In cadrul orelor de CCNA unul din momentele importante il constituie prezentarea tinuta studentilor. Folosind un fisier tip ppt sau odg (Open Office) discutam cu studentii despre modulul curent. Din cand in cand mai refacem prezentarile existente. In general, ppt-ul te ajuta sa nu-ti pierzi ideile si-ti ofera material de discutii. Zic in general pentru ca de multe ori studentii se plictisesc repede de discutii de genul asta. Trebuie sa-i prinzi cu ceva si sa-i faci sa te asculte macar in momentele in care discuti despre chestii importante. La primul semestru e cel mai greu. Pentru cei mai multi e un mod nou de a asimila cunostinte, nu te cunosc pe tine si nici tu nu-i cunosti pe ei. Nu poti sa glumesti prea mult cu ei si nici nu stii nivelul lor de cunostinte. Deja de la semestrul 2 in sus, daca mai ai in clasa si studenti mai vechi, treburile se schimba. Sunt mai relaxati si nivelul discutiilor e altul.

Una din prezentarile facute de mine mai demult era pentru unul din modulele semestrului 2 in care se discuta despre TCP/IP. La momentul respectiv cred ca am facut prezentarea cam in graba. Are in total 11 slide-uri din care primul contine titlul iar ultimul “Sfarsit ! Bafta la examen !”. Cam putin ce-i drept. Desi as fi avut material sa umplu peste 30 de slide-uri am lasat toata prezentarea asa. Intotdeauna am gasit ce sa povestesc in ceea ce priveste TCP/IP. De la 3-way handshake, sliding-windows pana la SYN Attacks, PAR, port numbers, UDP vs TCP si altele. Poti sa stai o gramada la discutii pe subiectul asta. Prezentarea doar imi oferea fiecare subiect in parte.

Acum trebuie insa sa o refac. Si as vrea s-o fac cat mai completa/complexa. Sa contina intrebari, sa fie interactiva si sa ofere un suport real si unui instructor care nu are idei de discutie pe marginea subiectului. Sa-i poata scoate din discutiile pe messenger pe studentii plictisiti.

Marea majoritate a celor care vin sa faca cursurile o reprezinta studenti la una din facultatile tehnice. O buna parte din ei sunt obisnuiti cu cursurile din facultate, plictisiti, obisnuiti sa copieze la examene si sa ajunga dupa ani de studii sa fie la fel de prosti ca in momentul in care au intrat la facultate. Nu prea realizeaza ca ei platesc niste bani pe cursurile astea. Ca asta ar trebui sa-i motiveze sa ramana cu ceva dupa tot cursul. Prefera sa copieze la examenele intermediare si uneori chiar la examenul de sfarsit de semestru si sa treaca taras-grapis si de proba practica unde nota este data direct de instructor (aici fetele dragute cu sanii mari au un real avantaj). Vin cu pretentii sa le dam curriculumul pe CD pentru ca au auzit ca alte academii il dau sau sa-i lasam sa dea examenele de acasa (din acelasi motiv). Eh.. ei sunt cei care au nevoie de o prezentare cat mai cuprinzatoare si atractiva. Ceilalti sunt oameni practici, care prind rapid unele lucruri si sunt dornici de a incerca cat mai repede ceea ce au citit. Sunt cei carora le plac momentele cand ceva nu merge bine doar din simplul motiv ca pot invata mai multe asa. Din cauza lor imi place ceea ce fac.