Via Bogdan, un link la un articol scris în 2002 de Tim O’Reilly, fondatorul O’Reilly Media. De acord, Tim e unul dintre suporterii open-source și free software dar VĂ ROG, citiți cu mare atenție articolul. Face o analiză ATÂT de exactă asupra fenomenului pirateriei încât a reușit să mă lase pe mine astăzi, la 11 ani distanța, cu gura căscată.

Vă las un citat apropos de modul în care la ora actuală Google oferă atâtea servicii gratuite.

Opponents may argue that the Web demonstrates precisely what they are afraid of, that content on the Web is “free”, that advertising is an insufficient revenue model for content providers, and that subscription models have not been successful. However, I will argue that the story is still unfinished.

Eu deja îl citesc a 3-a oară ca să fiu sigur că nu-mi scapă nici o nuanță. Repet, mi se pare fantastic modul în care a reușit să vadă în perspectivă lucrurile. Și e amuzant cum în perioada aia greii industriei mergeau voioși în altă direcție.

“Give the wookie what he wants!” as Han Solo said so memorably in the first Star Wars movie. Give it to him in as many ways as you can find, at a fair price, and let him choose which works best for him.