Notebook-ul meu

Laptop-ul meu are cam 2 ani. Face de fapt 2 ani in martie. L-am luat pentru ca am avut nevoie de el si nu regret nici in momentul de fata. N-a fost chiar cea mai buna alegere dar si-a scos banii pana acum. E luat de la eMag cu credit, in euro, de la Raiffeisen pe vremea cand euro era cam 40.000. Mai am de platit puțin si am scapat.

Intre timp, laptopul a stat prin garantii o gramada. In principal din vina mea si dupa aia din cauza incompetentei celor de la Scop si eMag. La fix doua saptamani dupa ce l-am cumparat m-a mancat undeva sa-i fac update de bios cu un executabil de windows de pe site-ul oficial fujitsu-siemens. Ceva a mers prost in timpul update-ului si laptopul n-a mai pornit de loc. L-am dus in service si a stat cam 3 saptamani. Cand l-au adus, mi-au zis ca i-au schimbat placa de baza. A doua zi am observat ca, in momentul in care il porneam de la buton, daca-i dadeam shutdown nu mai puteam sa-l repornesc decat daca-i scoteam bateria din spate si o bagam la loc. Evident l-am dus inapoi in service dar, suparat ca a durat atat de mult si ca asta era clar o greseala de-a lor am tinut neaparat sa vorbesc cu cei de la Scop (unde s-a executat service-ul). Asa ca n-am mai avut intrare in service la emag si am plecat cu el direct in Scop. Acolo l-au mai tinut vreo 2 saptamani si iar i-au schimbat placa de baza.

Cam cand expira garantia l-am dus din nou pentru ca-mi facea probleme DVD-RW. A stat 2 saptamani la emag dupa care m-a sunat o gagica sa-mi zica ca nu mai e in garantie. M-am certat cu ea pe la telefon si i-am zis sa vorbeasca cu Scop-ul. Dupa inca o saptamana in care am crezut ca ei s-au ocupat de asta m-a sunat din nou sa-mi zica ca cei de la Scop nu recunosc nimic si sa vin sa-l iau. Am ajuns la eMag, m-am ciondanit cu ei pe acolo, am ajuns la un sef de departament de pe la ei si am primit promisiunea ca se va rezolva problema. Dupa inca 2 saptamani m-am dus sa-l ridic. Ajungand acasa constat ca nu mai aveam DVD-RW pe laptop. Mi-au pus o unitate combo.

Ma intorc cu el la garantie si-i arat gagicii de la service problema. Ea imi raspunde foarte candid ca probabil nici n-am avut unitate DVD-RW. Ca ei nu fac greseli. Am inceput sa fac iar galagie si a aparut un nene care m-a dat afara din service. Ofticat m-am dus in sediul comercial (in sediul vechi) si am vorbit cu o veche prietena care lucreaza la ei. Am explicat problema din nou unui sef de acolo si m-a pus sa completez o plangere. A doua zi m-au chemat sa-mi schimbe unitatea optica. Mi-au dat-o si pe aia combo si am aflat ca seful de la service a platit-o din buzunar pe cea montata in laptop-ul meu.

In afara de “ghinioanele” cu service-ul n-am avut probleme cu el. In schimb, cam acum 2 saptamani iar am patit un necaz la el. A cazut cu tot cu rucsac pe jos si s-a rupt butonul pe care apasa ecranul cand il inchizi. De obicei eu il tin in stand-by cu toate programele pornite. Cand plecam de undeva inchideam pur si simplu capacul si asteptam sa faca suspend to ram ca sa-l bag in rucsac. Acum tre sa-i dau manual sa faca. Si nu ca ar fi o munca grea dar am o senzatie nasoala cand incepe sa se deterioreze un lucru la care mai am de platit inca 1 an de zile.

Sper ca peste un an sa muncesc undeva serios sau sa ajung sa castig indeajuns de bine pentru ceea ce fac si acum incat sa-mi iau unul nou fara sa mai recurg la rate.

10 Comments Notebook-ul meu

  1. Meekuu

    In general am ghinioane pe la chestiile scumpe pe care le cumpar. Ce vroiai sa-i fac ? Sa dau cu el de pamant ?
    Adevarul e ca-l folosesc cam 10-12 ore zilnic. Il car peste tot. Este un laptop muncit si am cam scos banii pe el de multa vreme.

    In plus, prima intrare in garantie este cam din vina mea. La fel si ultima. Daca nu exista factorul “service de dobitoci” probabil ca scapam mai ieftin.

