Domnilor primari, sugeți pula

Nu credeam vreodată că o să ajung să merg cu mașina prin București în condițiile în care am mers în seara asta. Nu credeam c-o să văd vreodată în București, capitală în Uniunea Europeană, o canalizare care să refuleze apa la jumătate de metru înălțime. Și asta nu într-un cartier mărginaș, pe o stradă uitată de lume ci fix în buricul târgului.

Am plecat din Politehnică undeva în jurul orei 9 când am terminat clasa de cisco. Bineînțeles înjurand iar primarii (pe dobitocul ăla cu autostrada suspendată în principal) din cauza blocajului de la Grozăvești. Puteau găsi o soluție ca să ocolească piciorul podului și să verse circulația pe splai dincolo de Grozăvești. Nu, s-a ales soluția blocării complete a zonei respective și probabil c-o să rămână blocată până când o să termine alde Dorel podul. Adică până prin 2011. Deh, pe el l-au ales, cu el să ne spălăm (acu’ avem și cu ce) pe cap.

Primul șoc a venit pe la Cotroceni. Vorbeam pe la telefon cu Bogdan (numai cu cască bluetooth) care tocmai îmi povestea că a avut un drum prin Drumul Taberei și-a făcut cale întoarsă din cauze legate de ape revărsate. Moment în care am intrat în ditai balta până la praguri și un dobitoc cu un SUV a trecut în viteză pe lângă mine stropind tot în jurul lui. Am mers încet rugându-mă să nu dau naibii într-o groapă mai adâncă și să rămân cu mașina pe acolo. Am trecut de zona respectivă și-am intrat pe splai.

N-am apucat să trec bine de Facultatea de Medicină Veterinară când iar, ditai balta și un canal dn care țâșnea apa cam pe la juma’ de metru înălțime. Din păcate nu am avut unde naiba să mă opresc să fac poze sau să filmez dar ar fi meritat. Eram prea ocupat să mă rog la zeul apelor (nu, nu Băsescu) să mă ajute să trec cu bine de bucata respectivă. În fața mea, un Matiz avea țeava de eșapament complet scufundată în apă. Polo-ul meu, tot cu garda relativ joasă, nu cred că era departe. Nu aveam unde să opresc sau să întorc așa că nu aveam ce să fac decât să merg încetișor înainte. Undeva în dreapta rămăsese eșuat un Ford Ka și nițel mai în față un Espero. Cu chiu cu vai am trecut de Izvor și am dat de asfalt. Până acasă n-am mai avut probleme (pe la mine prin sector n-am văzut lacuri de genul ăsta). Dar am auzit prin alte zone. Să le recapitulăm. Cotroceni, Izvor, Drumul Taberei, Tineretului (cică aveai nevoie de barcă la Tineretului) și cam toate pasajele.

Și Piticu zicea zilele trecute de rețelele de telefonie mobilă și/sau Internet și/sau TV care nu fac față în cazul unor mici dezastre naturale.  Până la serviciile de “lux” ar trebui să funcționeze bine alea care fac diferența dintre o țară civilizată și unii de abia coborâți din copac. Cum ar fi rețeaua de canalizare.

Așa ne trebuie dacă punem botul la mici și grătare electorale și alegem toți handicapații. Reiterez. Sugeți pula domnilor primari.

8 Comments Domnilor primari, sugeți pula

  1. Combo

    Bre ce le place la romani sa se cace pe ei despre tarile civilizate. Si au vizitat centru Parisului vara in vacanta si stiu sigur ca pe acolo nu se intampla ceva de genul asta. Si ca in Romania toate lucrurile se fac prost. Si toata lumea la fel. De parca lucrurile ar fi facute de chinezi prin ro. Dar intotdeauna sunt alti romani. Du-te sa vezi in state cum n-ai semnal la nici un mobil la 15 km in afara orasului ca e o vale acolo. Ca in pivnita n-ai semnal de parca casele n-ar fi din plastic. Sau cum mai pica cate un pod ca nu l-a mai reparat nimeni din ’60. sau cum stai 12 ore pe la urgenta in Dublin. Duce-ti-va fratilor si stati pe acolo si apoi face-ti comparatia. Din filme e mai greu sa faci comparatie. :)

    Reply
  2. Meekuu

    “face-ti” ?

    Combo, e vorba de-o simplă ploaie care-a reușit să paralizeze juma’ de oraș. Ai idee în ce hal e infrastructura în București ?
    Dac-ar fi făcute de chinezi și tot ar fi mai bine. La noi se fac cu șpăgi, se fac chestii la suprapreț care nu fac nici măcar un sfert din cât s-a plătit pentru ele. Vezi povestea cu podul de la Băneasa.

