Eu înjur RDS-ul și vreau să am alternativă la serviciile lor iar alții fac același lucru cu Astral-ul (pe care o să-l numim de-aici înainte UPC că-i mai scurt și mi-e lene să scriu 6 litere).
Bogdan, unul dintre colegii mei, ăla care este cel mai des amintit prin paginile blog-ului, mi-a trimis azi dimineață un BCC cu mail-ul trimis de el celor de la UPC. Pe care o să-l postez integral aici :
In urma cu doua zile (marti seara), au inceput sa apara probleme cu serverul de mail. Mai intai s-a schimbat certificatul; apoi au inceput sa nu mai ajunga mail-urile; mai nou imi refuza login-ul cu totul.
Mai intai mi-am adus aminte ca s-au anuntat niste lucrari, asa ca am stat cuminte (de obicei pun mana pe telefon imediat :) ). Dar cand s-a ajuns la doua zile de intrerupere _completa_ a serviciului (timp care mi se pare totusi prea mult), am zis sa sun. Sa intreb macar daca stie cineva cat mai dureaza povestea.
Surpriza! 9399 – ton de ocupat (as in “busy/disconnected”. Nu
“asteptati”, nu “toate liniile sunt ocupate”, nimic!). Caut pe site, si gasesc un 0801. Din nou, ton de ocupat. Mai gasesc un numar de fix. Sun si la el. Ton de ocupat.
Nu pot decat sa va felicit pentru “calitatea” suportului tehnic
oferit. E bine de stiut ca atunci cand are omul o problema poate sa sune undeva si sa obtina ajutor. Pana acum se statea intre 30 de minute si 1h on hold pana sa raspunda cineva, dar macar raspundea.
Sunt chiar curios daca pe mail mai raspunde cineva. Nu vreau
mail-uri lungi, nu e nevoie de explicatii, vreau doar atat:
-sa imi spuneti cat mai dureaza pana isi revine serverul
(aproximativ, stiu ca nimeni nu poate spune exact)
-sa imi spuneti daca trebuie sa schimb eu ceva din setarile
clientului de mail
Multumesc,—
****** ****
CCAI,CCNP,CCSP
Information Systems Security Professional
Pe la 10 mi-a trimis și un forward cu răspunsul celor de la UPC. Răspuns care sună așa :
Buna ziua,
de ieri conturile de mail sunt migrate pe server la Viena. Am primit raspuns de la cei ce se ocupa de aceasta migrare ca va dura pana astazi la ora 11.
Cu stima,
______________________________________________
********* ******
Back-Office
Departamentul Suport Tehnic Internet & Data
UPC Sucursala Bucuresti
Le mai zice ceva de dulce apropos de faptul că, acum, nici măcar mail-ul n-o să mai fie trafic metropolitan și cam atât.
Pe la ora 9 apare și Bogdan online. Îl întreb, ușor ironic, dacă-i merge mail-ul. Urmează un mic potop de înjuraturi la adresa ISP-ului și îmi spune ce-au mai făcut isteții între timp. Au anunțat acum câteva zile că trec la DHCP și că vechile adrese nu vor mai fi funcționale. Dupa alte peripeții a funcționat net-ul prin DHCP. Acum postez direct discuția avută pe gtalk :
Bogdan :A BUNCH OF IDIOTS!!!
acu’ ma trezesc ca imi pica netu’
BRUSC
in timp ce vorbeam pe ymMe: acum nu mai merge cu dhcp ?
:))
omgBogdan: nu mai aveam ping in gw am pus ip de mana
(ala vechi, din CU TOTUL alt subnet)
si acum merge
eu am 83.103.x.y
si ala de dhcp era 89.sth
tocmai si-au mucit dhcp-u’
dupa ce au anuntat ca “NU O SA VA mearga daca nu treceti pe dhcp”
deci
-au mucit (iar) serveru’
-au smuls toate telefoanele din priza
-acu’ au mucit si ip-u’
That’s it. Vrem să avem alternativă la serviciile oferite de așa-zișii ISP de la noi. Vrem să se bată pe noi să le fim clienți, nu să-și împartă teritoriile între ei și noi să fim nevoiți să răbdăm situații de genul ăsta.
Si eu sunt client UPC su sufar in urma transformarii. Pe vremea Astral-ului, aveam un uptime de 99.9% / an [no kidding]. Acum e cam urat. Sa speram ca se remediaza treaba, ca deja ma gandesc la alternative.
Partea cea mai penala e intr-adear suportul tehnic. Cea mai buna parte a mail-ului lui Bogdan catre UPC este includerea “CCAI,CCNP,CCSP
Information Systems Security Professional”
Ia incearca sa trimiti un mail in care sa nu spui ce stii si urmareste reactia. Zero. Nici un reply, nimeni nu te baga in seama. Eu m-am obisnuit sa trimit de pe mail-ul de serviciu, ca daca apare domeniul nici nu mai trebuie sa spun cu ce ma ocup.
N-ar trebui sa fie asa. Imi pare rau pentru UPC [e, pe dracu’], dar asta nu e mod de a-ti trata clientii.
btw, la trecerea pe DHCP, mi-a ramas acelasi IP [83.103.x.y]. Macar atat…
Bai tu esti fane contra sa mor, mai intai te iei de amaratii aia de la http://www.conectica.ro care sincer sa fiu sunt oameni f f seriosi si ii recomand oricui doreste ceva mufaraie pentru PC acum te iei de UPC care alaturi de Romtelecom sunt cei mai fiabili provideri din Romania. Sincer daca ai fii clientul meu te-as ruga sa te cauti prin alta parte. Ma bucur ca ai RDS si ma bucur ca nu esti clientul nostru. FANE CONTRA!
Stii care e povestea cu mintea prostului? Mai nou nu-si mai scrie numele pe toate gardurile, isi face ‘PLOC’ (blog pentru neavizati) pe Internet si se lauda cu nefericirea lui.
Nu-i asa ca ai si cont pe Hi5??? Poze cu mine la mare? Nimic? E pacat ai ploc pe net si n-ai poze cu tine la mare…
Tati daca esti frustrat ascunde-te dupa sotie, daca nici acolo nu e loc ascunde-te in prapastie.
phunkStar, știi ce-i foarte haios în comentariile tale ? Hai să-ți explic. Prima oara am vazut comentariul cu “ploc-ul”. Si m-am uitat la IP si am vazut ca-i de pe astral. Și mă gândeam cum naiba are și Astral-ul clienți fericiți. După care m-am uitat la comentariul de sus (pe care ți l-a moderat wordpress-ul) și am vazut următoarea frază :
I rest my case… Te primesc ca student la CCNA dacă vrei să înveți câte ceva despre cum ar trebui să meargă serviciile voastre. Și apropos, m-am luat și de Romtelecom dar nu din cauza serviciilor de Internet ci din cauza relațiilor cu clienții.
@fxg: si n-ai idee cat i-am injurat prima data cand am pornit DHCP-u’ si m-am trezit ca am alta adresa. :) Nu de alta, dar am o gramada de echipamente configurate sa accepte conexiuni doar de pe cateva adrese. Inclusiv cea pe care o aveam acasa. Si a trebuit sa le iau pe toate la rand, si sa schimb adresa. Dar n-am comentat nimic, fiindca eram constient ca se mai intampla. Si e o chestie normala, atat timp cat nu se intampla prea des. :)
@phunkStar: “cei mai fiabili provideri din Romania”? Daca asa sta cazul, inseamna ca am ajuns rau de tot! Chiar trebuie sa iti explic ca nici in ziua de azi nu merge serverul de mail (“sending login information…. connection timed out”)? Nu stiu cum sa-ti zic, da’ la un “provider fiabil” nu stai 4 zile fara mail si fara nici o posibilitate de a suna undeva sa anunti ca exista o problema.
In contractele Astral apare si notiunea de “uptime”. Cu o valoare langa ea (98%). Nu e mult, dar am zis ca e acceptabil pentru nivelul respectiv (home-user). Hai sa iti traduc numarul respectiv: inseamna ca serviciile voastre (si da, mail-ul este un serviciu) au voie sa stea down maxim 14-15 ore pe luna.
Sau voi tocmai de aia nu mai raspundeti la telefon? Ca vorba aia, daca nimeni nu a anuntat defectiunea se cheama ca nu exista, nu? Si nu puteti fi trasi la raspundere de vreunul pentru care notiunea de uptime chiar inseamna ceva…
(Precizari:
1) sunt client Astral de mai mult timp, si pana acum cca. 1 an au fost ok. Dupa cum spunea si fxg, totul mergea foarte bine, si daca aveai o problema puteai sa suni si sa vorbesti cu cineva care sa te ajute. Din pacate, acum merg din rau in mai rau…
2) in caz ca se intreaba cineva – da, eu sunt Bogdan-ul de mai sus :P . )
Sunt client astral – upc din zona Intrarea Dridu …. timp de un an a mers cum a mers dar de cand cu trecerea la dhcp , totul e execrabil :(( Nu raspunde nimeni la 9399 si nici la 0311000400 numerele de relatii cu clientii !
Vreo 3 zile am avut modemul desincronizat si dupa ce in sfarsit s-a sincronizat nu am reusit sa ma conectez la net in nici un fel. Am setat ce trebuie pt a obtine IP in od automat si dns, am incercat sa las vechile dns uri dupa cum m-a sfatuit cineva, ma rog, am incercat totate setarile posibile , combinari de n luate cate n dar inca nimic. Invariabil “can’t rich the dhcp server” dupa ipconfig /renew *
Daca e cineva care poate sa mi spuna mai multe despre ce ar trebui sa setez , v-as fi recunascator.
Pina una alta in viitorul apropiat voi trece la adsl romtelecom care pentru cam aceeasi bani ofera mult mai mult si mai bine sper (!)