Anul trecut pe 5 decembrie mă duceam la BCR să-mi activez internet banking pentru contul atasat cardului meu de debit pe care primesc unul din salarii. Din comoditate am ales BCR. Nu mai era nevoie sa ma duc si sa depun bani la ING sau în altă parte pentru treaba asta. După ce-am stat atunci o grămadă de vreme la o coadă interminabilă, formată din cauza unei angajate BCR care se mișca cu viteza melcului, a rămas să primesc acasă în aproximativ 10-15 zile userul pentru conectarea pe e-bcr.

Și-am așteptat. Între timp au venit sărbătorile, am ignorat problema, am zis “deh, suntem în România, lucrurile merg mai greu”. Pe la mijlocul lui ianuarie am dat un telefon la ei. A rămas că va verifica problema și mă vor contact ei.

La sfârșitul lui ianuarie am avut meciul cu cardul de debit expirat de la ei.  Unde am întrebat și de problema asta la sediul din Bd-ul Timișoara (sediul mai maricel care tine și altceva în afară de o sucursală obișnuită). M-au trimis la agenția unde am semnat convenția respectivă. Iar am avut o perioadă mai aglomerată și am uitat de treaba asta.  Până săptămâna trecută când primesc ai mei părinți acasă (adresa de pe buletin e încă acolo) un plic cu un contract pentru un card cu descoperire de cont.  Refuzul meu direct de la sediu nu i-a descurajat ci au insistat doar doar pică fraierul.

Deja mi s-a pus pata și-am zis că-s nesimțiți. Adică o chestie pe care eu o aștept să vină nu ajunge dar ei mă bombardează cu spam-mail (real mail în cazul ăsta) ? Am luat frumos hârtiile primite prin poștă și azi m-am înființat la agenția unde-am semnat în decembrie convenția pentru internet banking. Am stat civilizat la coadă iar când am ajuns față în față cu o angajată a băncii i-am explicat cam cum îi explică nenea ăla maimuței în reclama la Pepsi Max că nu asta așteptam eu de la ei. A pus mâna pe telefon și-a sunat departamentul care se ocupa de treaba asta. Ei, și fix aici vine treaba care m-a făcut să-mi dau seama că R-ul din BCR vine în mod SIGUR de la “România” și că poate să-i cumpere și mama nemților și elvețienilor și japonezilor  că tot români o să lucreze în bancă. Departamentul respectiv pur și simplu NU A PROCESAT convenția respectivă. În mai bine de 2 luni jumate ăia cred c-au ars-o numai în Quake 3. A procesat-o cineva pe loc și s-a rezolvat în 2-3 minute. 2-3 minute de muncă amânate timp de 2 luni jumate.  Absolut jenant.

Investitorii străini ar trebui să fie conștienți că la noi în țară cam așa se muncește. Ar trebui să vină direct cu mână de lucru din afară și să rezolve problema. Iar statul român să ceară eventual niște taxe mai mari de la ei din care să le plătească ajutoare sociale românilor obișnuiți să stea cu palma în cur zi lumină iar seara să se spargă-n fițe pe strasse.