Nu vreau sa fiu înțeles greșit. Mai mult m-a amuzat decât m-a deranjat povestea de mai jos.
Trebuie sa plec din București la finele acestei saptamâni și cum distanța e mai lunga decât lungimea (vorba bancului) voi face calatoria cu trenul. Traind în frumoasa era informatizata am hotarât ca mi-e prea lene sa ma duc sa-mi cumpar bilet de la agenția de voiaj CFR. Și-am intrat pe pagina cfrcalatori.ro de unde mai nou se pot achizitiona bilete online. Chiar funcționeaza și nici nu este prea complicat.
Buun, aleg eu trenurile dus-întors și dupa 2-3 “Înainte” ma vad în fața paginii cu plata cu cardul. Plata online oferita de Raiffeisen cu toate câmpurile precompletate cu datele mele preluate de pe site-ul celor de la cfr (nume, numar de telefon). Ocazie cu care observ ca exista o reducere semnificativa daca platesc cu un card Mastercard. Cum subsemnatul nu deține așa ceva am zis ia sa sun eu un prieten ca poate ramân și ceva bani de niște beri (reducerea era undeva pe la 50 de lei). Și-am închis pagina respectiva urmând a relua procedura dupa ce rezolvam cu amicul din dotare.
Trec cam 40-45 de minute și primesc un telefon de la Raiffeisen. O voce tânara și blonda ma întreaba suav daca nu doresc un card de credit de la ei. Pe moment nu fac legatura, zic doar un “Nu, mulțumesc” și îmi reiau treburile. Dupa câteva minute încep sa mearga și rotițele. Prima întrebare “de unde paștele ma-sii aveau aștia numele și numarul meu de telefon”. Când mi-a picat fisa n-am putut sa nu apreciez metoda de lucru. N-a terminat omul tranzacția ? Poate n-are bani suficienți. Ia sa-i dam noi un card de credit…
De ce ai da un card de credit unui om care nu are bilet de tren?:)
Nu am idee cum este la Raiffeisen, dar la MobilPay în momentul în care clientul a selectat plata cu cardul pe site-ul comerciantului, fără să ajungă pe site-ul MobilPay, se trimit o serie de date către ei printre care numele, mailul și numărul de telefon.
Asa a fost și-aici. Erau precompletate câmpurile cu nume/prenume/telefon. De aia mi-a și picat fisa ca asta a fost sursa telefonului…
Platesti online pe site romanesc? Mare optimist esti. :)) Eu prefer sa “arunc banii pe geam”, dar sa evit orice posibilitatea fie de a ramane fara bani pe card (ca nu stii cum stau cu securitatea), fie de a aparea in alte cateva baze de date gen SPAM (si telefoanele nesolicitate tot acolo ar intra in opinia mea).
io mi-am luat pe online anu-trecut parca – a fost ok – adica am printat pagina respectiva (plm, ce a fost naspa – parca a trebuit sa dau niste date personale) si a fost comod – plecam din cta si am zis ca nu ma inghesui in plin sezon la casele de bilete
Vazui si eu un gagiu cu belet dasta printat de el pe un A4, controlorii aveau un tren o alta A4 cu lista de calatori. Un pas inainte macar.
Încearcă aceeași manevră la automatele din gară, să vezi acolo f*** tantric ;) Bine, asta dacă nu cumva au updatat software-ul între timp… Totul merge OK până în momentul în care vrei opțiuni mai avansate, precum bilet dus-întors :)
ce iresponsabil esti :)) sa uiti tu ca ai vrut sa iei un bilet de tren :))
si cum sa n-ai un visa si un mastercard, … sau ai doar un american express?