Înc-o firmă de cacao

Acum vreo 2 săptămâni, pentru că am avut neaparată nevoie, am început să caut un adaptor USB-Serial (RS232) pe la firmele din București. În afară de ce-am găsit (la eMag și încă vreo 2) cu 70+ RON, mai aveau pe pagina de net cei de la SigmaNet și Spot (dar nu aveau pe stoc) și Conectica ( http://www.conectica.ro ).

Trimit un mail la Conectica și întreb de jucarie. Primesc răspuns destul de prompt și le zic că o să rog un coleg care stă prin zonă să treacă pe la ei să ridice adaptorul. Pe pagina de net au adresa sediului social (unde am presupus ca-i pot găsi și pe ei, având în vedere că nu există alte informații pe site și nici ei n-au specificat în mail). Îl rog pe săracul coleg să treacă pe acolo într-o zi. Mă sună și mă înjură și-mi zice că în sediul respectiv nu era decât o domnișoară care de abia știa cum o cheamă da’ să mai și răspundă la întrebări de genul “Aveți cablu USB-Serial ?”.

Îi cer scuze (parcă :P ) colegului și o las baltă în ziua aia. A doua zi, revin cu un mail către firmă. Îmi răspunde aceeași persoană (ca și la primele 2 mail-uri) și îmi spune că adresa de unde pot ridica produsul este Orzari nr. 70. Îi înjur în gând că îmi fac prietenii să umble de aiurea pe străzi și îi răspund că o sa trec în urmatoarele zile pe acolo.

Fiind destul de departe de mine n-am avut când să ajung așa că l-am rugat tot pe același coleg să treacă pe acolo când poate.

Și a putut ieri, la o săptămână și ceva de la schimbul de mail-uri. Mă sună vineri pe la 10 dimineața să mă mai întrebe odată adresa. Îi spun “Orzari 70”. Mă întreabă daca-s sigur. Eu, verific încă odată mail-ul de la ei și-i răspund că “DA”. Îmi spune că la nr. 70 este o casă dărăpănată, cu geamuri sparte și gardul cam rupt. Și în plus, nici nu pare să fie nimeni pe acolo că n-a răspuns la apelurile făcute (probabil bătut cu un băț în gard). Îi spun să se uite la casele de lângă să nu fi greșit ăla numarul și-i zic că, în timpul ăsta, sun și eu la respectivii și mai întreb odată.

Zis și făcut. Sun, (a se nota că nu am mai discutat cu ei la telefon până în momentul respectiv) și îmi răspunde o voce bărbătească și îi spun că am un prieten care caută adresa lor și s-a rătăcit pe acolo. Mă întreabă dacă am făcut vreo comandă la ei și-i spun că am facut în urma cu vreo săptămână. Mă întreabă dacă e vorba de cablul USB-Serial și-i spun ca “da”. Ori firma respectivă duce lipsa de comenzi ori omul avea o memorie de elefant. Whatever, îmi răspunde că-i la nr. 70 și că-l așteaptă pe coleg.

Îl sun pe amic și-i spun că-i într-adevar vorba de nr. 70. După încă vreo 10 minute mă sună înapoi să-mi spună că a rezolvat și că a făcut și niște poze la nr. 70 ca să-mi dau seama unde l-am trimis.

L-am trimis aici :

 

 
Îmi cer scuze încă odată. Nu mai fac. Promit că o încerc să mă țin departe de ei așa cum am reușit și cu PcZone.

12 Comments Înc-o firmă de cacao

  1. required_name

    Bah, nu fi rau, ai luat cablu`? L-ai luat. Ai iesit la juma` de pret (aprox)? Ai iesit (daca am vazut io bine in oferta lor, cablu` respectiv era pe la 39ORON) :). Deci lasa-i in durerea lor cu sediul care sta sa cada. Si Dell a inceput intr-un garaj :P (care, probabil, nu era asa darapanat, but still :) ).

    Reply
  2. Mikutzu

    Eh, mai erau 2 chestii care m-au enervat la ei. 1 ar fi faptul ca l-au luat pe amicul respectiv cu “V-am cam așteptat !” și a doua legata de faptul că adaptorul nu era nicidecum ăla din poza de pe site. Ce mi-au dat mie e un model pe care am evitat sa-l cumpar cu ceva timp în urma dintr-un alt magazin. Acum chiar aveam nevoie asa ca n-am mai făcut nazuri.

