My Office – Romtelecom

Joi am fost invitat la o conferință de presă a Romtelecom. Subiectul promițând lansarea unui “produs de comunicații bazat pe tehnologie de ultimă oră” am zis c-ar fi păcat să ratez acest moment. Și într-adevăr am avut câteva surprize.

Produsul lansat de Romtelecom se numește “My Office” și este în esență integrarea în propriul sistem de comunicații a unei soluții de “Hosted Unified Communications”. Tehnologia Microsoft, colaborarea cu Central Europe on Demand și integrarea de către Romtelecom aduc soluția la îndemâna companiilor mici și mijlocii.

Romtelecom ca integrator de soluții nu m-a surprins foarte mult. Nici măcar faptul că s-au mișcat primii cu o soluție de tip Software as a Service la nivelul acesta pe o piață în care cei doi mari concurenți de telecomunicații (Orange și Vodafone) par a fi moleșiți. Ce m-a surprins însă a fost mișcarea subtilă către business a Cosmote. Brand care era/este asociat cu orice mai puțin cu ideea de business. Dacă reușesc să mai facă și investiții în ceea ce privește îmbunătățirea rețelei, Cosmote, cu ajutorul My Office ar putea mușca serios din piața “premianților”.

În rest am câteva rezerve legate de cele declarate în conferința de presă. Implementarea unei astfel de soluții in-house nu este chiar atât de prohibitivă. În plus, în cazul companiilor mari unde confidențialitatea informațiilor este importantă soluția implementării in-house devine avantajoasă. Chiar dacă doresc reducerea costurilor aceste companii nu vor sacrifica confidențialitatea datelor sărind pe o soluție similară asupra căreia nu au controlul absolut. În schimb My Office este excelentă pentru companiile mici, costurile fiind calculate direct per utilizator. Sunt disponibile 2 versiuni de abonament, cel mai ieftin fiind 2,5 €/lună  (MyOffice Standard) și oferind doar mail, calendar și Sharepoint, cel de-al doilea abonament fiind 8 € /lună (MyOffice Advanced) și include și opțiunile de telepresence (mesagerie instant, video si audio conferință). La versiunea Standard sunt disponibile si opțiuni contra-cost care conțin și serviciile de telepresence (mai putin conferința multi-party).

Rămâne de văzut acum cam cât va dura până când se trezesc ceilalți furnizori de servicii de telefonie și vin și ei cu o ofertă similară. Concurența este bine-venită.

1 Comments My Office – Romtelecom

  1. octavian

    directia ar trebui sa fie invertsa:

    1. creatorul solutiei software as a service ar trebui sa aiba credibilitate.
    2. cel care ofera solutia Software as a service ar trebui sa aiba credibilititate.
    3. clientul ar trebui sa aiba incredere in cei care ofera aceste solutii.

    In clipa actuala clientul nu are incredere. nu poti extarnaliza ceva asupra caruia nu ai control exemplu: domeniile financiar, asigurari, farmaceutic, militar.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *