Clientul

Scriu pe blogul ăsta de prin 2006. Și stau să mă gândesc la faptul că absolut nici o dată nu am profitat în avans de calitatea de “blogger” pentru a avea anumite avantaje în anumite situații. E o chestie legată de principiu. De fiecare dată încerc să-mi rezolv problemele ca un simplu utilizator/client. Nu mă “anunț” ca fiind “blogger-ul X-ulescu” nu cerșesc favoruri, nu vreau pișcoturi. Vreau exact ceea ce ar trebui să aibă un client obișnuit al unei/oricărei firme. Un minim de respect.

De abia atunci când nu primesc “minimul” ăla încep să comentez și pe aici. Dacă mă citiți de ceva vreme știți deja cazurile, dacă nu, le puteți căuta. Ideea e că și atunci când am postat public aici discuția cu o anumită firmă, am făcut-o în momentul în care orice altă cale de conversație era deja epuizată. Nu am cerut un bec atunci când nu mai aveam bonul, nu am cerșit pișcoturi sau alte chestii moca.

Mai mult decât atât am constatat că, de cele mai multe ori, am tendința de-a permite în mod explicit să fiu păcălit cumva. Adică am tendința de-a acorda încredere oricărei persoane care-mi oferă un anumit serviciu chiar dacă nu am motiv să am încredere în acea persoană. Mi s-a întâmplat de nenumărate ori să comentez de abia la finalul unei curse cu taxiul pentru că în timpul cursei am constatat cum “scorul” crește ca “Făt Frumos”, mi s-a întâmplat să comentez și în alte situații. Și extrem de rar am fost plăcut surprins.

Ei, azi (de fapt ieri) a fost unul din momentele în care-am fost plăcut surprins. Pentru că m-am trezit în Brașov cu distribuția la Polo pe ultima sută de metri. Asta fix după ce comentam pe la Vali cât costă o distribuție la mașina mea. Bine, practic m-am trezit doar cu un martor de “check engine” aprins în bord și m-am oprit la un service de pe aici să pun testerul pe ea să văd ce naiba are. Și nenea care mi-a pus testerul m-a întrebat când am schimbat distribuția (mașina e acum pe la 175K km, am schimbat-o la 110K) și s-a apucat să se uite la distribuție. Moment în care-am constatat împreună cu el că din cei ~2,5 cm ai curelei de distribuție mai rămăseseră doar ~1cm. Restul erau roși de rolele care angrenau cureaua respectivă. Cu alte cuvinte (pentru ăia mai atehnici) eram la un pas să rămân în drum și să-mi fut definitiv și aproape iremediabil motorul de la mașină.

Prin urmare am lăsat mașina acolo. Asta se întâmpla luni seară. Azi la prânz m-au sunat să vin s-o ridic cu distribuția complet schimbată. La un preț similar cu ceea ce ziceam eu la Vali. Adică aproximativ 500 de lei piesele ( cu tot cu pompa de apă) + ~50 de lei antigelul + ~300 de lei manopera (totalul a fost 850 de lei). Un preț absolut decent. Și ce e de remarcat este faptul că din start atitudinea mea a fost una de genul “ok, repară tot ce-i stricat, plătesc după”. Ar fi putut să mă încarce și cu alte chestii (de exemplu cu senzorul care raporta eroarea inițială, senzor care și-a revenit dupa schimbul de distribuție) sau cu orice alt mărunțiș. N-au făcut-o. Chestie extrem de rar întâlnită pe la service-urile din București.

Și toate astea fără scandal, fără comentarii. Lăsat mașina, ridicat mașina două zile mai târziu (exact așa cum mi s-a promis de la bun început atunci când i-am întrebat când o să fie gata). Și c-o spălare gratuită ca bonus. Sincer am rămas plăcut surprins și de aia simt nevoia să-i laud azi pe respectivii. Și să le mulțumesc (în cazul în care dau din întâmplare pe aici).

Fac parte din rețeaua Ad Garage și îi cheamă “Red Auto Center” cu sediul pe Strada Carpaților, Brașov.

 

9 Comments Clientul

  1. Andrei

    Total off-topic: uite cum se vede blog-ul tau pe Chrome (ultima versiune) pe Windows 8 Pro (nu 8.1) si cu rezolutie de 1366×768. Nu ma deranjeaza sidebar-ul dus in jos, dar caracterele alea infecte din text sunt futere rau. De mentionat ca pe IE se vede bine. Ceva sugestii?
    http://i.imgur.com/cKP1tk5.jpg

    Reply
    1. Meekuu

      Eu pe Chrome (ultima versiune) mă scriu/mă citesc și văd fonturile absolut ok. E posibil să fie legat de char-set-ul tau setat pe OS. În Firefox cum se vede ?
      O să mai sap și eu dar după ziua de vineri când ajung acasă. Până atunci mă răbdați și voi așa :P.

    2. Andrei

      Pe Firefox se vede bine. Doar pe Chrome e problema asta.
      Nevermind, acum am vazut ca nu e doar la tine asa.

  2. LittleBro

    in general serviceurile din reteaua Ad Garage sunt ok. Am avut de-a face cu unul din Bucuresti si au fost profi. singurul lucru aiurea a fost ca masina de schimb avea claxonul defect…

    Reply
  3. dn

    sunt si nu sunt ok cei de la AD Garage – cred ca depinde foarte mult de locatie. in oradea am “patit-o” cu ei de doua-trei ori. prima data, in urma cu ceva ani, cand mi-am cumparat un polo, sa auzea un scartait in fata si am fost sa vad care-i treaba. pe fuga in vreo 3 minute mi-au spus ca sunt bucsele…desi ei le schimbase cu 3 luni in urma, toate. mi-au zis “pai la drumurile astea”! le-au schimbat si scartaitul a ramas, erau defecte de fapt telescoapele. s-au scuzat ca le era ocupata banda pentru verificat telescoapele (sic!) si de aceea nu si-au dat seama. apoi, la vreo 2 ani, cand schimbam vitezele se auzea un clic ciudat. am fost tot la ei – fiind service-ul nr. 1 vw si mai asumandu-mi inca o data riscul, iarasi un mecanic ce parea foarte grabit si parca-l deranjez, mi-a zis celebra “asa face toate”, iar cand a vazut ca nu accept raspunsul a inceput sa-mi spuna ca trebuie poate schimbata cutia de viteze (!!!), dar la inceput uleiul din aceasta si alte cele…de fapt cand mi-am reglat unghiul de fuga alt mecanic mi-a spus ca e capul de planetara (ala a si fost). asa ca, cel putin in oradea, au o atitudine neprofesionista. directorii sunt ok in ceea ce priveste realtia cu clientii, insa mecanicii sunt destul de slabi. desigur, nu se poate genealiza, dar cred ca sunt sanse ca la orice service sa-ti evalueze gresit problema si e destul de suparator. ce faci? le ceri banii pe eventuale liese schimbate aiurea? le ceri discount pentru rezolvarea problemei reale? de obicei vin cu “pai oricum trebuia schimbata si asta” si cred ca foarte rar accepta ca au gresit. pe forum-uri am vazut indivizi ce au schimabt kit-ul de ambreiaj (ceva zecid e milioane) iar problema era in alt loc…

    Reply
  4. Lalea

    La noi in tara foarte greu gasesti mecanici seriosi. Eu la schimbul unei distributiei m-am trezit cu suportul de motor rupt. Nu am inteles cum a putut mecanicul sa il rupa.

    Reply
  5. Iulian

    Eu cu AD Garage nu am experiente placute. :( Am vopsit o aripa la cel de la iesirea din Bucuresti pe Alexandriei si nu au fost in stare sa imi nimereasca culoarea, si la sfarsit m-au aburit cu faze gen: “e proaspat vopsita, o sa o bata soarele si se va inchide la nuanta”. Nu aveam timp de cearta ca trebuia sa plec din Bucuresti in aceeasi zi asa ca a ramas asa.
    Si da, am mai vopsit si in alte service-uri si au fost in stare sa nimereasca culoarea foarte bine.

    Reply

Leave a Reply to Iulian Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *