Saptamana pe scurt

Mă plângeam și azi lui piticu că n-am prea avut timp să scriu mai nimic pe blog săptămâna asta. Așa că povestesc acum pe scurt chestiile notabile/importante.

1. Am zis că mă țin de cuvânt și revin în momentul în care cei de la ShopIT finalizează comanda. Și au făcut-o într-un mod foarte ok. Nu, nu m-au plătit și nu mi-au făcut nici vreo reducere ca să zic chestia asta ci pur și simplu mi se pare corect s-o fac. Data viitoare când voi mai cumpăra ceva de la ei nu voi ezita să ridic problema în același mod (deși o să încerc să folosesc epitete și termeni mai normali). Au livrat N520-ul acasă, sunt mulțumit de el și deja l-am umplut cu tot soiul de chestii.

2. A început semestrul nou de CCNA. Å¢in 2 clase semestrul ăsta, un CCNA4 împreună cu Andrei (cel din blogroll-ul meu) și un CCNA1 împreună cu un fost student de-al meu de la primele clase de CCNA ținute de mine în Academie. Amandoi băieți extraordinari, bine pregătiți și îmi face plăcere să țin cu ei clasele. Dacă la clasa de CCNA4 Andrei a dus mai tot greul (eu fiind ocupat cu gateway-ul facultății pe care se cam blocase serverul dhcp în 99% din procesor și nu mai răspundea la cereri), la CCNA1 am vorbit o grămadă.

De multă vreme nu am mai avut o clasă atât de faină (cel puțin asta este prima impresie) la CCNA1. S-au dezghețat foarte rapid și au fost foarte comunicativi. Momentul de maximă intensitate a fost la metoda mnemonică de a ține minte layerele OSI (Application, Presentation, Session, Transport, Network, DataLink, Physical) . Le-am spus că eu știu una pe care nu o pot reproduce în fața lor dar pe care o pot căuta pe google sau pe wikipedia (e vorba de “A Pussy So Tight, No Dick Penetrates”). Amuzant a fost că, în momentul în care am zis că nu pot s-o reproduc, prima persoană din sală care a început să râdă a fost o fată. Tot ea a fost și prima care a căutat pe google “a pussy” (pentru că știa de la cineva una asemănătoare).

Per ansamblu a fost o ședință reușită și sper să-i țin pe cât mai mulți până la CCNA4.

3. Și printre clasele de CCNA mai sunt împănate câteva mici momente cu o “mică” scăpare de-a mea (am uitat să cer schimbarea ns-ului la RNC după ce-am schimbat clasa de adrese IP la un client) și cu “și mai mici” scăpări de-ale clientului (care și-a pus adresa de gmail de contact de pe RNC să-i forwardeze toate mail-urile pe adresa de mail DE PE domeniu și să le șteargă din contul de gmail). A durat mai mult să se propage și nu prea au avut mail azi până în jurul orei 3-4. Nasol.

După CCNA am rămas la o bere (literally “o bere” că n-am băut decât 2 sticle de jumate :D) cu piticu (verificat periodic la telefon de prietenă). La bere am discutat despre trecutul nostru în politică. Ambii am fost membrii prin TSD (PSD aripa tânără) eu în plus și prin PNL. Ambii în TSD ajunși momiți cu bere. Eu în PNL momit de sexul slab/frumos. Observați cu atenție diferențele ideologice. Socialismul bazat pe amorțirea spiritului iar liberalismul pe sex. Nici că se poate mai clar.

Eh, o săptămână plină și urmează altele și mai și…

10 Comments Saptamana pe scurt

  1. weasel

    Imi pare bine ca s-a finalizat cu succes comanda ta la ShopIT, cam asta este modul in care se finalizeaza 99.99% din comenzi.

    Nu stiu la alte magazine cum e, dar la mine nu este absolut deloc in interesul meu ca cei care cumpara sa nu fie satisfacuti dpdv al serviciilor sau produselor oferite, si incerc sa reglez cat mai bine treaba astfel incat aceste probleme sa fie rezolvate cat ma bine.

    Ce ma oftica e ca sunt unii oameni care intampina diverse probleme si nici macar nu vor sa stea sa le explicam sau poate ca nu vor sa inteleaga ca defapt treaba nu e atat de simpla pe cat vor ei sa fie… exista o multime de factori externi care iti influenteaza activitatea si carora nu prea ai ce sa le faci. Imi pare bine ca ai fost o persoana deschisa si ai inteles situatia.

