La începutul lunii Martie plec pentru 3 zile într-o excursie prin Ungaria și Austria. Fiind prima plecare după integrarea în UE m-am interesat cum stă treaba cu asigurarea de sănătate acum. Unde puteam să aflu informații avizate dacă nu pe site-ul Casei Naționale de Asigurări.
După ce-am citit pe sărite legislația referitoare la Cardul European și Cardul Național (deh, e meciul pe fundal), am făcut click pe link-ul unde explică modalitățile de eliberare și utilizare a Cardului European în speranța că voi găsi o soluție cât mai europeană și lipsită de birocrație.
M-am înșelat. Am găsit asta :
Prin acest formular Casa Nationala de Asigurari de Sanatate va ajuta sa va completati cererea necesara eliberarii Cardului European de Asigurari Sociale de Sanatate (CEASS). Dupa completarea formularului, inainte de a apasa butonul “Tiparire”, asigurati-va ca datele introduse sunt corecte si ca ca aveti pregatita imprimanta pentru tiparirea cererii, imprimatul se listeaza cu datele completate anterior de catre dvs., cererea astfel listata, se va semna de catre solicitant si se va depune in original la sediul casei de asigurari de sanatate judetene, respectiv, la sediul Casei de Asigurari de Sanatate a Municipiului Bucuresti.
Cererea va trebui insotita de o copie dupa buletinul sau cartea de identitate (certificat de nastere pentru minorii sub 14 ani) si de dovada calitatii de asigurat. Termenul de 7 zile lucratoare pana la eliberarea cardului curge de la data inregistrarii cererii. Cardul astfel obtinut este valabil pentru o perioada de 6 luni in orice tara a Uniunii Europene.
Și pentru că totul trebuia să poarte un titlu, i-au zis “Simplu, completati datele de mai jos si apasati butonul ‘Tiparire’ ”
Ah, “dovada calității de asigurat” înseamnă, citez :
EXTREM de simplu.