Taxa înmatriculare

Acu’ dacă mi-am luat mașină și mai am și ghinionul să trăiesc în România lui Tăriceanu înconjurat de idioți (el, nu eu), tre să alerg după chestiile birocratice. Aia care mă doare cel mai rău e taxa de primă înmatriculare. Că de ce să fim noi cu adevărat cetățeni europeni și să nu mai dăm niște bani să-și mai facă încă unu vilă ? La mine n-ar fi o treabă chiar atât de gravă dacă nu auzeam niște zvonuri de stă mâța-n coadă. Care zvonuri spun că pe ăștia de la RAR îi doare fix în pix de norma Euro la care a fost încadrată mașina într-unul din statele membre UE. Ei au cu totul și cu totul alte norme și procedurile sunt atât de obscure încât nici ei nu le știu prea bine. Ideea de bază e să te pună să dai banu’ cât mai gros. Am auzit de cazuri în care mașină Euro 4 adusă din UE (și înmatriculată acolo cu reviziile la zi) a fost considerată de inginerii noștri extrem de pricepuți ca fiind Euro 2. Asta-i mai recentă. Dar am mai auzit și de altele cu mașini Euro 4 trecute de-ai noștri ca fiind Euro 3. Asta în timp ce Loganul mioritic a avansat de-a dreptul miraculos de la Euro 3 la Euro 4 peste noapte (probabil i-au înfipt un cui legat cu sârmă sub pedala de accelerație să nu poți s-o calci mai mult).

În timp ce ăștia se chinuie să stoarcă un ban cinstit de la dobitocii care îndrăznesc să-și cumpere mașini bune second-hand pentru că n-au încredere în alea făcute la noi, au apărut și tupeiștii care îndrăznesc să dea în judecată statul român din cauza taxei de primă înmatriculare și culmea, să și câștige.

Deocamdată eu aștept vizita de mâine de la RAR Voluntari. A mea e (ar trebui să fie) Euro 4. Cel puțin așa a fost înmatriculată în UE. Banii pentru prima înmatriculare în cazul în care e Euro 4 îi am. Și-o să-i plătesc (deși și la ăștia de abia aștept să fac scandal să-i primesc înapoi atunci când o fi cazul). Dacă o trec la Euro 3 se schimbă foaia. Și tare-mi e c-o să urmez și eu exemplul celui din Arad și-o să fac nițică gălăgie pe tema asta. Poate dacă se trezesc mai mult atunci termină și ăștia ai noștri cu aberațiile.

Am auzit atâtea declarații stupide din partea lui Tăriceanu și-a lui Vosganian pe tema taxei în ultima vreme încât am o ușoară senzație de vomă numai când încerc să-mi aduc aminte. Cea mai funny e aia cu “taxa a fost un real succes pentru că s-a înnoit cu x% parcul auto”. Dobitocule, s-a înnoit parcul  auto pentru că a început lumea să câștige un pic mai bine din cauza redresării economice. Ä‚la care vrea să-și ia mașină și n-are decât 2-3000 de euro tot o dacie obosită o să-și ia (deși la banii ăștia și-ar fi putut lua mașină mai bună și automat mai puțin poluantă de-afară). Ä‚la care are bani să schimbe mașina la 3 luni, tot la fel o să și-o schimbe.

Tot șmenul cu taxa de primă înmatriculare și cu programul “rabla” nu aduce câștiguri decât importatorilor și producătorilor auto de la noi. That’s it. Și pentru faza asta i-aș da un mare șut în cur lui Tăriceanu cât să-i iasă oo-le pe gât.

Mâine mă duc la RAR să văd ce naiba fac p’acolo. Promit că iau un aparat foto cu mine și vin cu impresii. Experiențele de genul ăsta în instituțiile statului sunt de fiecare dată demne de povestit.

6 Comments Taxa înmatriculare

  1. octavian

    pe urma urmeaza panarama cu inmatricularea:

    1. Te duci pe: http://www.mfinante.ro/taxa_auto.html , te uiti in cartea de identitate pui scrii vezi cat iti da acolo (suma in ron).

    2. Cu cifra scrisa de acolo te duci la Trezoreria sectorului de care apartii si platesti: Taxa de Prima Inmatriculare. Alea de acolo nu cunosc suma, te intreaba “stiti cat trebuie sa platiti?”. tu zici suma. ATENTIE: NU STIU CE SE INTAMPLA DACA DECLARI MAI PUTIN. (decat ceea ce scrie in site).
    Tot aici platesti si Taxa de Inmatriculare – 52 RON sau o poti plati la Posta (nu sunt sigur).

    3. Te duci pe http://www.prefecturabucuresti.ro/eKontentPrefecturaFiles/images/143.pdf si deescarci “Fisa Inamtriculare”, o scrii cu datele din Cartea de Identitate a masinii, neaparat cu Litere Mari la Calculator, intr-un editor PDF. O printezi in 2 exemplare fata-verso. Te duci cu ea la “directia de taxe si impozite locale”, a sectorului in care locuiesti. Vezi ca alea o sa-ti zica domne dar era un carton, luat de pa langa centrele alea de pe langa Udriste, dactilografiata ignori mesajele rautacioase politia nu are pasiuni daca e din carton sau nu. Lasi 1 bucata ca fiind copie si pe 1 bucata trebuie sa-ti puna o stampila si o folie sau timbru.

    4. http://www.prefecturabucuresti.ro/eKontentPrefecturaFiles/images/Cerere de inmatriculare [P.F.].pdf
    descraci scrii printezi iti trebuie la udriste.

    5. Taxa talon(sau certificat de inmatriculare) aceasta la CEC: 30 RON.

    6. Copie dupa carte identitate.

    7. Copie dupa actul care dovedeste ca esti proprietarul autoturismului.

    8. Copie dupa CI /BI.

    Reply
  2. Fuzzy

    Nu ai facut legatura inca dintre taxa de prima inmatriculare (hai, plus programul rabla) si importatorul la nivel national (d’oh, doar e importator) al marcii CITROEN ?
    Ei bine, ia pune-te pe sapat.

    Reply
  3. sabotor78

    Treaba cu masini cu motoare Euro 4 inmatriculate ca si masini cu motor Euro 2 se intampla mai des decat crezi. Un prieten si-a cumparat masina din Germania, a cerut o hartie de la o reprezentanta Volkswagen care sa ateste faptul ca motorul e Euro 4 – pentru ca stia si el ce magarii se intampla – insa romanasii nostrii nici nu s-au uitat pe acea hartie. Se pare ca au o lista cu codurile motoarelor pentru Euro 3 si Euro 4, iar daca motorul tau nu se regaseste in acea lista, considera ca ai motor Euro 2. Dar lista nu e chiar completa, nah, trebuie sa castige statul un ban cinstit, asa ca, se poate intampla ca o masina fabricata in 2004 (VW, nu Dacie) sa fie incadrata la Euro 2. Stupid, nu?

    Reply
  4. kosmin

    Taxa tot nu o vor scoate din simplul motiv ca aduce bani multi la buget.Asta tot din munca romanului cinstit.
    Iar asemenea aberatii, ca un VW din 2004 sa fie incadrat la Euro 2, numai in Romania se poate intampla.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *