În primul rând doresc să urez “La mulți ani !” cititorilor mei.
Politica asta a celor 30 de zile în care poți returna un produs și îți poți primi banii înapoi este des întâlnită prin țările mai civilizate. Pe la noi nu prea am văzut-o până când nu au introdus-o și cei de la eMag. “Bravo lor” mi-am zis atunci, admirându-i pentru curajul de-a pune în practică o astfel de politică într-o țară a cărei locuitori sunt recunoscuți pentru tenacitatea lor și talentul de-a se folosi de toate chichițele pentru a produce pagube.
N-am avut ocazia să testez politica lor (și sper nici să n-am ocazia după treaba asta). Azi mă plimbam pe site-ul eMag aruncând un ochi pe la telefoanele mobile apărute ( deja îmi fac cu ochiul noile terminale cu Android 2.1/2.2 pe lângă prăfuitul meu HTC cu Win Mobile 6.5.3 ). Printre ele evident și HTC Desire HD. Pe pagina căruia, la review-uri/comentarii erau postate 2-3 plângeri apropos de modul în care se fac retururile la eMag. Prevăzăreț am salvat pagina și câteva ore mai târziu am dat reload. Evident comentariile dispăruseră.
Nu-i prima oară când eMag alege să răspundă criticilor folosind metode de genul ăsta. La o adică ăsta a fost și unul din motivele pentru care a dispărut subit din peisaj și forumul lor celebru. Evident, este mult mai lejer și mai simplu să aplici metoda cu ștersul urmelor și ciocul mic că poate nu bagă nimeni de seamă decât să răspunzi clar unor critici aduse de proprii clienți.
În scopul ăsta reiau eu aici doleanțele clienților eMag și poate se îndură cineva și de sufletul lor (și totodată și de-al nostru ca potențiali clienți) și ne răspunde mai clar cum stau lucrurile de fapt cu cele 30 de zile și care-i “fine print”-ul în cazul returului.
aia cu “tine bateria doar o zi” e misto.
Ar fi frumos sa poti returna un produs in 30 de zile, daca nu esti multumit de el, “no questions asked”, asa cum se poate face in tarile civilizate. Totusi, presupun ca in acele tari exista si legi care sa reglementeze acest lucru.
Si da, probabil ca la noi s-ar gasi multi care sa faca abuz de aceasta posibilitate, daca ar fi reala.
Am un coleg care chiar a folosit acest “feature”. A cumparat un router wireless, nu i-a placut cum s-a comportat si l-a dus inapoi. A luat banii inapoi, nu au comentat aia nimic. E adevarat ca l-a dus dupa 1 sau 2 zile, nu 30. In plus, e client vechi si a cumparat de-a lungul timpului de zeci sau sute de milioane de la ei, s-ar putea sa conteze si asta.
In alta ordine de idei, parerea mea e ca Android face pipi de departe pe WM, inclusiv pe WP7. Nu am avut mult de-a face cu WP7, dar din ce am auzit de la altii si din ce am citit, e un sistem trist… semi inchis, à la iOS, si alte magarii.
Eu am de vreo 4 luni si ceva un Galaxy S si sunt foarte multumit de el. Nici nu se compara cu HTC-ul dinainte (bine, ala avea WM 6.0/6.1).
Iar aia cu bateria care tine o zi e crunta. Probabil ca individu nu are habar ce inseamna un smartphone si se astepta sa poti sa il freci toata ziua, sa vezi 2-3 filme pe el, sa asculti 5 ore de muzica si sa te tina o saptamana.
Salut. Eu am patit aceasta problema de 2 ori la rand. Prima data la inceputu’ lunii, cu un cadou de Mos Nicolae (un esspresor de cafea, adus la comanda).Produsul a fost defect din fabrica (lucru care mi s-a confirmat mai tarziu), asa ca l-am returnat. Evident, scandal, panarama ca nu se dau banii, ca-mi repara produsu’ ala (adica dau banii pe un produs nou ca sa-l iau reparat). Le-am pus legea in față (aia cu 10 zile lucratoare bla bla : http://www.avocatnet.ro/content/forum|displayTopicPage/topicID_32476/.html ) si in final s-a rezolvat, doar ca , evident, au inceput sa traga de timp de cele 10 zile, pana cand le-am spus de ANPC. Au stat cam prost la capitoulul scuze.
A 2-a intamplare a fost recent, cu cateva zile inainte de revelion, cand am luat un notebook Toshiba la fel, cu defect de fabrica (era stricat hdd). Dubios, s-au miscat super rapid, fara sa comenteze. Am cerut banii sub forma de voucher la ei.
Overall consider ca daca esti un client serios, le mai zici si despre anpc si te misti rapid, sa nu treaca alea 10 zile, nu au ce sa comenteze.
Btw, chiar daca au preturi mai mari decat pe celelalte siteuri, emag-ul are o gama variata de produse
La emag conteaza ca au multe produse pe stoc, la asta se evidentiaza. Sunt un pic mai scumpi dar compenseaza. Mi-au dat banii inapoi pe un router bulit, pe un maus care nu mi-a placut cum statea in mana. Nu sunt produse scumpe, dar s-au miscat rapid
Exista legi insa sunt destul de specifice. De exemplu aici in Germania, exista legi in sensul asta pentru magazine online, adica pentru produsele ce se trimit clientului prin posta. In cazul asta legea spune ca ai 14 zile timp sa dai produsul inapoi. Magazinul chiar este obligat sa plateasca livrarea daca produsul costa mai mult de 40 euro.
Insa altfel, daca cumperi produsul intr’un magazin normal atunci, din ce stiu eu, nu exista nici o lege in sensul asta. Insa chiar si asa, cele mai multe magazine, in special cele mari, practica cele 14 zile money-back.
In alte ordine de idei, HTC Desire (HD sau nu) sunt niste telefoane superbe si nu pot decat sa le recomand. Eu am un Desire normal si sunt super multumit, iar diferenta de la vechiul meu Nokia N85 este enorma, de la sistemul de operare pana la modul de folosire.
Daca esti inclinat catre asa ceva, iti poti face root la telefon si instala versiuni customizate si optimizate de Android ceea ce iti ofera o flexibilitate extrema. Eu de exemplu folosesc o versiune de Android ce vine in mod normal cu Desire HD, portata pentru Desire normal. Facut de un roman :)
M-am folosit de facilitatea asta – am dus inapoi un monitor care pur si simplu nu mi-a placut dupa 2 sapt., s-au uitat daca era in conditie buna, era perfect, l-au luat, mi-au dat banii.
p.s. Android rulz! :)
Apropos de faza cu sters review-uri, nu doar eMag o face. Am facut un review de 1 stea pe amazon.co.uk si nu a fost publicat niciodata :). Cand am facut review-uri de 4 sau 5 stele au aparut totdeauna instantaneu.
ABS – tin sa te contrazic. Am lasat si eu un feedback de o stea pe amazon.co.uk (comandasem un ceas care n-a mai ajuns, vanzatorul s-a scuzat si mi-a spus ca DHL a pierdut pachetul), a aparut, iar dupa un timp m-a contactat vanzatorul, si-a cerut scuze si mi-a oferit gratuit un alt ceas, de valoare aproximativ egala, dar sa sterg si eu feedbackul ala :D.
Si aici ajung la o alta chestie intalnita pe la magazine online din alte tari. In Romania ii doare in cot de clienti si reclama ce le-o fac. Cei de prin alte tari, daca gresesc cu ceva fac orice le sta in putinta pentru a te face sa uiti experienta negativa.
Sabotor – sunt doua chestii diferite.
Din cate inteleg, tu ai pus review negativ vanzatorului, nu produsului. Eu am facut review de o stea unui produs. Mai exact era o husa de telefon in care trebuia sa fortezi telefonul ca sa intre :)
Si apropos de vanzator, te-a cam tapit daca ti-a dat ceva de valoare “aproximativ egala”. Daca DHL a pierdut pachetul, sunt convins ca era asigurat si a primit banii inapoi de la DHL, deci ar fi trebuit sa iti trimita fix acelasi produs a doua oara.
Oricum, eu nu am zis ca totdeauna fac asta. Am zis ca exista cazuri in care se intampla asta.
La capitolul “grija fata de client” am o poveste haioasa apropos de amazon: am comandat la ei un Windows 7, l-au trimis, nu a ajuns, i-am contactat si dupa o luna (au zis ca sa astept ~1 luna ca poate intarzie) mi-au trimis altul in loc, fara sa platesc nimic. Dupa vreo 3-4 luni mi-au dat mail sa ma intrebe daca cumva am primit si primul colet si le-am raspuns ca am primit al doilea, primul nu. Indianul care mi-a dat mailul a inteles gresit, cum ca nu am primit nici al doilea colet, si mi-au facut refund. Am stat o saptamana pe mailuri cu ei sa le explic ca am primit al doilea si ca nu e nevoie de refund, pana la urma a intrat pe fir un englez si m-a rugat sa aprob plata inapoi a sumei pe care mi-o returnasera aiurea.
Deci da, au mare grija fata de client, au mare grija la reviewuri, dar si ei mai “filtreaza”. De altfel, cand scrii un review de produs scrie acolo ca isi rezerva dreptul sa nu il aprobe.
Hai mă, asta nu-i o facilitate eMag. E lege. În vânzările la distanță (prin Internet, prin telefon, prin poștă), clientul poate returna produsul fără niciun cost suplimentar în termen de 14 zile (parcă, s-ar putea să fie 10 zile, nu mai țin minte exact).
Nici un magazin nu face treaba asta din plăcere (știu că la teleshopping se face foarte mult marketing pe treaba asta), dar în realitate e o prevedere din Legea Protecției Consumatorului cu privire la contractele la distanță.
@Dan, una este legea cu 10 zile în ceea ce privește comerțul la distanță și alta este chestia cu 30 de zile. Cea de-a doua este valabila chiar si atunci cand cumperi direct din showroom-ul lor (unde nu se aplica legea comertului la distanță).
Zi drept si tu ai fi sters commenturile daca ai fi emag :)
Nu, cred c-aș fi preferat să lămuresc chestiunea public decât s-o bag sub preș.
@Meekuu, ţin să te contrazic. Faptul că sunt 10 zile sau 30 de zile este totuna, pentru că majoritatea defectelor produsului le vezi în primele 10 zile (de aceea s-a şi ales acest termen).
Cât despre showroomuri, eu nu văd să scrie nimica pe site despre ele: scrie că “orice produs cumpărat de pe emag.ro”).
@Dan, regula cu 10 zile este valabila DOAR pentru comertul la distanta. Adica dat click pe site, venit produsul acasa. Daca-l ridici personal, good f.cking luck sa-l poti returna.
Du-te tu in carrefour si ia-ti ceva si incearca sa-l returnezi dupa 10 zile sa vedem daca-ti iese.
Nici nu m-am gandit sa folosesc vreodata garantia lor de 30 de zile, avand in vedere cate if-uri sunt in rutinele alea. M-am folosit de o prevedere foarte clara din legea contractelor la distanta lege clara, la care nu au dreptul sa comenteze, anume ca 10 zile ai dreptul sa denunti contractul la distanat fara invocarea unui motiv si fara penalizari. Nu prea le-a convenit treaba asta, s-a vazut din tonul morocanos cu care au raspuns, nu de alta dar chestia cu 30 de zile se mai poate refuza (vezi if-urile) dar chestia asta ba. Sfatul meu este sa invocati legea contractelor la distanta.
Si uite asa poti face rost de produse pentru reviewuri. :)
http://www.dell.com/us/p/mobile-venue-pro/pd :)
are un coleg mizeria aia de htc desire. il tine bateria o zi. sta mereu cu el in usb.
in schimb http://www.dell.com/us/p/mobile-venue-pro/pd
:D dabia astept sa ajunga
In caz ca nu ai observat, tot baterie de 1400mAh are. Ce te face sa crezi ca tine bateria mai mult ca la un HTC Desire ?
Lasa-l mai sa spere :)
Am avut placerea sa comand de la eMag de multe ori fara nici un incident, si vreau sa mentionez 2 cazuri:
1. Am cumparat un LCD TV de la LG, ma documentasem despre el pe site-ul producatorului. Pe site-ul lor scria ca are tuner DVB-C care nu ma interesa catusi de putin. Dupa ce l-am cumparat, la vreo saptamana-doua, mi-au trimis mailul cerere review, daca doresc sa imi impartasesc parerile despre produs. Zis si facut, intrat la ei pe site, mentionat pros/cons si am spus ca spre deosebire de specificatiile de pe site-ul lor produsul nu are tuner DVB-C.
In maxim 2 ore am fost sunat de o tanti foarte amabila care mi-a confirmat ca nu are tuner DVB-C, mi-a zis ca au fost facute modificarile pe website si m-a rugat sa le trimit produsul inapoi pentru alt model cu tuner DVB-C, sau sa imi ofere credit in magazin _SAU_ contravaloarea produsului inapoi intr-un cont bancar, chestie care nu am facut-o pentru ca oricum nu ma interesa feature-ul respectiv si stiam exact ce cumpar deoarece ma documentasem.
2. Am cumparat in primavara un monitor LED BenQ care imi facea cu ochiul de ceva vreme. Dupa 3-4 zile de teste am ajuns la concluzia ca nu este ceea ce vroiam eu, si ca nu reuseam in nici un fel sa fac mapare 1:1 la pixeli prin conectorul HDMI care-l aveau placa si monitorul, iar 1080p printr-un cablu VGA is a no-go for me. Am sunat la ei, mi-au trimis curierul, a ajuns la ei, m-au sunat, m-au intrebat acelasi lucru cu creditul in magazin sau banii inapoi, fara nici o problema, si am ales alt monitor + diferenta din partea mea (am luat un model de 27″) si am fost fericit pentru serviciile lor.
Nu zic ca n-am avut si surprize de genul hdd-uri DOA, dar mereu s-au rezolvat usor din partea lor, cu 1 maxim 2 telefoane si cu abilitate maxima.
…acum nu stiu ce sa zic, da’ nenea ala a avut ghinion, si in loc sa vorbeasca cu tanti pr-ița de la emag (sau ce-o fi fost ea…), trebuia sa faca “ca in vest” si sa discute cu un supervisor/manager – sunt _sigur_ ca altfel se rezolvau problemele.
Chestia asta cu “ca in vest” e cu 2 sensuri. Trebuie si tu sa te comporti ca in vest si sa te duca mintea ca nu are rost sa te “certi” cu cei de la customer service, pt. ca nu sta in competenta lor sa rezolve genul asta de probleme.
frumos frumos :))
Fratilor, eMag e tare fata de multe alte firme…
Traiti in Romania nu in Germania, deci asteptati-va la chestii mai urate decat stersu’ unor comentarii, plus ca asta se intampla si la case mai mari.