Cum o mai sug magazinele online – part2

lollipopNo, bun, mă speriam că n-o să am material pentru deznodământul situației din articolul precendent așa că băieții de la PCGarage s-au gândit să-mi facă ziua mai bună și au livrat. Vagoane chiar.

Dar mai întâi să încheiem cu eMag/Flanco pentru că aici e mai puțin de scris. A ajuns comanda chiar în seara zilei în care am scris articolul. De fapt a intenționat să ajungă numai că cei de la Flanco nu s-au obosit să dea adresa integrală pe pachet. Au scris doar strada și numărul și-atât. Așa că băiatul de la curierat m-a sunat ca să mă întrebe blocul, scara și restul informațiilor relevante pentru livrare dar eu oricum nu eram acasă atunci așa că au amânat pe a doua zi. În altă ordine de idei pe site-ul eMag, la “Urmărirea comenzii” a apărut până ieri cu statusul “plată acceptată” și-atât. Fără “predat la curier”, fără nimic. Bun așa. Cred c-o să am un articol pe tema asumării responsabilității atunci când sub același nume, al unui magazin consacrat, încep să vândă și alte magazine făcând astfel rabat de la un standard de profesionalism. Când voi avea timp și chef, bineînțeles.

Dar să ne întoarcem la PCGarage, că aici lucrurile sunt cu adevărat amuzante. Mai întâi încă un pic de background că ajută la lămurirea detaliilor din restul poveștii. Notebook-ul comandat la ei este comandat pe o firmă cu care am colaborat și care firmă trebuia să-mi plătească o sumă de bani. Am agreat de comun acord să îmi achite notebook-ul comandat în locul banilor și am dat comanda de pe contul meu personal (cont care mai fusese folosit și în trecut să comand produse pentru aceeași firmă când a fost cazul). Plata a fost făcută cu OP rapid, după cum spuneam. În rest, tot dialogul a fost purtat între mine și reprezentanții PCGarage.

Astăzi dimineață mă sună reprezentantul lor să-mi comunice faptul că notebook-ul a ajuns la ei în depozit și mi-l pot livra cu curier rapid în 3 ore (la momentul telefonului eu am crezut în naivitatea mea că vor face acest lucru gratuit având în vedere că s-au coit atât cu comanda, însă uitându-mă mai târziu pe detaliile comenzii pe site-ul lor aveam să descopăr că îmi adăugaseră încă 40 de lei pentru curierat rapid). Pentru că urma să plec de acasă și nu știam cât lipsesc i-am spus că voi trece eu pe la sediu să ridic comanda.

În jurul orei 13 am ajuns la sediul lor și m-am înființat ca o floricică în fața unui reprezentant de vânzări căruia i-am comunicat că am venit să ridic comanda. Moment în care mă întreabă “dar ștampilă sau delegație aveți ?”.  Eh, aici, în perspectivă, trebuie să recunosc că e o întrebare relativ validă. Însă ca și client care a comandat pe firmă/firme zeci de produse în ultimii ani știam că atunci când ajunge curierul cu produsul îi poți spune doar o serie și un număr de buletin și totul este în regulă. În plus, repet, comanda era făcută de pe contul meu personal, nu de pe un cont al firmei, în cel mai rău caz dacă aș fi intenționat să păgubesc o firmă, firma m-ar putea urmări direct pe mine, nu pe magazinul de la care am comandat eu ceva. Eh “mulțumită” argumentelor de mai sus și în plus adunându-se și faptul că stau de 3 săptămâni după comanda sulii, m-am cam enervat nițel și am cerut să vorbesc cu cineva de la relații clienți. La câțiva metri mai în spate, ajung în biroul cu relații clienți și îmi expun calm problema. Reprezentantul lor încearcă să găsească soluție și mă întreabă dacă nu pot să produc acum o ștampilă sau o împuternicire de la firmă. Pe loc. Să le scot eventual din cur, de unde le-am ținut ascunse până atunci. Ok, atunci poate reușește cumva să vorbească cu un reprezentant al firmei ca să îi confirme. Îi răspund că îi pot trimite PE LOC, dacă dorește, un mail de pe adresa de mail de firmă să-i confirm că eu am dreptul să ridic coletul. Fie vorba între noi puteam să-i trimit pe loc mail de pe ORICE adresă de mail de pe firmă că nah, avantajul de-a fi admin. Atunci îi vine gagiului ideea genială. Și mă pune să-i trimit un mail de pe contul de mail cu care sunt înregistrat la PCGarage (care nu are nici cea mai vagă legătură cu firma, fiind un cont de mail cât se poate de personal) prin care să-i confirmă că TOT eu am dreptul să ridic comanda de la ei. Așa că am formulat următorul mesaj

Eu, Gigi Gogulescu (am trecut ce-i drept numele meu real), confirm prin prezenta că Gigi Gogulescu are dreptul să ridice comanda cu numărul #xxxxxxx de la PCGarage.

Și l-am trimis către [email protected] (și cu bcc catre amicul Bogdan ca să se râdă și el). I shit you not ! Eh, îi ajunge omului mesajul și fix când eu îmi dădeam facepalm-uri pe interior că pe exterior nu puteam, aud a doua aberație în mai puțin de 10 minute. “Dar trebuia să-mi treceti și seria și numărul de buletin în mail”. La care eu calm, scot buletinul și-l întind. Scurt, vine și-a treia aberație “Da, dar vroiam s-o avem și în mail…”. Ok. Așa că am mai trimis un mail în care i-am dat și seria și numărul de buletin ca să le poată compara.

Am ieșit din sediul lor râzând deși eram cam de plâns. Pe de altă parte cred că știu de unde mi se trage că am trecut dimineață cu Bogdan pe la Registrul Comerțului și doar prin relația cu statul mai dai de aberații de genul ăsta așa că trebuie să fie un blestem luat de pe acolo.

Ajuns acasă constat cu tristețe că notebook-ul care-a costat o grămadă de bani la ei nu are instalat Windows 10 Home așa cum este trecut în specificații și ca cireașă de pe tortuleț, unul din cele 2 hdd-uri SATA din interior nu funcționează. Parcă-i văd că vor să-l aduc în garanție și iar mai stau coișpe luni după el.

Prin urmare copii cumpărați cu încredere de la PCGarage. E horror pe bune !

Leave a Reply

19 Comments

    • Mihai Todor

      Broadwell? But why?

    • Radu

      Pentru că singurul model (celălalt) adus cu skylake avea video 960M, ăsta are 970M.

  1. Add

    Ma simt batran. N-am auzit pana acum de producatorul asta. Drivere o sa gasesti in 2-3 ani, sau nu planuiesti sa-l tii atat?

    • Radu

      Made by Clevo pentru XMG/Schenker (sunt nemți). Calitatea construcției mi se pare peste multe Lenovo/Dell/HP. E șasiu metalic, mișto aerisit, 4 slot-uri de RAM (nu ca idioții de acum care lipesc RAMii pe MB). Drivere găsești nativ la Intel/nVidia/Realtek, nu ca la ăia de la HP care schimbă vendor ID-ul de pe placa ATI și o sugi cu driver vechi de coișpe ani because fuck you.

  2. daniel

    Probabil nu comand eu asa des ca tine dar la mine totul a venit prompt si ok. Bine, mai putin o imprimanta de la emag care avea cerneala pe tot pachetul, ca atunci cand l-am deschis arata ca un curcubeu beat, in rest totul ok si de la Pc Garage si de la emag si de la evomag nu am avut probleme (p.s. o fi din cauza ca stau in Cluj ? )

  3. povesti

    am si eu una cu pcgarage.
    un prieten isi cumpara calcultor de 5000 ron. si-l face pe bucati ca, ma rog, aproape ca se pricepe. totusi cumpara si serviciul ala prin care verifica compatibilitatea intre componente,il baga in teste etc. lasam la o parte faptul ca i-au dat sms ca e calculatorul gata si cand s-a dus la depozit i s-a zis ca nu e gata si nici macar nu si-au cerut scuze. problema principala era ca prietenul meu a constatat ca procul statea in 60C si cand facea ceva cu calc (render, joaca) procul se ducea in 99C. pe foaia cu teste, la “sugestii”, era indemnat sa-si cumpere o solutie de racire a procesorului mai performanta. in orice caz, desface coolerul de pe procesor si vede ca meseriasii de la pcgarage uitasera plasticul pe cooler. ba mai mult, dadusera cu pasta termoconductoare pe plastic. ptr ca da-te-n mortii ma-tii de client. sau poate o fi chiar prostie, cine stie

  4. akbar

    Eh, că a fost HDD-ul defect nu mai e vina lor. Trist e că n-ai Windows-ul cum scrie acolo.
    În rest, aproape stupid ce ți s-a întâmplat.
    Din fericire eu n-am avut până acum nicio problemă și am comandat destul de la ei. Ba chiar am și returnat niște căști, că voiam pe USB și erau cu jack.
    S-o mai fi schimbat și personalul/coordonatorii și le pasă mai puțin. Să acționeze ori să gândească :))

  5. Radu

    Oameni buni, eu înțeleg că există cazuri fericite de comenzi ajunse fără probleme pe la orice magazin online mai răsărit. Și atunci când lucrurile merg bine nu aveți ocazia să observați cum relaționează ei cu clientul atunci când ceva iese din tipare. Eu vă povestesc exact aceste aspecte pentru că sunt de părere că sunt definitorii pentru modul în care un magazin online își respectă clienții.
    Deja pcgarage avea un pumn de bile negre de la momentul cu memoriile lui ubergeek, acum am comandat de la ei pentru că erau singurii care vindeau XMG și puteam ulterior să obțin garanție extinsă. Altfel eu unul mă feream de ei.
    Întotdeauna ghidați-vă după modul în care magazinul online tratează o problemă reală pe care o aveți, nu doar după modul în care sunt capabili să mute produse din depozitele furnizorilor la voi acasă, pentru asta reușiți cu puțin efort să dresați și o maimuță.

  6. caprui

    Eu am cumparat direct de la Schenker ( de pe mysn.eu ), iar cand am avut probleme cu cardul wifi a durat cam 4 zile de emailuri si telefoane sa priceapa ca nu e o problema de drivere si apoi cam 7-8 zile schimbatul componentei ( 2 zile coletul spre ei, 3 zile la ei si vreo 2-3 zile livrarea inapoi ).

  7. Eu am boala pe curieri. Pe unul, mai precis.

    In 13 ianuarie am cumparat un produs de pe Amazon.DE – curier DHL. O jucarie, cadou pentru un pici.
    Pe 21 ianuarie era inca nesosit (estimarea era 19), asa ca am contactat Amazon. Astia discuta cu DHL si descopera ca a fost o problema cu datele mele, respectiv modul in care s-a inregistrat in sistemul partenerului roman – Cargus. Se pare ca atat numarul de telefon cat si adresa erau eronate. Amazon ma pune sa ma ocup eu de problema, respectiv sa sun Cargus (bulangii, banii de transport i-am platit catre Amazon, era treaba lor sa dreaga busuiocul).
    Pe 21 seara, incepand cu 17:30 sun in continuu la call center (cam 1-1,5 ore), insa nu raspunde nimeni. Dupa 15-20 de minute de apel sunt deconectat automat. In lipsa de altceva le las un email si un mesaj pe FB.
    Pe 22 dimineata (vineri) incerc din nou, de la 8 la 9 jumate sa dau de ei pe call center, insa la fel – toti asistentii sunt ocupati. Pana la urma ma contacteaza cineva de la ei pe FB, le las numarul si pe la 2PM ma suna. Le explic, le dau adresa corecta de livrare si imi promit ca livreaza luni (25).
    Anunt Amazon despre situatie, aia sunt fericiti, insa ii anunt ca daca nu primesc pachetul luni o sa dau refuz, intrucat risc sa raman fara cadou si o sa ma indrept catre altceva. Sunt asigurat ca totul e bine.
    Pe 25, pe la 1PM, vazand ca nu primesc nici un semn de la Cargus, incep sa imi fac griji dar minune mare: primesc un email – raspuns la mesajul meu de joi, din care inteleg ca habar nu aveau de discutia de vineri, pe FB. Incerc din nou call center, tot nimic. Le dau apoi mesaj pe FB, ii anunt ca nu am primit nimic si le zic si de email-ul din care se intelege ca stanga nu stie ce face dreapta. La cateva ore primesc raspuns pe FB ca nu se stie ce s-a intamplat, ca nu sunt ei de vina ci ceilalti (tot din Cargus si aia) si ca maine primesc pachetul. Le-am zis ca refuz pachetul, anunt si Amazon si imi cer banii inapoi (pe 28/29 au intrat in cont)
    Marti ma suna curierul – foarte agitat – ca el TREBUIE sa-mi predea coletul, ca asa i-au zis de la firma. Ii zic ca a venit degeaba, pentru ca anuntasem firma cu o zi inainte despre refuz. Peste cateva zile am primit un nou telefon de la Cargus. I-am dat reject.

    Never again. Toate comenzile mele online vor purta mentiunea: nu livrati cu Cargus, pentru ca refuz pachetul. Si pentru ca sunt serios, platesc comanda online cu cardul, nu ramburs. Comerciantul va trebui sa decida daca ii plac banii mei sau Cargus.

