Mdap, îmi este din ce în ce mai clar că este extrem de greu de găsit în RO o firmă (dintr-un domeniu oarecare) care să aibă un minim respect pentru clienți.

Ca să reiau povestea prezentată câteva posturi mai jos, am avut un client adus de un amic căruia i-am configurat o mică rețea și i-am aranjat un hosting în RO. Am avut ca alternative pentru hosting hostway și claus.ro (recomandat de zoso). Având pe cineva care lucrează la hostway, m-am interesat întâi acolo. Mi-a răspuns că ar fi indicat să mai aștept vreo lună că au serverele încărcate acum și o să aducă servere noi în curând. Pentru că aveam un termen limită am recurs la varianta claus.ro. Am făcut comanda pentru un pachet de hosting la care ofereau și un domeniu .com gratuit (a fost dorința clientului). Clientul avea deja un domeniu .ro cumpărat și dorea în primul rând hosting pentru domeniul ăsta. În formularul de comandă de pe claus.ro aveam următoarea alegere de făcut :
inregistrare claus.ro

Cum clientul deținea deja un domeniu .ro, am ales varianta de jos, de folosire a domeniul existent. Până la finalizarea comenzii nu am mai avut ocazia de a înregistra vre-un domeniu .com sau un anunț referitor la domeniul .com gratuit. Clientul a primit pe mail proforma și a efectuat plata iar eu am presupus că domeniul .com îl voi primi sau voi avea ocazia să-l înregistrez DUPÄ‚ efectuarea plății. De ce am crezut asta ? Păi m-am gândit că registrarul preferă să aibă plata efectuată înainte de a înregistra un domeniu pentru un client în eventualitatea în care clientul se răzgândește. Ei bine, nu-i așa. În urmă cu 3 zile, după ce am rezolvat cu ISP-ul și cu terminarea rețelei locale pentru client, am trimis un mail la claus.ro să întreb de domeniul “gratuit”. Discuția a degenerat și este prea lungă pentru a o posta aici dar am făcut un html cu discuția integrală. Discuție în cadrul căreia, Claudiu Cadar, patron, secretară, administrator și ce-o mai face pe acolo, tratează problema la modul “fraiere, ce să-ți fac dacă ai cumpărat de la noi și n-ai fost atent…”. Ce n-a înțeles nici până în ultimul mail respectivul este că, deși în primele 2 mail-uri mai speram încă la o rezolvare a situației din partea lui, în ultimile mail-uri am renunțat la idee (am înregistrat domeniul promis clientului cu hostway pe banii mei) și doar am încercat să aflu de la dânsul unde naiba există pe site-ul ăla scris negru pe alb sau mov pe verde faptul că domeniul gratuit cu care își fac reclamă nu e disponibil DECÂT în anumite condiții. N-am reușit să aflu treaba asta dar am reușit să aflu că-s un novice în ale Internetului, că-s un admin de 2 bani și că fac oamenii din Satu Mare să râdă de faptul că sunt “greu de cap”.

Asta a fost varianta prescurtată, varianta integrală o găsiți AICI.

Ah, și versiunea “formular de comandă într-o țară civilizată” e mai jos :
dreamhost