    Reply
  2. frere renard

    weasel,exercitiu de imaginatie:sa presupunem prin absurd ca se este niste locuri in care culmea ridicolului,clientul adica boul ala cu cardul efectiv nu este interesat de problemele celui de la care cumpara(inuman,nu?),ca lui i se pare cel mai simplu sa plateasca (din banii lui,normal,ca a muncit) produsul pe care il vrea iar vanzatorul(care in marinimia lui accepta banii si livreaza produsul)sa faca restul.Da,sunt de acord cu tine,aceea este o societate capitalista in care umanismul este un cuvant sec,cumparatorul nu empatizeaza cu vanzatorul de nici un fel,nu exista chestii de genul’ hai fra cumparatorule sa iti explic de ce nu iti dau marfa dupa ce ti am luat banii’,viata este stupida seaca dar paradoxal lucrurile merg ca pe roate,stiu nici tu nu intelegi cum nici eu nu inteleg de ce mama dracului se intampla asa.Ca o chestie de la un nepriceput in ale comertului(ca daca ma pricepeam faceam,spre deosebire de altii care nu se pricepeau nici cand nu faceai nici cand faceau):daca nu se poate face fata factorilor externi,renunti(sau iei lectii de la aia care fac fata factorilor externi)

    Reply
  3. Programare Sociala

    Weasel, din moment ce clientul plateste, atunci nevoia lui are prioritate inainte oricaror probleme pe care le are vanzatorul cu furnizorul.

    Daca nu poti onora comanda in timp util, dai banii omului si il lasi sa cumpere din alta parte. Desigur, ii poti oferi un produs asemanator SAU iti ceri scuze pentru eveniment si propui clientului o noua data de livrare cu un eventual discount pentru intarziere.

    Exista solutii. Este absurd sa spui: “Da domle, noi ti-am luat banii, ne-am facut treaba, daca apar probleme sunt de la furnizor, nu e problema noastra.”

    Am cumparat multe produse IT la viata mea, pentru mine sau pentru diverse firme si am avut multe experiente.

    Printre cele mai penibile a fost cea care am comandat un produs, mi s-a spus ca nu este pe stoc, se aduce in 5 zile lucratoare si sa dau un avans obligatoriu. Dupa 3 saptamani, de telefoane date ramase in pom, sunt sarbatorile, comenzi multe, furnizorul e neserios, a facut pana masina de marfa,etc… , m-am dus cu chitanta de avans si am cerut milionul inapoi. S-a dat din umeri ca cica furnizorul e neserios si nu au ce sa imi faca. Am fost la Caro, am facut comanda, a doua zi ieseam din magazin fericit cu produsul in brate. Fara avans, rapid, fara multe batai de cap.
    Inutil de mentionat ca era acelasi furnizor.

    De aceea spun, daca nu se poate cu un magazin, incearca altul. E mult mai sanatos. Nu ma intereseaza problemele diverse, situatiile neprevazute sau mai stiu eu ce factori externi.

    De asta exista concurenta. Sa avem de unde alege.

    Reply
  4. weasel

    frere renard, chiar acelea au fost si optiunile. Cum a scris si big lazy sysadmin, problema a aparut deoarece nu am avut o informatie corecta de la importator. In momentul Z in care am aflat, clientului i s-au oferit varianta sa ii returnam banii, sa astepte sa intre produsul in stoc, sau sa aleaga altceva. In nici un caz nu facem si nu am facut niciodata ceva de genul “da-ne tu banii aici, si vedem noi cand intra produsul in stoc si cand avem chef sa ti-l dam, pana atunci banii raman la noi”.

    Programare sociala, se pare ca, din pacate, tu esti unul dintre acei oameni carora nu le pasa despre nimic altceva decat actul de comert in sine. Probabil esti prea tanar si de aceea ai o privire destul de ingusta a procesului de vanzare-cumparare. Sa stii ca si la cel mai eficient si performant magazin exista probleme. Sa zicem ca te duci sa cumperi ceva de acolo si ti se intampla chiar tie sa-ti apara din senin o problema. Pai daca ar fi sa ma iau dupa modul tau de gandi, inseamna ca magazinul respectiv e zero absolut si alte magazine sunt mult mai competente… ca tu nici macar nu stai sa auzi explicatiile respectivilor.

