Lanțul slăbiciunilor

Sau “Black Friday-ul fraierului”…

Aveam neapărată nevoie de un răhățel mic și ieftin. Mai precis de un card reader microsd ca cel din poza de mai jos. Din păcate nu se găsește la eMag (care-a ajuns cam singurul magazin online civilizat de pe la noi). Așa că mi-am călcat pe inimă și, deși ziceam că NU o s-o mai fac niciodată, am comandat de la PcGarbage.

MG2

Pentru că răhățelul respectiv este (fără microsd în pachet) vreo 8 lei doar și pentru că le pierd sau le stric des, am comandat vreo 3. Unul chiar pentru altcineva de data asta. În plus am mai luat și un hdd extern pentru ăi bătrâni ai mei. Deși era comanda gratuită la ei și pentru ăia 8 lei. Da’ mi-a fost rușine să pun curierii pe drumuri doar pentru atâta lucru. Da, am regretat dar vorba lu’ domnu’ Klaus, mai bine pierd decât să fiu mârlan.

Comanda a fost făcută vineri pe la prânz și plătită online cu cardul. TOATE produsele apăreau ca fiind pe stoc furnizor și livrarea până miercuri. Aproximativ o oră mai târziu primesc mesaj de la consultantul de vânzări alocat prin care-s anunțat sec de faptul că toate produsele sunt disponibile în stoc furnizor, comanda se va pregăti vineri seara și produsele vor fi livrate în perioada 22-24 noiembrie.

pcg1

Îmi sare instant țandăra și trimit un mesaj prin care să-mi exprim nemulțumirea :

pcg2

 

Mesaj la care nu primesc ABSOLUT nici un răspuns. Până aseară pe la ora 18 când sunt anunțat tot sec de faptul că au predat comanda mea curierului și că va fi livrată a doua zi (adică azi, miercuri) între orele 9-18. Dacă n-aveam inspirația să dau adresa alor mei din Militari mai că le-aș fi băgat iar ceva cărniță în frigider. Fiind în continuare inspirat m-am gândit să elimin din start orice problemă și-am contactat firma de curierat, le-am dat numărul AWB-ului și i-am rugat să-mi spună totuși un interval mai precis pentru livrare, nu 9-18. Nu de alta da’ nu toți stăm cu mâna pe pulă 9 ore pe zi într-un singur loc. Am fost asigurat că voi fi contactat de curier în cel mai scurt timp să mi se comunice ora cât mai exactă a livrării.

Problema era că și maică-mea era pe drumuri azi dimineață. Noroc că am avut eu drum pe acolo și am dat o fugă pe la ei să aștept curierul cât era maică-mea plecată. După aproximativ o oră, se întoarce maică-mea și plec eu. Mă urc în mașină, bag casca în ureche, pornesc motorul, îmi aduc aminte c-am uitat să-i zic ceva maică-mii și-o sun pe mobil. Și fix când treceam prin fața scării vorbind cu maică-mea la telefon văd un gigel cu vestă de SameDay Courier (inteligenții care livrau comanda) și cu un pachet de la PcGarage. Primul gând care mi-a trecut prin minte a fost “Și când paștele mă-tii aveai de gând să suni la telefon idiotule ? Când erai în fața ușii ? “. Din păcate, fiind angrenat într-o discuție cu maică-mea mi-am reprimat toate cuvintele obscene.

Recapitulăm greșelile ?

1. PCGarage dă ca termen de livrare o săptămână în condițiile în care produsele apar ca fiind pe stoc și livrarea se făcea în București. Eu înțeleg că urmează Black Friday. Da’ asta nu ar trebui să fie o scuză pentru pregătirea comenzilor date ÎNAINTE de Black Friday.

2. PCGarage nu răspunde mail-ului trimis. Iarăși, înțeleg că-i Black Friday și că angajații competenți sunt folosiți pentru pregătirea evenimentului. Dar nu ar trebui să lași o maimuță autistă să preia comenzile dacă știți că nu-i capabilă să comunice cu clienții.

3. Curierii care au pretenția să stai complet nemișcat în același loc 9-10 ore până când catadicsesc ei să livreze comanda și livrează fără să te anunțe înainte cu un telefon merită cea mai aprigă muie. Ăia de la Fan Courier s-au mai învățat. Acum primești prin SMS și numărul de telefon al curierului și îl poți anunța direct de eventualele modificări ale programului. Restul se pare că sunt cu câțiva pași în spate. Mai în fund.

Mdap, să-mi fie învățătură de minte. Și sper să-i văd cu serverele crăcite și cu vânzari triste pe ăștia de la PC.

Leave a Reply

14 Comments

  1. Curierii de la SameDay sunt printre cei mai varză cu care au lucrat ăștia de la PC Garage. De 3 ori am fost forțat să interacționez cu ei, de 3 ori au fost probleme – întârzie fără să sune, încurcă adresele, vor să livreze chestii sâmbăta la sedii de firmă, indicate clar în adresă…

  2. 1. Comanda un cunoscut pentru sotie o camera auto la Altex. Pret bun, pe site pe stoc, livrare in maxim 7 zile (chestie nou aparuta la inchiderea comenzii). La telefon nu raspunde nimeni pentru o estimare mai realista, pe mail primesc acelasi raspuns sec, pana pe 21 trebuie sa vina. Sesizarea dvs a fost inchisa automat. De ei, care in aceasta perioada aglomerata nu raspund la telefon, dar nici treaba nu fac. O camera aflata pe stoc, daca o trimitea cu un gigel si mergea pe jos si tot ajungea pana azi la destinatie.
    Da, si tot voi ziceti de livrare in 24 ore pe care n-am vazut-o la fata si ar trebui scoasa de pe site. Pacat de pret, care e foarte bun. Asa va pierdeti clienti.

    2. PC G nu prea raspunde la provocari de obicei. Totul e automatizat, daca o dai in bara ai pus-o. Doar daca se aliniaza astrele in mod prielnic, cam o data la 500 de ani, s-ar putea sa te sune inapoi cineva. Altfel ura…si la gara.

    3. Treaba cu mesajul de la curier, trimis in clipa in care isi ridica pachetele, pe care trebuie sa le livreze in ziua curenta, impreuna cu nr de telefon, e cea mai desteapta chestie, pe care ar trebui sa o adopte toate firmele de curierat. Tot cu un curier Altex am avut noroc intr-o sambata, sa imi aduca acasa pachetul ce trebuia sa ajunga luni la serviciu, printr-un simplu noroc: tipul statea aproape de mine si mergea spre casa. Noroc chior as zice.

    PS: o gramada de conversii la Altex in perioada asta, dar daca toate sunt trimise in acelasi mod in care trimit si camera auto, ma astept si la o gramada de comisioane anulate.

  3. dumy

    Mi se pare extrem de ironic ca firma de curierat SAMEDAY să-ți aducă produsele dorite în termen de o săptămână :)
    Cât despre problemele întâmpinate, nici eu nu ți-aș fi răspuns la mailul tău, având în vedere cum l-ai formulat…

    • Radu

      Da’ ce i-am făcut, am înjurat-o de mă-sa ? M-am exprimat destul de civilizat zic eu. Puteau să răspundă cumva, oricum. Spre exemplu să-mi spună că iată, nu e nevoie să aștept până pe 24 nov, încearcă să-l livreze până miercuri.

  4. Licaon_Kter

    Lunile astea am tot avut si eu nevoie de diverse de pe la PCG, nevoie mare de mi’a stat omu cu laptopu de acasa, si tot asa, evitand tot ce scria ca vine peste o saptamana si m’am trezit ca au venit in 3, ah m’au anuntat dupa o saptamana ca stai ca la furnizor etc.

    Ok, alta comanda, alte doua saptamani, pe site ajungea mereu maine DE LA furnizor nu alta.

    Apoi zic, bine, ghinion, luam niste nimicuri, astept proforma, dupa 3 zile ca “nu avem 1 produs”, nu tu inlocuit, nu tu nimic, parca le bagai vreo niste zeci de mii de euro in conturi in ultimii ani, client aur/argint/platina nu stiu, egal zero.

    Sa mai zic cand luai niste sisteme cu instalare W7 si nici unul nu putea fi folosit fiindca erau instalate pana la un punct de unde pornea un fel de etapa intermediara a instalarii care dadea gres si apoi cerea reinstalare? Plus surse puse ba cu ventilatoru in sus ba in jos, ventilatoare de panou ne legate pe placa de baza etc. Pierduram alta saptamana sa le aranjez, sooper.

    Acu’ trecuram la alti cai breji, vedem.

  5. ABS

    Alti curieri cretini: Cargus. Am avut o tona de probleme cu ei, mi-au pierdut un colet prin depozit vreo 3 zille, l-am primit intr-un final cu cutia deteriorata si cu banda adeziva cu sigla Cargus pe ea. Alta data au copiat gresit adresa de pe un colet venit din reteaua DHL, dupa vreo 3 saptamani am primit scrisoare prin posta ca sa ma duc la ei sa-l ridic, ca e adresa gresita. Le-am dat niste mui pe mail si au reusit pana la urma sa-l livreze…

    GLS – in general am fost destul de multumit de ei cand chiar au facut livrarile, dar sa te puna dumnezeu sa NU dai numar de telefon. Vor considera automat adresa incompleta, vor tine coletul in depozit vreo 2-3 saptamani, timp in care se vor freca la coaie ca nu au numar de telefon sa te sune. Nu se obosesc sa contacteze expeditorul sa-i zica “ba gogule, vreau un numar de telefon, contacteaza-l pe ala”. Daca nu ai numar de tracking, dupa vreo luna se intoarce produsul la expeditor (am patit-o de vreo 4 ori).

  6. Eu am patit-o cu Elefant. Au avut acum 2 luni mai multe reduceri si era chiar ziua prietenei mele intr-o saptamana. Am vazut la ei niste chestii dragute care stiam ca-i vor placea, asa ca le-am comandat, plus o carte pentru mine.

    In vreo 3 zile primesc mesaj ca imi va fi livrata cartea urmatoarea zi. Ok, nu prea imi convenea sa platesc de 2 ori curieratul, dar fie, era pentru o cauza buna, ziua de nastere a prietenei. Vine cartea urmatoarea zi, o platesc si il intreb pe curier de a doua comanda care trebuie sa vina, imi spune ca nu stie nimic, sa vorbesc la elefant.

    Le dau mail a doua zi celor de la elefant sa-i intreb de comanda care ma interesa pe mine de fapt. Peste 4 zile abia primesc un mail inapoi de la ei, in care isi cer scuze ca nu-si mai pot onora comanda, fiindca furnizorul nu mai are acele produse.

    Am ramas masca. Nu numai ca eu comand ceva ce la ei apare pe “stoc” si peste o saptamana si ceva imi spun ca nu mai are furnizorul asa ceva, dar nici macar bunul simt nu-l au sa ma anunte ca nu vor mai livra. Pur si simplu, daca era dupa ei, asteptam pana ma plictiseam dupa comanda.

    Mi-am promis ca nu mai imi iau nimic vreodata de la elefant, indiferent ce oferte au, mi s-a facut sila de modul lor de-a lucra.

  7. geo

    Tot cu Elefant am avut si eu probleme. Comanda cu 9 zile inainte de Craciunul trecut, voiam sa ajunga macar pana in Craciun sa o pun sub brad. Dupa 5 zile ma anunta la fel, pe mail, ca o sa dureze livrarea pana pe 29 decembrie.
    Tot pe mail le-am raspuns ca nu mai am nevoie de produse, pe care insa au incercat sa le livreze pe 29.
    Never again, Elefant.ro

  8. neagrigore

    Produs pe stoc la PC, plătit cu cardul. Îmi răspunde după o zi şi ceva că să-mi aleg altceva de pe site. Băi, ejti nebun?! L-am întrebat dacă glumeşte şi că vreau banii cît mai repede înapoi. Nu cred că or să mai aibă zile multe. Păcat de site.

    • Radu

      Mdap, site-ul e unul dintre cele mai utile. Au fost primii care raportau corect stocurile (nu știu ce s-a întâmplat între timp), au filtre foarte ok gândite, aveau istoricul de preț, etc.
      Eu preferam să iau de la ei decât de la eMag într-o vreme. Mi se păreau mult mai ok.
      Never again !

    • Mihai

      Heh, de anul trecut din mai, de la faza ce au facut-o cu garantia la memorii, n-am mai luat nimic de la garaj. Mi-am calcat pe inima si am luat de BF o sursa. Au fost printre singurii care au avut surse decente si la promotie. Si da, e pacat de site si mai ales de selectia de produse IT. La emag n-ai sa vezi asa ceva.

  9. tudro

    Eu nu inteleg de ce consideri emagul peste altii. Mi se par fix acelasi rahat dpdv al relatiilor cu clientii. Adica:

    1. Ultimele 3 comenzi la emag au livrat cand au dorit ei. Nu au tinut deloc cont de ce i-am rugat. La fel cum spui tu, cu telefon de la curier din fata usii, nervos ca unde sunt de nu deschid :))

    2. Nu mai exista camp de observatii la comanda. Daca vreau sa specific un interval sau sa le urez sanatate, doar cu mail separat la care nu mi-a raspuns nimeni niciodata.

    3. Am cumparat anul trecut un rocksmith si ii intrebam ce garantie are chitara. Ei tot o tineau ca e joc si n-are garantie. Discutie purtata pe mail care s-a terminat cu recomandarea sa sun eu la nu stiu ce numar de la emag, ca pe ei ii dureau degetele, sa mai intreb acolo. Si aia mi-au zis acelasi lucru. Cand a venit chitara, era inauntru garantie de la producator. Dar pe emag i-a durut in fund sa se intereseze sau sa gandeasca 2 secunde.

    4. Nu mai pot pune o adresa la facturare si alta la livrare, ca no, ei scot din functionalitati in loc sa adauge.

    5. Mai mult, daca am completat la livrare alta adresa, nr de tel si nume, ca poate vreau sa trimit 2 kile de cartofi la bunici, mi s-au modificat in tot contul toate: adresa, nr de tel si nume.

    6. Le-am trimis o sesizare sa-i intreb daca le sunt fumati toti programatorii, legat de 5. Mi-au raspuns dupa 1 LUNA!!! si mi-au zis ca da, isi cer scuze si aia e.

    Asa ca dupa mine sunt exact la fel ca restul. Aceleasi relatii, site cu probleme si mult respect. Diferenta ca lumea se vede intre Amazon si ce e pe la noi. Cel mai de rahat mi se pare ca cel mai mare magazin de comert online din Romania raspunde la o sesizare dupa 1 luna. Cred ca nici RDSul in vremurile lui “bune” nu avea o asemenea performanta :)

    • ABS

      Nu zic ca emag sunt nemaipomeniti, ca nu sunt. Si eu sunt suparat ca au scos optiunea de a alege ziua de livrare, de aia le dau nota 1 la “modalitatea de comanda” de cate ori imi trimit formular de evaluare dupa comanda.
      Dar nici altii (Amazon) nu sunt asa breji… de cate ori cumpar de pe Amazon UK de la un seller, adresa transmisa de Amazon sellerului nu contine numar de telefon. Daca sellerul trimite cu Royal Mail international signed for, de exemplu, asta e procesat in Romania de GLS. Care, surpriza, considera ca e adresa incompleta daca nu ai numar de telefon…
      La Amazon, daca incerci sa dai de cineva la Customer Service, de obicei nimeresti peste indieni care nu prea stiu engleza. Am facut la un moment dat o sesizare ca un produs nu era conform descrierii, au verificat, au zis ca e conform descrierii si ca imi vor trimite inlocuitor free of charge. Am cerut in mod explicit sa NU imi trimita, ca daca-l returnez pe ala primit ma costa de 3 ori mai mult decat produsul. Nu, ei mi-au trimis inlocuitor si pentru ca nu am returnat cel initial, mi-au luat banii din nou. Si surpirza, inlocuitorul avea aceeasi problema ca produsul initial (e vorba de un keyreel cu “stainless steel wire” care era de fapt de nylon).
      Si am mai avut niste suprize neplacute cu Customer Service de la Amazon… pana la urma se rezolva, se escaleaza (avem cuvantul asta in romana?!) pana ajungi la un englez si rezolva ala, dar dureaza.

    • tudro

      Eu am folosit doar Amazonul din state pana acum si in afara de 2-3 produse care nu au ajuns din prima, in rest n-am avut probleme. Chiar si indienii au fost amabili si vorbeau ok engleza. Iar timpul de raspuns e undeva la cateva ore, nu 1 luna :) Si tot timpul sunt foarte amabili. Chiar am primit de 2 ori produse in dublu exemplar si nu mi-au cerut sa fac retur. Au zis sa-l fac si eu cadou cuiva :)

Next ArticleOMFG