    Reply
  3. Combo

    Bre, canalizarea e facuta la 1800 toamna. S-o schimbe probabil ca dureaza 20 de ani si mai si costa miliarde. Si de 2 ori pe an la vreo ploaie mai sanatoasa se inunda strazile 1 ora. Eu n-as da banii sa schimbe toata canalizarea pentru atata lucru. Si eu n-am zis ca nu sunt spagi ci am zis ca pe nicaieri nu merg lucrurile perfect. Dar pe acolo nu-i vezi ca vai ce era sa fie, s-a inundat strada. S-a inundat, se intampla suficient de rar incat sa nu merita sa cheltuim atatia bani, end of story. E o treaba de eficienta. Si prin vest vorbim de exemplu de taxe de cateva ori mai mari decat in Romania.
    Cat despre serviciile mobile/cablu cumpara intai in afara si urma compara cu Romania. De exemplu in US, ca acolo stiu clar la orice ploaie mai sanatoasa mumu cablu/telefon/internet. Si suni la Comcast si raspunsul e ca e o avarie si se lucreaza. La mobile nu aveam semnal prin casa sau afara din oras. Si apoi ma indoiesc ca este vreun set de buna practici care sa zica ca trebuie sa ai de 2 ori capacitatea folosita la peak. Sau daca ar fi, probabil ca pretul ar fi dublu. Ca tot esti in bussiness, diferenta ar fi intre pretul unui E1 de date si al unuia protejat care costa dublu. E reliable dar scump. Si pentru telefonia mobila ar merge daca tugulanii ar intelege ca daca mamica lui ar avea o problema ajuta mai mult sa lase reteaua libera sa poata sa sune respectiva la 112 decat daca o suna el. Si la fel ca el toti idiotii. Ca nu moare daca suna in 20 de minute. Analogia la care ma gandesc ar fi ca toata lumea pleaca dupa cutremut cu masina la maica-sa si pe urma se vaita ca e aglomeratie si au ajuns salvarile greu. Pai cred si eu daca nu te gandesti ca salvarile nu zboara.
    PS. Licenta poetica :D

    Reply
  4. Meekuu

    O fi făcută la 1800 toamna da’ de dat bani tot dăm. Plătim impozite, plătim accize în prețul carburantului și o grămadă mare de alte taxe și tăxulețe. Și nu se fac nici investiții în infrastructură, nu răsar nici drumuri noi ci doar vile și viluțe pe malul Snagovului.

    Nu de 2 ori capacitatea dar să ai un plus de 10-20% e ceva normal. Ideea e ca la noi, de la rețelele de cartier până la providerii cu renume, inghesuie câți mai mulți clienți pe-o legătură subdimensionată. De acord, la noi banda e mai mare și mai ieftină decât în multe locuri din afară dar de multe ori e doar marketing. Cum treci de metropolitan te oprești într-un 128kbps de-ți trece cheful.

    Reply
  5. Combo

    Dom sef, impozitul la casa de aprox 150.000 USD era in MIchigan cam 3-4000 USD/an. Compara asta cu ~50 RON cat am dat eu anul trecut pentru un apartament de valoare asemanatoare.
    Asta pentru ca la noi download e hobby. Stiu multi care fac download la sute de filme pe saptamana. Doar asa ca sa fie. Ratele de agregare sunt in general mai mici in Ro fata de in afara tocmai din cauza asta. Si vitezele sunt mai mari la noi din cauza ca aici am sarit niste pasi in tehnologie si n-au fost atatea investitii de amortizat. Din punctul de vedere al legaturilor de net si telefonie mobila la noi e cu mult mai bine.

    Reply
  6. Znuff

    Combo, tu compari o tara cu 307mil de locuitori cu una cu 21mil.

    Sau, s-o luam altfel: o tara cu 9.8mil km2 ca suprafata cu una cu 238k km2. Sunt diferente majore de infrastructura in ambele. Este infinit mai complicat sa administrezi o tara cu suprafata aia.

    Are rost sa mai comparam si New Yorkul de 1400km2 cu Bucurestiul care are 228km2?

    La suprafata si populatia care o avem ar trebui sa fie MULT mai bine administrata infrastructura.

    Reply
  7. Combo

    Orasul de care vorbesc nu e NY. Taxele alea de care vorbesc se platesc la oras. Este mult mai mic. Probabil ca in NY taxele sunt mai mari ca depinde de valoarea locuintei. Si este mult mai usor de lucrat la infrastructura pe acolo pentru ca casele sunt mult mai rasfirate si spatiul este mai mare.

    Reply
  8. florynleahu

    lasand la o parte comparatiile si uitandu-ma doar in ograda noastra nici mie nu imi place cum sunt administrati banii publici si in ce hal arata infrastructura la toate caprariile. asa ca nu pot decat sa le dedic edililor titlul postului

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *