Magazinul PuLii Mele

Cum tocmai am terminat clasele de CCNA din septembrie și m-am trezit în buzunar cu banii de clase, neavând ce să fac cu ei, am zis să-mi cumpăr un PDA Fujitsu-Siemens Pocket Loox N520 pe care-l ochisem de ceva vreme. Am dat o raită prin magazinele virtuale mai răsărite (a se citi eMag și PcGarage) și am luat lista cu stocurile de la Scop (importator/distribuitor la noi). Aveam de gând să-l iau prin firmă dar Scop fiind la mama naibii am zis sa-l iau totusi de la un magazin ca sa-l livreze moca acasa. La eMag aveau un preț nesimțit la el (appx. 1200 RON). La PcGarage era ok (appx. 1040 RON). Fac comanda la PcGarage și ca de obicei nu durează mult până când mă sună cineva. Îmi spune ca nu îl au pe stoc și că durează cam 2 săptămâni până vine. Eu, cu lista de stocuri de la Scop din ziua precedentă în față, l-am întrebat dacă ei îl iau de la Scop. El cică da. Eu îi spun că pe lista de stoc apar în jur de 15 bucăți fiind pe stocul celor de la Scop. Asta îmi spune că tocmai a vorbit cu ei și că nu au. Eu ofticat zic ok, o să mai caut și la altcineva, între timp să lase comanda în așteptare.

Deja înjuram în gând drumul până la Scop (au sediul pe Barbu Văcărescu) dar am zis să mai trag un ochi pe încă vreo 2 magazine. Într-o doară intru la ShopIT (ăia cu PLM ). La ei, PDA-ul apărea ca fiind pe stoc (fără “întreabă” sau altceva). Fac comanda rapid și mai pun și-un card de memorie de 2GB. Asta se întâmpla joi pe dupa-amiază pe la ora 18. Vineri dimineață mă sună un tip de la ShopIT să mă anunțe că au PDA-ul pe stoc și au și cardul de memorie și-mi trimite factura proformă pe care eu trebuie s-o plătesc în termen de 3 zile lucrătoare. I-am spus c-o să încerc s-o plătesc în ziua respectivă sau cel târziu luni. Cum n-am prea avut timp vineri am lăsat-o pe luni.

Luni la prima oră (la care am reușit să ajung la bancă) am plătit proforma. O oră mai târziu trimiteam confirmarea plății printr-un fax rablagit de la unul din clienți. Fiind curios dacă a ajuns confirmarea plății la ei am dat un telefon în jurul orei 14:30. Tipul care a răspuns mi-a spus c-o să roage pe colegul de la vânzări să se uite și o să mă anunțe. Trec vreo 2 ore, nimic. Pe la 5 după-masă folosesc formularul de contact de la comenzi și-i mai cer odată să-mi confirme c-a ajuns faxul.

Astept de pe la ora 14:30 o confirmare a faptului ca faxul trimis catre dvs. care contine confirmarea platii (ordinul de plata) a ajuns la dvs. Astfel incerc sa ma incadrez in cele 3 zile in care factura proforma este valabila. In urma telefonului dat de mine in jurul orei 14:30 mi s-a spus sa astept o confirmare de la cineva de la vanzari. In jurul orei 16 am trimis un mail folosind formularul de contact. Acum incerc sa aflu ceva referitor la comanda data. NU fortez livrarea mai devreme, NU doresc sa “sar” peste ceilalti clienti. Doar doresc sa aflu daca a ajuns ok faxul trimis. Va multumesc inca odata pentru promptitudine.

Îmi confirmă într-un târziu și-mi spune :

Am primit faxul de la dvs. este in regula, am dat comanda pt produse si maine vor fi la noi. Daca si maine intra banii in cont, maine le veti avea, daca nu, ramane pe poimaine.

Mă liniștesc și zic ok. Banii plătiți cu OP intră în cont în cel mult o zi jumate deci sigur în ziua următoare vine jucăria. A doua zi, canci. Nici un telefon de la ei nimic. Trec de la starea de ușoară neliniște la iritare. De ajuns că-s măgari și nu livrează produsele imediat după ce-am trimis confirmarea plății. Acum mai și întârzie. Ä‚știa au nevoie de banii din cont ca să se ducă să cumpere după aia de la furnizor produsele ? Altă firmă de rahat ? Pe la 16:30 trimit un nou mesaj către ei :

Buna ziua, Puteti verifica va rog daca au intrat banii in cont. In cazul in care totul e ok si produsele sunt la dvs. pot trece eu astazi pana in ora 18 pe la sediul dvs. in drum spre casa. Va multumesc.

Asta era ieri după-masă. Azi dimineață, la 10 și un pic, se schimbă statusul comenzii din “se asteapta plata integrala” în “aprovizionare”. Până pe la 13 îmi văd de treabă. După aia, având un drum pe lângă ei prin zonă zic să trag o fugă pe acolo să văd ce și cum. Deh, poate-i scutesc și pe ei de-un drum cu livrarea. Ajung la sediu ( o viluță pe lângă Pache Protopopescu). Înauntru, în prima cameră, un băiat în fața unui PC prelua comenzile. În camera de alături câțiva puști (maxim 23 de ani) ascultau muzică tare la boxe și vorbeau destul de zgomotos. Între cele 2 camere, o grămadă de cutii cu facturi pe ele (probabil pregătite pentru livrare). Cât am așteptat să vină rândul meu (mai era un nene înainte) am tras cu ochiul printre cutii sperând să văd și jucăria mea. Nu era pe acolo.

Mă pun pe scaun și încep să vorbesc cu tipul de acolo. Îi explic că am făcut comanda joi seara, luni dimineață am plătit cu OP și fiind prin drum am trecut să văd dacă au intrat banii în cont să pot lua produsul. Îmi spune că se uită dar că probabil nu au intrat banii în cont. Ușor iritat îi aduc aminte că au trecut mai mult de 2 zile de când am plătit pro-forma și ca am trimis confirmarea plății. Alte magazine găsesc că-i de ajuns să trimiți confirmarea plății pentru a efectua livrarea. Începe să butoneze acolo (discuta probabil pe YM cu altcineva). Într-un târziu se uită la mine c-o privire de vițel și mă anunță că PDA-ul ajunge pe stoc la furnizor pe 22 octombrie. Rămân ușor blocat și-l rog să mai repete odată. Pe 22 octombrie. Păi de ce-ați zis că îl aveți pe stoc în momentul când am dat comanda ? Că aveau cei de la Scop pe stoc ceva dar se pare că erau doar ceva Second-Hand. Pai atunci de ce nu m-ați anunțat înainte de-a face plata proformei ? A, că n-am știut. Atunci de ce n-ați aflat în momentul în care ați scris în Istoricul comenzii treaba cu “am dat comanda pentru produse”. Păi putem să vă recomandăm altceva. Ha ? Nu nene, eu asta am comandat, mai mult decât atât am ȘI plătit în AVANS, voi ați încasat banii, asta vreau. Păi nu se poate, vă returnăm banii. Ok, returnați banii. Aștept.

Ä‚sta-i comerțul online în România. Și acum mă întreb și eu “Cum PLM se poate așa ceva ???”.

PLMShop

L.E. Completări AICI.

11 Comments Magazinul PuLii Mele

  1. me

    eu zic sa-l duci la opc pe znuff. ce plm sa faca opc daca scop vinde cacaturi second hand?ce vina au aia de la shopit daca bancile vireaza banii in sapte ani si furnizorii vand marfa de caca? e,daca iti vindeau drept noua marfa second atunci puteai sa te duci cu capu sus la opc.

    Reply
  2. weasel

    M-am interesat de problema ta si situatia a fost urmatoarea:
    – in lista de produse de la SCOP (cea care se actualizeaza zilnic si o folosim pentru informatiile despre stoc) apareau 15 buc. pe stoc, si nu scrie absolut nimic ca produsele ar fi SH
    – cand s-a facut rezervarea la SCOP, omul ala nu ne-a spus iarasi absolut nimic despre produsele alea ca ar fi toate cele 15 buc. numai SH, desi nu am cumparat niciodata de cand lucram cu SCOP produse SH sau refurbished…
    – cand ai ajuns tu la sediu si ai intrebat de produsul ala, au intrebat si colegii la SCOP si abia atunci si-a adus aminte ala de acolo ca defapt produsul ala e SH si nu e nou, si noi vin pe 22 octombrie…

    Sincer sa fiu nu-mi aduc aminte sa fi avut probleme de genul asta cu consultantul ala de la SCOP, dar pentru orice eventualitate o sa vorbesc zilele astea ca sa-l schimbe, ca nu vreau sa mai avem probleme de genul asta.

    Reply
  3. weasel

    Atunci cand se poate, normal ca e mai bine sa iei de la sursa… desi s-ar putea sa ai supriza ca unele preturi sa fie mai mari la sursa decat la reselleri – de ex. Sony Center cu Sony, Deck cu Samsung…

    Reply
  4. Meekuu

    Sincer, eu am pierdut timp alergat la banca, la voi, la telefon. Nu prea ma incalzeste cine-a fost de vina. Toata treaba m-a invatat ca pe viitor sa evit contactul cu voi.
    Imi este FOARTE greu sa cred ca Scop a facut greseala asta. Dar totusi, daca e adevarata atunci normal ar fi ca la urmatoarea intrare in stoc a produsului respectiv Scop-ul sa-si asume greseala si sa livreze produsul NOU comandat de voi pentru mine. Voi, ca magazin care ar trebui sa-si respecte clientii ar trebui sa impuneti treaba asta furnizorului. Din moment ce produsul a aparut pe stoc, e comandat la un pret si platit la pretul respectiv atunci sa faca livrarea.
    Asta ar fi fost prima comanda facuta la voi. Mi-o luati in nume de rau daca o sa fie si ultima sau e pe buna dreptate ?

    Reply
  5. nexus

    De-asta nu accepta eu livrare la domiciliu si plata in avans – la noi trebuie sa platesti DUPA ce ai produsul in brate…

    Daca nu vrei N520 dintr-un motiv special, mai bine ia N560 – are rezolutia mai buna si poti citi ore in sir fara sa ai probleme.

    Pentru transfer de fisiere pe Bluetooth trebuie sa instalezi partea de OBEX (pt N560 ti-o pot trimite pe mail daca vrei), iar pentru folie de protectie (ca sa nu ramana spatii pe margine) trebuie sa iei folie de Mio P350 (cea de N5xx lasa cate 2mm pe toate laturile si e enervant).

    Reply
  6. weasel

    O sa te sun maine sa-ti explic niste lucruri despre Scop si despre asumatul greselilor de catre furnizori :))))))) Nu vreau sa le scriu aici ca poate se oftica astia pe mine ^_^

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *