Zilele astea fac cam 2 luni de când am renunțat la bătrânul Polo în favoarea Fordului Focus. Și mă tot gândeam să fac o trecere în revistă a chestiilor bune/rele.
Pentru că paza bună trece primejdia rea Fordul a fost băgat în program de prelungire de garanție încă un an, cu revizia facută full acum o lună. Revizie care-a costat, cu tot cu plata garanției (100€), vreo 3800 lei. Suma cuprinde schimbul de ulei și de filtre (aer, ulei, combustibil, habitaclu), plăcuțe și discuri de frână pe față, ulei și filtru pe cutia de viteze automată și manopera. A usturat un pic dar uitându-mă pe lista defalcată de prețuri n-a fost atât de rău. Cutia de viteze a fost principala vinovată pentru suma aia și apoi discurile și plăcuțele. O revizie uzuală (ulei, filtre) mă ducea pe undeva pe la 7-800 lei. Garanția acoperă teoretic toate daunele la motor, cutie de viteze, caseta de direcție, etc.
Am condus mașina aproximativ 2500km de când o am și sunt destul de mulțumit. Cutia automată este o plăcere la condusul prin oraș și deja mă tem c-o să-mi moară niște neuroni din moment ce am o mână și-un picior pe care nu le mai folosesc. Pe de altă parte la drum lung adhd-ul mă cam chinuie pentru că mă plictisesc teribil dacă pun pilotul automat și n-am nevoie nici să calc pe accelerație. În prima călătorie m-am jucat cu toate butoanele din bord și trepidam de plictiseală. Ulterior parcă m-am mai calmat. Bine că n-am collision avoidance că mă apucam să citesc ziare sau să mă joc pe mobil (pentru cititorii cu IQ-ul format doar din 2 cifre, este doar o glumă, chill).
Poziția de condus a necesitat o ajustare mai îndelungată pentru mine. Față de Polo, aici stau puțin mai sus deși am o vizibilitate mai redusă a botului mașinii. Asta e din cauza capotei mai înclinate a Fordului comparativ cu cea de la VW. Însă per ansamblu poziția de condus este mult mai comodă. Scaunul cu suport lombar este excelent și simt că îmi susține mult mai bine spatele. La picioare, stâlpul din dreapta de la Ford se continuă cu suportul de frână de mână și cutia de viteze mult mai sus decât la Polo. Din cauza asta, atunci când sprijineam gamba piciorului de stâlpul de la Polo, muchia îmi provoca niște crampe la drumurile mai lungi. Nu mai este cazul aici.
Vizibiltatea la volan este excelentă deși mă speriasem de faptul că, mașina fiind mai lungă, voi avea probleme cu vizibilitatea în unghiul mort. Din contră, aici văd mult mai bine, oglinda laterală fiind suficient de mare încât să poată prinde tot. Pasagerii din spate au și ei suficient de mult loc și de data asta au loc relativ ok și în spatele meu, ceea ce la Polo era o problemă :).
Prima problemă întâmpinată însă la Ford a fost legată de prinderea unui suport de telefon de parbriz/bord. Parbrizul este mult prea departe pentru a ajunge lejer cu mâna la un telefon prins de el în mers iar bordul are niște muchii înclinate și o textură rugoasă care face dificilă prinderea unui suport de telefon. Ar mai fi fost fantele de aerisire însă și acestea sunt înclinate și paletele sunt late și nu permit o fixare stabilă a unui suport de ele. După cum vă povesteam, fix când aveam eu dilema asta am prins la Răzvan un test al unui suport excelent cu ventuză siliconată. Prins de bordul rugos, chiar pe o parte ușor înclinată, stă de mai bine de-o lună fără probleme. Însă din păcate este prins pe partea stângă a volanului iar locul în care este situată priza de brichetă face imposibilă tragerea unui cablu fără să mă deranjeze. Acum stau cu un cablu mai lung pe care-l “agăț” nițel de un odorizant prins de una din fantele de aerisire ca să nu mă trezesc cu el peste volan. Însă planific mai prin aprilie-mai o “lucrare” în care voi trage prin habitaclu 3 cabluri de alimentare pentru telefon, cameră auto și pasagerul din dreapta (telefon), toate 3 alimentate direct de la panoul de siguranțe.
Una din chestiile enervante este bipăitoarea de centură. Nu, nu săriți, port ÎNTOTDEAUNA centura atunci când conduc prin oraș sau în afara lui însă în momentele în care am ceva de cărat rapid prin campusul politehnicii n-o mai pun. Și bipăie non-stop și ultra-enervant încât deja mă gândesc serios să-mi iau niște prelungitoare din alea de centură ca să-mi rezolv problema definitiv fără să o mânăresc din software (știu că-i posibil și asta).
O altă chestie enervantă este sistemul audio de pe Ford. Polo a avut de la început un radio-casetofon Kenwood cu boxe și tweetere Bose. Ulterior am schimbat eu radio-casetofonul cu un radio-CD cu usb și suport MP3 tot Kenwood. În Polo se auzea foarte bine muzica deși nu aveam decât 2 boxe și tweeterele în stâlpii din față. În plus, Kenwood-ul, deși avea o limitare enervantă la numărul de melodii dintr-un folder, avea un sistem de shuffle complet aleator care-mi cânta într-o ordine oarecare TOATE melodiile dintr-un folder de pe stick-ul USB. Pe Ford boxele sunt mai slabe. Nu cu mult dar sunetului îi lipsește profunzimea și claritatea iar basul sună ușor înfundat. Este excelent locul slotului de USB din sistemul audio (în torpedou, unde pot să pun lejer direct un SSD pe USB cu toată muzica), dar funcția de shuffle, deși știe să facă shuffle pe toate folderele și nu pare să aibă limitare la numărul de melodii per folder ca Kenwood-ul, nu este foarte strălucită. Îmi repetă destul de des aceleași piese, în aceeași ordine, de parcă ar genera o listă shuffle o singură dată pe care-o reia la un moment dat. Da, știu, e un moft, însă pus la un loc cu calitatea sunetului mă face să duc lipsa sistemului audio de pe Polo. Mai că m-aș risca să-mi schimb boxele dac-aș ști sigur că ar îmbunătăți calitatea (suspectez în primul rând tweeterele).
Bun, cam asta ar fi o trecere în revistă a Fordului. Urmează o trecere la cauciucurile de vară în curând și aici deja sunt încântat că ma costă cam cu 100 de lei mai puțin per anvelopă decât cele de la Polo care aveau o dimensiune mai ciudată și mai rar întâlnită (185/55/R14).
Casco? Unde?
Încă n-are casco. Nu i-am făcut din lipsă de fonduri (aveam oferte pe la 1000€ prima anuală). Și cum mie nu-mi convine să plătesc în rate că nu știu câți bani o să am peste 4-6 luni, am zis să mai aștept nițel.
welcome to the world of automatice!
Vezi ca exista pe interneti diferite metode de a dezactiva beep-ul de la centura. Stiu asta de la focusul meu mai vechi. Sigur exista si pentru modelul tau.
Salut, schimbul de ulei la cutia automata l-au sugerat ei sau tu?
Eu in cerc in Cluj sa ii conving sa imi schimbe uleiul si nu vor nicicum :))
L-au sugerat ei. Mașina a fost testată înainte de achiziție la reprezentanță Ford și mi-a spus omul de acolo că ar fi o idee bună un schimb de ulei și filtru pe cutia de viteze că e mai sigur așa. Și i-am dat dreptate, Schimbul de ulei pe cutie se face la 60000km din câte știu eu.
*incerc
Sa o conduci sanatos si fara evenimente!
Cit priveste plictiseala la volan, asa e. Ai mai mult timp liber si te simti stingher uneori.
Cit priveste uitatul condusului cu manuala, crede-ma, nu o sa se intimple.
Obisnuieste-te bine cu cutia AT si eventual in depasiri in care nu esti sigur de rezultat, foloseste modul manual. Sper ca se poate schimba rapid pe manual.
VW a avut mai mereu un sunet mai calitativ. Asta e. Daca ai chef, baga-te sa le schimbi.
Casco: eu recomand Allianz in principiu. Eventual cu palta in rate semestriale sau trimestriale. Dar aici e alegerea ta.
Poate poti defalca putin costul ala imens. Sint curios ce au facut la cutie si de ce.
Ai ajuns la kilometrii necesari pentru operatiune sau a fost alt motiv? Cind se schimba uleiul in cutie?
Bipul de centura lasa-l asa. Chiar daca e enervant.
Păi ar veni cam așa defalcat:
Revizia standard (ulei, filtre, manoperă) vreo 940 de lei. (50 filtru ulei, 80 filtrul aer, 110 filtru combustibil, 100 filtru polen, 350 6l ulei Texaco 5w30, manopera ~250 de lei).
Frâne vreo 1000 lei ( 620 discuri față, 250 plăcuțe, 100 manopera).
Cutia de viteză, ~1500 de lei ( ~800 de lei uleiul de transmisie (intră 7l), 230 de lei filtrul de ulei, 350 de lei manopera).
Aha! M-am linistit :) Totusi ai facut schimbul de ulei la cutie pentru ca ai ajuns la km necesari? Doar curios!
Oricum vad ca masina are nevoie de mult ulei :) 6 litri la motor si 7 la cutie :)
Preturile defalcate arata ok. Ai avut ceva ghinion ca a fost nevoie de multe operatiuni. Asta e.
Lichidul de frina nu a fost nevoie sa fie schimbat si el? Recomandarea universala e sa se schimbe la doi ani. Pentru ca isi pierde din proprietati. Oricum, tine minte asta pentru urmatoarea revizie :)
Preturile la filtre si ulei cred ca le puteai gasi usor (dar usor) mai mici. Eu sint pe principiul de a cumpara de la magazinul meu de suflet piesele ( filtre Mann mereu) si uleiul si la service platesc doar manopera.
La cutia AT insa as face totul mereu la service. (service = reprezentanta).
Sa o conduci sanatos si bine! :)
si totusi… nu ne-ai zis de e benzinare sau diesel …
diesel, 2l
Să o stăpânești sănătos! Frumos modelul Ford Focus 3.
La Mondeo-ul meu, dacă bag și scot de două ori centura, se dezactivează bip-ul. E drept că, dacă tot o bagi acolo, poți la fel de bine sa o lași cuplată.
Cutia automata cat de rapida este la schimbare pe care nu le anticipează? De exemplu mergi la drum întins cu viteza constanta și brusc o calci? E mare delay ul pana retrogradează și începe sa accelereze? Este cu convertizor de cuplu? Adică dacă iei piciorul ușor de pe frâna pleacă de pe loc?
Damn autocorrect. S-au strecurat câteva dezacorduri.
Fiind cutie dual-clutch este destul de rapidă la schimbări. Din punctul meu de vedere e mai rapidă decât dac-aș face același lucru cu cutia manuală (viteză constantă -> retrogradat -> călcat pedala).
Dacă iau piciorul de pe frână pleacă de pe loc. Din câte știu eu nu este cu convertizor de cuplu. Cele cu convertizor de cuplu sunt cele automate clasice. Cele dual-clutch (DSG de la VW, Powershift de la Ford) nu sunt cu convertizor de cuplu.
Mersi pentru lamuriri. Nu aveam idee ca Ford are dual-clutch.
Sa o stapanesti sanatos.
Uleiul in transmisie se schimba la cati km il recomanda producator auto, sunt cazuri de 60.000 km alti mai mult mai putin si sunt altii la care nu trebuie schimbat niciodata.
Uleiul din transmisie trebuie facut la service pentru ca e diferit de cel din motor si ai nevoie de o pompa speciala cu care sa tragi tot uleiul. Depinde masina la unele nu ai nevoie.
Nu stiu ce garantie ai dar de cele mai multi cazuri garantia e doar un scam, sper ca nu cazul la tine.
Pe aici un transmission flush e la 100$ pretul include ulei+manopera+taxe.
Sincer mi se pare cam mult 800 $ pentru schimb de ulei, filtre, ulei transmisie, placute si rotoare fata dar banuiesc ca astea sunt preturile prin Romania.