    Reply
  3. Ionescu Iordan

    Hai sa incep:
    1. Va multumesc in primul rand pentru injuraturile adresate. Am nevoie de asa ceva de la oameni ca dvs.
    2. Casa nu este “dărăpănată”, dvs ati vazut doar o parte care urmeaza sa primesc autorizatia de constructie (ia fiind depusa din august).
    3. Promtitudinea este una peste emag, flamingo sau mai stiu eu ce magazin online, ca sa nu zic de cunostinte (vis-a-vis de produsele vandute). Am facut o exceptie la dvs. pentru ca ati insistat cu nu stiu cate telefoane sa luati produsul de la sediu, unde vi s-a spus ca nu este un magazin (doar un depozit care nu aveti cum sa-l vedeti din poza)
    4. Daca aveti pretentii vis-a-vis de un magazin trebuia sa va duceti la emag sau mai stiu eu ce magazin care probabil facea mai mult decat sa va vanda un produs (nu maiz cum si cu ce bani, dar probabil dvs. la cate pretentii aveti….).
    5. Daca va aduceti aminte comanda a fost data in urma cu 7-8 zile inainte sa veniti in timp ce ati dat o gramada de telefoane sa spuneti ca veniti, vineri, luni, marti. Inca odata va repet noi nu avem magazin acolo, este doar un depozit (nici macar punct de vanzare) de aceea va spun ca am asteptat ca sa veniti.
    6. Sediul social, daca nu va este cunoscut termenul vi-l spun eu acuma inainte sa va mai duceti la alte sedii sociale de la alte firme. Sediul social este locatia unde isi are baza o firma, fiind foarte putine firme care au sediul social drept punct de vanzare.
    O vorba buna:
    “Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul”

    Reply
  4. Mikutzu

    1. Cu placere.
    2. Nu eu am ajuns la dumneavoastra ci amicul meu. A stat si s-a plimbat de vreo 2-3 ori pe acolo, a batut, strigat, etc. Nu i-a raspuns nimeni. Va urez mult succes cu autorizatia si speram ca data viitoare cand vom ajunge pe acolo sa fie mai primitoare.
    3. Am trimis 3 mail-uri. Nu am dat nici un telefon si nu am insistat. Unul dintre motivele pentru care am tinut sa-l ridic direct de la sediu este legat de aspectul produsului si lipsa cd-ului cu drivere pentru un asemenea adaptor (Tineti minte cand ati omis sa-i dati colegului meu CD-ul cu drivere ? ).
    5. Again, nu am dat telefoane. Am trimis doar mail-uri. Daca tineti neaparat la corectitudine le postez si pe alea.
    4,6: Am apreciat si inca apreciez modul in care arata site-ul dumneavoastra. Este unul dintre putinele site-uri bine facute, usor de navigat, cu un design placut. Am apreciat si faptul ca ati raspuns rapid mail-ului trimis de mine. Am apreciat si preturile pe care le aveti la anumite produse. Dupa cum v-am explicat si pe mail, livrarea intr-o anumita locatie era oarecum dificil de facut, avand in vedere faptul ca nu prea stau pe acasa si sunt mai greu de gasit. Gasesc absolut firesc sa pot ridica produsul de la depozit sau din orice alta parte. Lipsa unei adrese pentru depozit pe site-ul dumneavoastra este un punct pe care nu l-am apreciat. De aia am crezut ca sediul social este SI punct de vanzare.

    Tin sa va multumesc pentru replica si sper ca luati nemultumirile mele ca pe o critica constructiva. :D

    De asemenea, va sugerez sa folositi poze exemplificative pe site pentru produsele comercializate.

    Reply
  5. required_name

    3 si 5: De fapt, ai dat telefon. :) Chiar tu ai zis ca l-ai sunat pe om cand amicul tau astepta p-afara un semn de viata de dincolo de gard. Agreed, probabil n-ai dat telefoane peste telefoane, cum zicea domnu` mai sus, da` unu, cel putin, tot ai dat. :P

    Eh, nu prea mai conteaza (in contextul dialogului de mai sus), dar am zis hai sa fiu si io carcotas. :D

    Reply
  6. Ionescu Iordan

    Daca la dvs. modul acesta de abordare este unul constructiv, sincer nu am nevoie de acuze si injurii. Cat despre colegul dvs, va rog sa-l intrebati unde era cd-ul si osa va raspunda, Era chiar in cutia produsului, numai ca el nu a cautat. Cat despre telefoane, probabil ati si uitat de cat timp trecuse de cand ati facut comanda.
    Sper sa ajungeti la magazine care sa va raspunda si la astfel de acuze “constructive”. Un oarecare respect trebuie sa existe de ambele parti. Cat despre ce e firesc sau nu hotaresc ambele parti: firesc nu e neaparat sa am magazin (nu sunt obligat prin lege sa am magazin, pot livra cum doresc produsele iar clientul sa accepte sau nu)
    Cat despre site, e in dezvoltare, multe lucruri nu sunt puse la punct.(asta este o critica constructiva, nu cum ati inceput dvs., poate asta e o critica constructiva la dresa dvs.). Site-ul are 45 zile, incercam zilnic sa-l aducem la standarde cat mai competitive. (nu stiu daca si reusim, dar incercam)

    Reply
  7. Mikutzu

    Primul mail, trimis pe 22 Nov :

    As dori să știu dacă aveți produsul : Cablu convertor USB -> SERIAL ( http://www.conectica.ro/display/1-1-641-Cabluri_externe/Cablu_convertor_USB____SERIAL.html ), cod produs CON641, pe stoc, și dacă raspunsul este afirmativ când aș putea trece pe la dumneavoastră să-l ridic.

    Va multumesc,

    Raspunsul dumneavoastra :

    Stimate domn,

    Puteti trece maine sa-l ridicati daca il doriti. Am o rugaminte san e trimiteti pe e-mail Numele, Adresa si CNP pentru a va putea factura produsul.

    Va multumesc,

    Cu stima,

    Iordan Ionescu

    Raspunsul meu (am scos datele mele de contact )

    Problema principala este ca nu stiu 100% sigur daca ajung maine la dumneavoastra. Dar va garantez ca, ori eu, ori un coleg va trece pe la sediul dumneavoastra cel tarziu vineri.

    Va multumesc,

    P.S. Aveti pe site, in dreptul fiecarui produs trecuta o adresa de mail inexistenta (tocmai am primit failure-ul inapoi), [email protected].

    Un alt mail trimis dupa episodul cu sediul social :

    Buna ziua,

    Am trimis un coleg astazi la sediul dumneavoastra (adresa care apare pe site-ul conectica.ro ). Am aflat (acum) ca acolo este sediul social.
    V-as fi profund recunoscator daca mi-ati spune o adresa sau daca exista o modalitate de livrare prin posta (in asa fel incat sa ridic personal produsul de undeva).

    Va multumesc.

    Raspunsul dumneavoastra:

    Buna ziua,

    Orzari nr. 70, sect. 2.

    Luni intre orele 11-17.

    Va multumesc,

    Nici o conversatie telefonica.

    Cat despre site, numai de bine. Critica se refera doar la modul în care v-ati prezentat în fața mea.
    Să nu mai revin si asupra faptului ca adaptorul prezent pe site nu seamana de loc cu ce mi-ati vandut mie.
    Cam asa arata ce am luat eu de la dumneavoastra :
    http://www.coolgear.com/images/usb-serial-prolicif-chipsets.jpg

    Daca pe dumneavoastra va lasa rece diferenta intre cele 2, mie nu-mi este indiferent. Chipseturile nu sunt nici pe departe aceleasi si ceea ce aveati in poza era de preferat. Dar, dupa cum ati spus-o si dumneavoastra, la pretul asta nu pot sa am pretentii mai mari, nu ?

    Reply
  8. Ionescu Iordan

    Nu exista magazin online pe internet (ma refer si in strainatate)ca sa nu aibe unele poze doar de referinta. Dar acel produs care vi l-am vandut este exact dupa site-ul producatorului.
    Acum vad ca nu intelegeti ceva esential, de e-mailuri nu va contrazis nimeni, dar poate ati pastrat si convorbirile telefonice (ar fi o idee).
    Imi pare rau ca respectul nu este reciproc si nu ati inteles esentialul. Daca eu ma comportam cu dvs. exact cum v-ati comportat dvs in criticile atat de constructive nu stiu unde ajungeam. (daca nu credeti mai cititi odata primul articol scris de dvs.)
    Observati ca despre criticile aduse modului de expeditie sau ale site-ului nu am comentat (pentru ca suntem la inceput si stiu ce ne lipseste, incercam sa compensam cu altele deocamdata).
    Poate si curajul de a va raspunde este o modalitate de a va demonstra ca ne pasa.

    Reply
  9. Ionescu Iordan

    Mai am ceva sa adaug sa ma credeti neserios: Produsul este intr-adevar altul decat in poza (oricum nici n-am spus ca e acelasi). Vina aici in general e a importatorului care nu specifica schimbarile facute (in nici un caz nu spun ca e vina dvs.). Ma rog aici dezinteresul devine total la scara destul de larga. De multe ori incerc sa repar aceste mici greseli dar nu pot tot timpul.

    Reply
  10. kaitan dev

    ma bag si eu ca musca in lapte,o chestie pe care nu am inteles o la romania deloc:depanand riciuri superperformante trimite de sashiii din germania ardelenilor din sibiu am avut nevoie de adaptoare serial-usb,pci-usb,pcmcia-usb etc..am incremenit de fiecare data vazand pretul,de multe ori era mai mare decat al sculei respective,invariabil revenind la good old serial connection din norton commander
    in olanda gasesti cele mentionate mai sus la pret de cablu serial

    Reply
  11. E-nigma

    bine de stiut cine umbla cu iordane prin Romanica.. alaturi de emag si pczone adaugam si conectica.ro… auziti, care pune de-un Company Black List, ca visez mai de mult un asemenea site?! vine cititoru’ si povesteste, eventual si cu poze, ce-a patit si cu ce firma. ca sa stie si altii inainte sa semneze pactul cu diavolul si sa se pazeasca de eMAGarush.. nu de alta, dar tzepuirea clientilor a devenit sport national!

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *