Ads

După o perioadă de plimbări printre câteva feed readere am rămas la FeedDemon pe care-l folosesc de ceva vreme. Nu urmăresc foarte multe feed-uri dar am preferat un feed reader offline în locul Google Reader. Și am preferat FeedDemon pentru că se mișca îndeajuns de bine și avea și câteva opțiuni interesante legate de modul de afișare al feed-urilor. Am continuat să-l folosesc cu și mai multă plăcere după ce-a devenit free și de fiecare dată am facut update-uri la versiunile beta apărute pe filehippo.

În ultima versiune apare o chestie neașteptată. O reclamă în colțul stânga jos. Imagine statică dar totuși reclamă. În primă fază m-a amuzat din cauza glumelor tot mai dese legate de criza economică. După aia mi-a zburat gândul la Opera. Pentru cititorii mei care n-au prins vremurile alea, versiunile vechi de Opera aveau o reclamă în partea de sus. Nu mare dar totuși enervantă.  Opera a renunțat la varianta plătită (care te scăpa de reclamă) și acum este un browser gratuit (foarte bun de altfel).

Fără să fiu surprins am citit toate mesajele “contra” lăsate pe blogul lui Nick Bradbury (creatorul FeedDemon). Mai toate spun același lucru, au plătit înainte pentru a folosi softul, s-au bucurat când a devenit free și au impresia că au fost oarecum țepuiți acum când apar reclame. Câțiva sunt dispuși să plătească în continuare pentru a folosi FeedDemon fără reclame și a avea suport. Alții sunt deciși să se reorienteze către alte produse. Foarte puțini acceptă reclamele.

Motivația apariției reclamelor într-un fost produs comercial/actual gratuit e destul de lesne de înțeles. Reacția utilizatorilor este însă mai greu de înțeles și merită disecată nițel. Nu numai că-s puțini dispuși să plătească bani pentru ceva dar majoritea din cei care nu-s dispuși să scoată nici un ban din buzunar nici nu acceptă o soluție care implică derularea unor reclame  (mai mult sau mai puțin enervante) prin fața ochilor.

Nu apăr reclamele. Și eu le filtrez pe majoritatea celor în flash sau gif-uri animate. În schimb nu am filtrat niciodată reclamele google. Pentru simplul fapt că reclamele google nu mă deranjează. Mi se pare o metodă de bun simț pentru promovarea unor produse/servicii. Fără să-ți urle muzica din boxe când te aștepți mai puțin, fără cearceafuri care-ți umplu pagina. Doar câteva frânturi de text. Până și publicitatea “in-text” mi se pare mai enervantă decât adsense (pentru că le confund cu link-uri intenționate).

Pe voi ce vă enervează la publicitatea online și de ce ?

Leave a Reply

13 Comments

  1. Ma enerveaza cand siteurile exagereaza cu reclama si mai ales cand o introduc cu nesimtire in articole. Un banner adsense cred ca e de ajuns in continut. Pe langa asta nu cred ca are rost sa mai vorbesc de reclamele sonore, pop-up,pop-under,expandabile sau cele de la Nescafe ( cred ) care-mi schimba pointerul mouseului cu o cana de cafea.

  2. Si eu am folosit destul de mult FeedDemon insa pana la urma am trecut la Google Reader. Lucrez de regula pe mai multe calculatoare (acasa, la birou, etc) si e incomod sa instalez FeedDemon pe toate.

    Si in plus Google Reader merge offline cu Gears. Iar cu extensiile Better gReader and Stylish posibilitatile de customizare sunt imense.

    Eu sincer sa fiu nu prea tolerez reclamele. Alea de la Google mai treaca mearga, insa in rest nimic. Inteleg motivul autorului FeedDemon insa eu zic ca mai mult isi oftica utilizatorii. In locui lui m’as multumi la un link de donatie prin Paypal sau asa ceva.

    Apropos, pune si tu o metoda de notificare pentru comentarii. Momentan nu ai nimic, nici “subscribe to comments”, nici feed pentru comentariile unui post. E dificil sa vezi cand a aparut un raspuns nou.

  3. Meekuu

    Ai exact sub articol un link cu “feed4comments”. Si mai este si in sidebar feed-ul intreg pentru toate comentariile.

  4. Feed’ul cu toate comentariile nu e chiar asa de util insa ai dreptate, nu am observat feed’ul pentru postul asta, mea culpa.

  5. Meekuu

    Păi m-ai întrebat și de subscribe to comments și de feed pentru comentariile de la un post. Și eu le-aveam pe ambele :D

  6. “Subscribe to comments” este un plugin WordPress care iti trimite notificari prin email, la asta ma refeream ;-)

    Prefer email cand exista pentru ca nu trebuie sa mai mai fac nimic. La feed pentru post trebuie sa imi mai adaug un feed temporar in Reader. Da’ in fine, nu e bai.

  7. Ca sa nu mai zic ca vad raspunsul mult prea tarziu, 2 ore in cazul asta din ce observ. Naspa :) Stiu, nu e vina ta, e probabil de la Google Reader sau asa ceva insa rezultatul final cam tot ala e.

    (sau poate orele afisate sunt un pic ciudate ? In fine, nu conteaza :) )

  8. @sandossu: cum, tu nu ai vazut niciodata pagina rosie complet? ;) ia umbla pe site-uri de stiri de business si sa vezi cum se inrosesc imediat. nici nu trebuie sa faci mouseover. si nu cauta nici x-ul ca nu-l prea gasesti.

  9. adrian

    exagerarea este enervanta.
    comparatia se face pe mediafax.ro si zf.ro de acum 1 an de zile, si cele de acum

  10. ABP (adblock plus) mi se pare cel mai util plugin in mozilla. :D
    enervante sunt reclamele tip popup si cu sunete aiurea, enervante sunt cele care se desfasoara cand trec mausu peste ele etc.
    astea cum ai tu is ok, nu ma deranjeaza nu ma incanta. fac parte din peisaj.

  11. La publicitatea online ma enerveaza totul :) Ar fi prea multe sa le enumar aici, asa ca o sa ma multumesc cu ce e pe situl tau: reclama care (probabil) ar trebui sa fie sus imi apare peste titlul primului articol in FF 3 pe Win.

  12. Eu folosesc AdBlock Plus si filtrez cat se poate de mult din reclame pe site-urile de le vizitez mai des. N-am nici o jena cu Google ads, sunt si ei filtrati.

    Pe mine ma intereseaza continutul, nu reclamele. N-o sa mai scrie autorii site-urilor din cauza ca le filtreaza lumea reclamele… o sa apara altii, no problem.

Next ArticleDowntime