    Reply
  2. avionaru

    fujitsu siemens suck big time, cel putin cele de la scop. am avut doua pe care le-am returnat in 3 zile pt ca aveau componentele conflict intre ele…din fabrica. satul de chinuri am luat un acer mai scump si e ok (tot de la scop). drept urmare, tzeapa ta :P

    Reply
  3. Meekuu

    Sincer Acer sucks more. Pe Acer chiar n-as da banii. Sunt mari, groase, arata naspa si am vazut mai multe stricate decat FSC-uri. Imi pare rau ca n-am dat banii pe un Dell sau pe un Toshiba. Pe Acer chiar n-as fi dat banii.

    Reply
  4. avionaru

    al meu e “mare” pt ca are WS, mult mai elegant decat Fujitsu, si cam 2.8 kg…eh, oricum nu prea nepotrivim. daca dell e ok, la toshiba chiar nu ma fascineaza nimic. pana la urma, fiecare cu gusturile lui

    Reply
  5. Meekuu

    Toshiba imi plac pentru ca-s printre putinele care mai au porturi seriale pe ele. Ceea ce mie chiar mi-ar fi prins bine. Asa tre sa ma car cu adaptor usb-serial cand am de configurat cate ceva.

    Ah…. si al meu are WS. Si tot cam 2.7 kg are. Ideea e ca Acer-urile sunt nitel mai groase decat al meu. Si nu-mi place cum arata inchise, cum vine ecranul peste partea de jos. Well… chestie de design. Al meu e oarecum subtirel si arata ok, 2.5 cm inchis.

    Reply
  6. bogd

    “N-a fost chiar cea mai buna alegere dar si-a scos banii pana acum.”.

    Yeah. Right. Am un FSC de 1 an si jumatate, si dupa cate am patit cu el m-am jurat ca nu mai iau Fujitsu cate zile oi avea. Componentele sunt bune si nu am avut probleme cu ele. Dar plasticul e sub orice critica (mi-a crapat de doua ori FIX in acelasi loc – si acum nu mai e in garantie…).

    Adauga la asta faptul ca am aflat ca bateria e pe lista alora de fac bum (si era pe lista de vreun an cand am aflat eu – an in care am stat fericit cu laptopu’ in poala :P ). Si faptul ca DVD-ul are momente cand nu e detectat la boot (probabil un contact prost in bay). Si o sa intelegi de ce am un dinte impotriva FSC…

    Dupa parerea mea, un laptop isi scoate banii dupa vreo 2-3 ani de utilizare (cam perioada dupa care se termina creditu’ pe care l-ai facut :) ). De al meu pot sa zic linistit ca _nu_ si-a scos banii.

    Dar, la fel ca si meekuu, se pare ca si eu sunt un om care are ghinion cu asa ceva. E al doilea laptop care imi face probleme la 1 an si un pic de utilizare… (si nu, nu dau cu ele de pamant :P )

    Reply
  7. Oradeanul

    Am un Acer Turion 64, acum proaspat luat …merge de rupe …
    …Anul viitor se scot taxele pentru produsele de genul ..o sa fie mai ieftine …o sa poti sa-ti iei … :D

    Reply
  8. Meekuu

    O sa-mi iau altul dar nu stiu daca anul viitor. Deocamdata la anul ma mut la casa noua (si mica), dupa aia ma gandesc la o masina si de abia al 3-lea lucru pe lista o sa fie un nou notebook. Bineinteles, s-ar putea sa avanseze pe lista daca se intampla ceva cu asta.

    Reply
  9. pinkISH

    “Ea imi raspunde foarte candid ca […] ei nu fac greseli.”
    Faza intamplata mai demult, la CARO: isi ia un tip placa de baza+proc+ram. Si, pentru ca era novice, i-a rugat p-aia sa-i monteze procu, cooleru si ramu pe placa de baza si el s-o ia si s-o puna pe comp. Zis si facut. Se duce, ia placa cu toate montate pe ea si si-o pune pe calculator, acasa. Dupa scurt timp, iese fum… se arsese procesoru. Ia frumos placa cu tot cu proc, cooler si ram si o duce la aia. O desfac aia si vad ca coolerul avea inca bucata aia adeziva (care exista mai demult pe coolere). Acea bucata se scotea inainte de montarea coolerului pe procesor. I se raspunde ca nu i se poate schimba nimic pentru ca a facut o greseala pe care n-o acopera garantzia. Numai ca el le-a spus ca ei ii montasera cooleru pe proc… si i-au schimbat piesele ;)

    Reply

Leave a Reply to arhiduke Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *