Inginerie

trustAm dat de-o chestie care mă enervează teribil la Ford. Pe vechea mașinuță (VW Polo), duzele pentru lichidul de parbriz erau montate sub capotă, erau reglabile (le puteam înclina în ce unghi să bată pe parbriz) și în 7 ani n-am avut niciodată belele cu ele. Nu s-au înfundat, iarna se dezghețau ușor și nici nu am înlocuit vreuna.

Și avem acum Fordul care are duzele montate PE capotă. Eu unul din start am două probleme. Din punct de vedere estetic arată ca naiba și două găuri în capotă pe unde se poate infiltra apă nu mi se par o idee foarte bună. În ultima vreme am început să am și alte probleme. Mai precis, duzele nu mai “scuipă” cum trebuie. La Polo o rezolvam din reglaj sus-jos. Aici pixu, astea nu pot fi reglate. Citind pe net am aflat că nici nu e o idee bună să încerci să le cureți cu un ac pentru că se strică și atunci trebuie schimbate. Asta în condițiile în care nu am pus toate jegurile de lichid de parbriz ci doar JetXpert și cel de la OMV.

Și dacă lucrurile nu erau suficient de frustrante, mai recent am constatat că din cauză că la finalizarea “șprițului” jetul își mai pierde din putere (bărbații cunosc foarte bine fenomenul), capota mea a ajuns să fie pătată (vezi poza de mai jos) de excelentul lichid de parbriz care e JetXpert Estival cu teflon. Pete care nu s-au luat la spălătorie, am reușit să le scot doar cu niște “elbow grease” și puțin polish aplicat pe zonele respective.

ff

Prin urmare ajung azi să mă întreb, era chiar așa o mare problemă dacă montau naibii duzele alea mascate de capotă ? Te pomenești că sistemul ăla o fi vreun patent și restul producătorilor auto trebuie NEAPARAT să-și găurească capotele ca să instaleze două căcaturi negre de plastic. Sau poate există un alt motiv pe care nu-l văd eu și mă poate lumina cineva ?

 

Leave a Reply

6 Comments

  1. speedy.gonzales

    ia-ti niste duze care imprastie jetul sub forma de perdea, nu sub forma de jeturi.

  2. Pai durata de viata a duzelor pe VW e cam 7 ani :) Ai vindut masina la timp. Dar de acord cu tine.Alea erau eficienta si estetice.
    La fostul meu VW consumam maxim doua sticle de solutie pe vara. Sint mult mai economice.
    In schimb la Colt, nevasta reuseste sa termine un butoi in doua zile daca vremea e aiurea. Plus stropitul total aiurea.
    Desi am inceput sa ma uit la alte masini de acum si urmatoarea va fi altceva, recunosc ca astia de vw aveau niste chestii relativ destepte.

    • Radu

      Polo avea 14 ani când l-am vândut. Duzele n-au fost schimbate niciodată și n-aveau nici pe dracu’.

  3. gupi

    Oare cum ar fi cu duzele sus, sa scuipe jetul in jos pe parbriz ?

    • Radu

      Exact la asta mă gândeam și eu când ziceam că e posibil ca alea de pe VW să fie patentate cumva si de asta să nu apară pe alte modele. Dar ridică probleme de traseu pentru duze, de aerodinamicitate, etc. Ar putea să facă un soi de sistem care să fie pe lungimea parbrizului cu 4-5 găurele care să lase lichidul pe parbriz.

Next ArticleConcert Timpuri Noi/Partizan