Țineți minte cum subsemnatu’ a renunțat la RCS/RDS acum vreo 3 ani din cauză că erau măgari și limitau viteza de upload pe la o valoare nesimțită de 1Mbps (da, megabit nu MB). Dar nu numai treaba asta m-a facut atunci să renunț la ei ci în general atitudinea miserupistă pe care o aveau la grămadă, de la fetele din punctul de lucru până la cei de la suport. Am avut discuții interminabile cu cei de la suport pe tema limitării, de fiecare dată ei insistând că nu limitează nimic deși toate forumurile erau pline de discuții pe tema asta.

Romtelecom/Telekom a mers decent o perioadă. În primul an am avut ~100Mbps down/20 Mbps up, după ce s-au transformat în Telekom, au început să sugă, rar săream de 50Mbps down și de abia în ultimele luni au început să-și mai revină. Pe IPTV au promis niște chestiuni de 3 ani de când am făcut eu abonament la ei, nici în momentul ăsta nu le-au implementat. Dar poate c-aș fi trecut și peste astea dacă nu se molipseau și ăștia de nesimțirea ălora de la RDS. Nu răspund la sesizările făcute pe site, ne-am dus să-i întrebăm în magazin dacă putem să renunțăm la telefonie, nu pot să răspundă nici acolo, ne-au pus să completăm o cerere pe foaie și să așteptăm să ne sune. Toate într-un sictir maxim, de funcționar la ANAF. Și zău nu erau așa, mai acum 4-5 ani în același magazin am renegociat abonamentul pe care-l aveam la telefonie și au fost extrem de săritori. Dar ceva s-a întâmplat între timp și lucrurile iar au luat-o razna.

Prin urmare, de ceva vreme încoace mă tot bătea gândul să ne întoarcem la RDS. Așadar vineri am fost în punctul lor de lucru din Auchan Titan și am semnat abonament doar pentru Fiberlink momentan. Am trecut peste faptul că punctele de lucru s-au schimbat radical și personalul este mult mai atent. Am zis că nah, o fi doar chestie de imagine în exterior. Dar apoi la nici 4-5 ore am primit telefon cum că echipa va veni luni între 12-15 să tragă fibra. Iarăși, mă așteptam să iau o țeapă monumentală și să-i aștept azi până diseară. Nah, la ora 13 sunau la ușă și în nici 30 de minute au terminat de tras fibra și de instalat.

După plecarea lor m-am apucat eu să încerc să pun routerul de la ei (care este și gpon) în bridge ca să pot să fac conexiunea PPPoE și NAT pe AC3200-le din dotare. Și am descoperit că nu funcționește în bridge mode (userii nu au acces pe el în zona de administrare, au acces doar parțial) așa că am deschis tichet la ei. La fel, așteptându-mă să primesc răspuns peste vreo 2 săptămâni. În aproximativ 1h m-au sunat de la ei să-mi spună că au modificat configurația pe echipament și că acum pot să-l pun în bridge. L-am pus, l-am testat, merge perfect.

Cu alte cuvinte iată că se poate cu un pic de efort să ajungă și ăștia în secolul 21. Că prea erau în evul mediu acum ceva vreme. Bravo lor, sper să-i țină.