    Pentru referinta: https://www.urgentcargus.ro/Private/Tracking.aspx AWB 042930902138

    De remarcat chestii care se contrazic:
    19.01.2016 16:49:56 Livrare reprogramata: Destinatarul solicita livrare la data 20.01.2016 10:00
    21.01.2016 14:19:28 Adresa gresita: Telefon gresit sau incomplet

    Si maxima:
    27.01.2016 15:16:05 Expediere refuzata: Refuz plata
    Coletul venea de la Amazon, plata s-a facut online la comanda, nu la livrare.

    • rdb

      Eu am comandat un scaun de masina care cu DHL a venit, tot de pe amazon.de. Datele din contul Amazon erau bune, la DHL a ajuns strada inexistenta (ceva insiruire de litere, suna ca un cuvant dar e greu de pronuntat) si fara numar de telefon. Asa ca am stat o saptamana si asteptam sa ma anunte DHL-ul ca imi aduce coletul, dar am stat degeaba.
      Dupa ce am sunat eu la ei (numarul de pe site e numarul din Bucuresti, am cerut un numar din Tg. Mures, mi l-au dat, am sunat si mi s-a zis ca e numar de CJ, dar sa trecem peste), i-am intrebat cum de nu m-au putut contacta deloc – au zis ca nu a raspuns nimeni la nr de telefon si adresa nu o recunosc. Aveam totusi email-ul, puteau comunica ei cu Amazon, nu era problema mea asta. Sau se pare ca a fost.
      Oricum, dupa vreo 10 min de stat la telefon le-am dat adresa corecta si au venit in 20 de minute.

    • Cel putin ai putut intra in legatura cu DHL-ul. La Cargus, operatorii telefonici sunt mereu ocupati.

  8. akbar

    Da, nasol, și curierii poartă o parte din vină.
    Altfel, Radu, mișto laptopul! Serios, nu mai aduce nimeni în RO așa ceva. L-ai luat pe ultimul :))

    • Radu

      Am observat și eu acest aspect și acum îmi fac mustrări de conștiință că port o parte din vină.

  9. Andrei

    Eu mi-am luat o placa video de la PcGarage acum vreo 2 ani de Black Friday. Stiam ca de obicei producatorii au tot felul de promotii cu jocuri gratuite si chestii plus ca isi mai luase un amic tot de la ei o placa video model mai vechi si mai ieftin si primise un cod din ala sa faca redeem la vreo 2 joculete din lista asa ca m-am decis sa le dau un mesaj sa-i intreb daca placa mea video nu face parte din promotie. Primesc raspuns peste vreo 2 zile ca nu, ok macar am incercat sanatate.

    Ma uit pe site peste vreo 2 saptamani de curiozitate sa vad cat e acuma pretu la respectiva placa video si surpriza, aparea frumos sticker cu exact promotia de care intrebasem dar care fusese miraculos scoasa fix de Black Friday. Dat iar mesaj la gigel, primit cupon imediat.

    In apararea lor nu stiu 100% cum e procedura cu cupoanele astea, dar imi imaginez ca le primesc de la producator direct si nu cred ca-s conditioante de pretul de vanzare sau ceva de genu sa zici ca le-o scos de Black Friday cand erau preturile scazute. Da nah probabil niste gigei s-au gandit sa faca un ban cinstit si sa vanda cupoanele pe cativa dolari.

  10. drace, cocosat mai esti :)) ba frate dar chiar toate firmele astea mari sunt varza? eu nu inteleg cum cacat mai functioneaza ma… e impotriva logicii elementare

    • Radu

      Așa e, că e total împotriva logicii elementare ca firmele mari să calce-n străchini. Conform logicii tale nicio firmă mare nu greșește, nu ?

      Sunt câteva nuanțe de gri pe aici. În primul rând există firmele care greșesc ocazional, eventual din motive independente de ei dar în mare își respectă clienții. Mai există firmele care greșesc dar învață din greșeli (de obicei când sunt trase de mâneca așa cum fac eu pe aici) și apoi se redresează. Și mai există ăia care persistă în greșeli.
      Și nu este neaparată nevoie să nu mai funcționeze. Ia cazul cel.ro. A avut zeci de articole pe bloguri, prin forumuri și peste tot, au persistat în a da cu mucii în fasole ani de-a rândul și tot se cumpăra de la ei că aveau prețuri mici.
      Similar quickmobile și dacă mă mai screm nițel îți mai dau câteva nume. Consumatorul român nu e educat, alege după criteriul prețului fără să se gândească în perspectivă ce se va întâmpla dacă comerciantul nu respectă garanția, dacă comerciantul nu-i livrează produsul în stare bună, etc… Pentru el alea sunt probleme din viitor de care i se rupe în momentul în care plătește.

Next ArticleRDS în secolul 21