    Sa stii ca acest mod de a gandi e pacatos rau… pentru ca, de cealalta parte a baricadei, sunt o multime de clienti care vin cu o gramade de probleme: “nu mai am bani, anulati comanda/reveniti cu marfa peste X zile”, “m-am gandit mai bine si vreau produsul celalalt, chiar daca l-ati luat pe asta de la importator pt mine”, si altele… Si la fel trebuie sa gasim diverse solutii.

    Reply
  5. Programare Sociala

    weasel, daca mai folosesti un argument ieftin de genul: “esti prea tanar” o sa te fac si eu pe tine frustrat.

    Pana atunci treaba in sine e in felul urmator. Daca actul de comert in sine decurge bine, atunci sunt multumit.

    Nu ma intereseaza problemele pe care le ai tu la magazin cu diversi clienti. Nu e clar ca daca vreau sa cumpar ceva, ma astept la o servire ireprosabila? Chiar crezi ca ma intereseaza problemele cu clientii incerti?

    Da, pariez ca sunt amuzante povestile acestea, poate o sa iesim la o bere cine stie, si chiar o sa te rog sa mi le povestesti. Sunt convins ca sunt distractive.:D

    Pana atunci hai sa ne respectam unii pe ceilalti. Si nu ma refer la ce scrii pe bloguri, ci la ce vinzi in magazin. Actul de comert in sine.

    Imi pare rau ca nu sunt toti cumparatorii asa transanti ca mine, pentru ca sigur ar ramane putine magazine in picioare.

    Reply
  6. Meekuu

    InnOcente, după 7 ani jumate ar fi și culmea să n-aibă încredere.
    Da’ uite, îți promit eu că, atâta timp cât e cu mine la bere, nu-i aduc și gagici la masă.

    Reply
  7. weasel

    Programare Sociala, daca ar fi toti cumparatorii ca tine asa sa le puta totul, nu ar mai avea de unde sa cumpere :))))))))

    “La asta nu-mi place X, la asta nu-mi place Y, la asta Z, etc.”

    plm, pana la urma tre’ sa cumperi de undeva, si nu e nimeni perfect astfel incat sa nu aiba niciodata probleme. Decat in capul tau exista asa ceva.

    Exista respect pentru toti clientii, dar nu exista si nu va exista niciodata “servire ireprosabila”, mereu se va gasi ceva de imbunatatit si oameni care sa maraie la orice chichita si sa inceapa sa spuna tuturor ce mare dezamagire a provocat magazinul X.

    Reply
  8. E-nigma

    @weasel: eu n-am facut multe cumparaturi ca sa am surprize neplacute, dar cred ca imaginea si numele bun al unei firme ar trebui sa fie mai importante decat un amarat de gheseft scos pe seama unui pacalit. nu stiu dc stii zicala “un client multumit poate mai aduce unul, dar un nemultumit sigur alunga 10!”. da, asta e, pana la urma tot trebuie sa cumperi de undeva, dar precis n-o sa cumperi de la unii despre care ai auzit plangeri grave si multe! pana la urma, dc un client a facut o comanda si se razgandeste, iar legea ii permite s-o faca fara penalitati financiare, asta e! cand vinzi mii de bucati pe luna, pt ca esti mare, nu prea-ti pasa. cand esti mic.. trebuie sa dispari. pt ca oamenii vor parteneri de afaceri mari si puternici, chiar dc ei sunt mici, si e dreptul lor sa vrea asa. ma simt mai in siguranta cand cumpar de la o firma mare, cu renume, si uneori sunt dispus sa platesc in plus acest renume. dar, pe langa pret, acest renume garanteaza ceva: servicii de calitate, garantie executata prompt, etc. asta inseamna sa faci comert serios: investesti in instruirea personalului,stabilesti o relatie solida cu furnizorii, asiguri un suport tehnic amabil si profesionist, etc! asa s-au impus numele mari din industrie.. afara, ca aci tzepuirea fraierului care n-a citit pe forumuri/bloguri si nu stie sa se fereasca de eMAGarush e sport national..

    Reply

Leave a Reply to InnOcente* Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *