Acum o lună (pe 9 aprilie) am sunat la relații clienți la Orange pentru a negocia mici schimbări la abonamentele deținute. Adică 2 abonamente de voce și unul de date. Am primit răspuns frumos că voi fi căutat în 15 zile lucrătoare și m-am pus pe așteptat. Ieri, adică după ceva mai mult de 15 zile lucrătoare (sau poate eu oi avea mai multe zile lucrătoare ca ei, nu știu), m-a sunat o domnișoară cu un simpatic accent ardelenesc.
Și i-am explicat la telefon ce doresc. Și zău că nu doream prea multe, n-aveam pretenții exagerate. Abonamentul meu actual de voce este un Panteră 8 cu câteva sute de minute în rețea, vreo 60 de minute naționale + 30 pentru vechime (și asta-i cam tot ce-mi oferă orange că-s client de pe vremea când se chemau dialog), 200MB de trafic și SMS-uri plus MMS-uri (nu le folosesc, nu mă interesează). Frumos este că acum a dispărut din ofertă abonamentul ăsta. Că deh, au băgat mizeriile alea de opțiuni “My Smartphone” ca să sugă bani de la abonați. Și la abonamentele Panteră nu mai prinzi neam trafic pe mobil decent. O primă muie aici.
Ei, sunt mulțumit de abonamentul ăsta, îmi satisface cerințele. Sunt extrem de laconic la telefon (nu din zgârcenie ci pur și simplu nu-mi place s-o lălăi) dar nu-mi aduc aminte să mă fi reținut vreodată din a da un telefon pe orice rețea la orice oră.
Al doilea abonament e cel făcut mai acum 2 ani când mă chinuiam să-i explic unei domnișoare că aș vrea să le plătesc lunar abonament fără să fiu nevoit să-mi aduc aminte să reîncarc dar totuși să am cam aceleași facilități. Cu chiu cu vai am primit un abonament la 5€ fără TVA cu 100 de minute naționale și 1000 de minute în rețea. Ei, la abonamentul ăsta aș mai fi vrut de la ei în jur de 25 de SMS-uri și 50 MB trafic pe mobil. Nu ceva exagerat având în vedere că pe prepay există opțiunea de 10€ fără TVA cu 1400 minute în rețea, 140 naționale, 140 MB trafic de mobil pe 60 de zile. Adică tot 5€ fără TVA pe 30 de zile. N-aș fi vrut tot atâtea ca pe prepay (deși vorba aia, au ajuns ofertele astea să fie bătaie de joc pentru abonați). Neah, nu se poate, doar pe la 8-9€ fără TVA în sus. Și încerca domnișoara de la telefon să-mi explice cum că 10€ fără TVA la 60 de zile sunt de fapt mai mulți decât 5€ fără TVA pe lună. Probabil absolventă de uman sau de marketing.
Pe lângă chestiile astea mi-am exprimat dorință de a-mi lua Galaxy S III-ul când ajunge în Ro. Și m-am gândit că poate, cine știe, îl iau chiar de la Orange. Aseară nu era afișat pe site, azi a apărut. Și conectat la contul meu am vrut să văd cât m-ar costa să-l iau cu prelungire de abonament pe 2 ani. Fără abonament este ~622€ cu tot TVA. Preț relativ normal (cam așa probabil o să apară și prin magazinele online, poate chiar un pic mai jos). Ei, amuzant este că, la prelungirea abonamentului pe 2 ani, prețul este tot ~622€. Am debifat bineînțeles opțiunea “My Smartphone” că deh, am trafic inclus, nu am nevoie de opțiunea aia. Deci Orange mă iubește atât de mult încât îmi face nețărmuita onoare de-a mă păstra alături de ei încă 24 de luni și a-mi vinde un telefon la preț de liber pentru chestia asta. Că suntem proști mă. În primul rând că rămânem clienții voștri.
Muie mă. Sper să vă iubească toți abonații prin gură.
Eu am facut downgrade la Orange la un Delfin 5 (5euro) + optiune Net News (2euro pentru 50Mb, plus inca 0,5 euro pentru fiecare 100Mb aditionali – de obicei 1 sau 2 pe luna). Si chiar si in conditiile astea nu imi consum minutele si SMS-urile, ca la mine telefonul chiar e smartphone – il folosesc mai mult pentru mail si internet decat ca telefon.
se numeste portare si o poti face in 10 zile.
se numeste cum vreti voi, doar ca – surpriza! – toti “e” la fel. De la un iures monstru cu tehnicul de la Orange, pornita de la “captarea” portului 25 pentru clientii mobili (atenti, captare, NU filtrare), unul dintre clientii mei a decis irefutabil sa mute toata sandramaua de la Orange la Vodafone. Vreo 20 de numere, contract mare. Pe langa faptul ca s-a facut portarea in jde’ ani (deh, contracte prelungite cu obligatiuni din partea clientului, la care se adauga si nepasarea comercialului / tehnicului de la Vodafone), rezultatul este IDENTIC. Si la bani si – mai ales – la calitate servicii. Exemple sunt mai multe, pe astia parca ii doare fix in cur de clienti. Probabil la ei nu e criza. De ce? Tot de-aia: suntem noi prosti. Da’ asta e alta poveste.
PS: am anuntat Orange ca vrea clientul sa plece. Raspuns: bine! No comments!
am scris ca boul un comment, acum imi apare doar:
Welcome back tyby. Change »
Si un spatiu gol sub, sa scriu ceva. Ia sa vedem!
Mdap, de aia nu dau nici eu brânci să plec. Dacă aș fi sigur că există o companie care să-și respecte clienții mâine aș fugi la ei. Din păcate toți se cacă pe ei în același stil și nu există concurență reală la abonamente. Doar pe prepay-uri se bat.
extra-optiunile prepay se activeaza singure dupa ce expira luna trecuta. de ce nu bagi 50 de euro pe un prepay si apoi activezi o optiune. daca te pastrezi in limitele minutelor incluse si sms uri si data, ar trebui sa fii autonom cat ai credit.
@tracker: Și uite-așa plătesc în avans pe 10 luni la orange și îi mai îmbogățesc pe ăia nițel. Nu mulțumesc.
eu o consider mai degraba investitie: eu folosesc telefonul si primesc ce am cerut (minutele), iar ei se angajeaza sa livreze ce am eu nevoie contra unui credit depus de mine in avans la ei. Intr-adevar, daca te superi pe ei, sunt considerati bani pierduti, dar macar e mai anonima treaba decat la abonamente, sa te dea in judecata pt 100 de lei (am avut abonament la orange, a fost suspendat pt neplata, si nu l-am platit pt o luna de zile, si cand am platit suma integrala pe care trebuia sa o platesc cand a fost suspendat, a aparut in contul meu ( webcare) si suma pe abonament pe luna pe care a fost suspendat ( 30 de zile in cap). M-am certat cu ei, nu le-am folosit serviciile nu vad de ce as plati. Am lasat-o asa si mi-am luat prepay. tot la orange. pt 7 euro, am catralioane de minute si sms-uri .
Acum cateva luni un Samsung Galaxy SII era cu 1-200 RON mai scump la Vodafone (fara prelungire de abonament) decat pe piata, nu ca prelungirea de abonament ar fi scazut colosal pretul. Mai bine iei telefonul la liber si nici nu e blocat.
La optiuni si bani prefer abonamentul RDS: platesti cat consumi, iar netul este 10 RON (la primul abonament e gratuit). Doar ca nu au acoperire, iar in roaming acum 2 ani stateau slabut. Vodafone si Orange sunt aceeasi adunatura de scarbe.
Macar ti-l dadeau la acelasi pret. Mie la Vodafone, dupa 7-8 ani, imi vindeau cu prelungire de contract pe 2 ani un Galaxy Gio cu 50 ron mai scump decat era la Emag la liber. Logic, am inchis frumos abonamentul, trecut pe cartela, si cu 6,2 euro (tva inclus) am mai multe minute, mai mult trafic de net decat un abonament de 10 euro. Am luat telefonul de la Emag, si cam asta a fost. In trecut era mai bine, tin minte ca luam telefoane la oferte chiar bune, de asta am si rezistat 8 ani. Dar acum au inceput sa dea mumu la clienti peste tot.
Ai avut noroc ca ai avut cu cine discuta.
Eu am dat de o madam problem solver care stia sa rezolve probleme printr-un singur mod: nega problema. Nu exista problema.
Duamni ce m-a putut enerva.
In general indienii de la marketing au poezia gata invatata, n-ai ce sa argumentezi pentru ca ei sunt obligati sa iti recite lectia invatata. Mai nou cred ca sunt si externalizati, deci nu are nici un rost sa le bagi %$$# in gura.
Cel mai nasol e ca nu prea ai cu cine sa te certi de la ei, toti sunt ascunsi in spatele departamentului “relatii cu publicul”.
Cel mai bun lucru pe care poti sa il faci este sa scrii articole de genul celor de mai sus.
Eu sunt la vodafone. Am 7 ani de cand sunt in retea. Am negociat 6 euro pe luna cu 700 minute in retea, 700 sms in retea, 70 de minute nationale. Multumit.
Trebuie sa sun si eu la vodafone sa negociez niste trafic in plus la abonamentul pe care il am acum… pentru ca desi sunt abonat vodafone de pe vremea cand aveau cartele prepaid Kamarad, nu se sinchisesc sa-mi ofere si mie nimic pentru fidelitate. Pentru ca vorba ta: “ca suntem prosti”
Eu am renegociat recent la Cosmote cateva abonamente si a mers ok. Le-am zis ca ma gandesc sa trec pe cartela la ei sau la altii, ca am vazut oferte mai bune acolo, asa ca mi-au dat oferta de pe cartela pe abonament. Fair enough for me. Totusi nu inteleg ce e in capul operatorilor cand aleg sa faca oferte mai bune pe pre-pay decat la abonamente.
@Alin – un prepay are sanse sa moara mai repede decit un abonament. Daca se intimpla asta – aceeasi persoana o sa-si cumpere inca un pre-pay – si ghici cite carduri o sa declare telecomul ca vindute? E vorba de batalia de raportare ca fiind “nr. 1 pe piata” dpv al utilizatorilor (nu conteaza ca x% sint carduri inactive) – ei pot da raportul la managementul strain ca am depasit planul de utilizatori la hectar si isi iau bonusul anual :D
Eu aștept cu nerăbdare să-și ia odată și bonusul anal și să-și revină.
Ceea ce vrei tu se numeste Portare, daca nu ma insel! Cred ca dureaza in jur de o saptamana! Nu am citit comentariile, poate ca iti daduse si altcineva informatia! :D
No shit Sherlock ?
Ceea ce doream eu se numea “motivație de-a ramâne în continuare abonat Orange în condițiile în care prețurile la Pre-Pay pentru aceleași servicii oferite sunt la 50% sau mai jos decat cele platite de abonați”.
Ceea ce voi face daca Orange nu-si schimba strategia de piata in viitorul mai mult sau mai putin apropiat se va numi muie + portare.
Ceea ce voi face in viitorul IMEDIAT apropiat va fi sa-mi mut numarul pe Pre-Pay tot la ei si sa platesc mai putin.
:)) Te sustin, daca vrei sa iti cumperi un telefon la orange (Smartphone ca de’ suntem Europeni), iti baga pe gat optiunea my smartphone, si eu vreau sa imi cumpar un defy , la abonament de 8euro cu optiunea my smartphone costa 39Euro (Like a boss :X ) , cand o debifez 124Euro (Fuck off), cu prelungire abonament.
MAI BINE MERGEM LA COSMOTE!!!
1. Nu exista oferta prepay mai avantajoasa decat abo. Ce vedeti voi acolo sunt 1000000 de minute/sms-uri IN RETEA si 15 nationale cu doar x euro pe luna.
2. NU EXISTA FIDELIZARE. repet. NU EXISTA FIDELIZARE. nimeni nu tine seama de vechimea clientului in retea (indiferent de retea).
3. degeaba bagati si scoateti in agentii de la call centre. toti acesti agenti sunt angajati ai altor companii. (indiferent ca te suna ei “de la departamentul de fidelizare” sau ca ii suni tu la “relatii cu clientii” )