiar cele mai bune.
    In ultimii 2 ani am observat o imbunatatire notabila la acoperire, in unele locuri, pe la munte mai ales, am semnal mai bun pe Digi decat pe Orange.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *