Third strike – OUT

Povesteam acum ceva vreme de a doua oară când BCR-ul reușea performanța să-mi blocheze aiurea niște sume în cont și după aia să aibe și un departament de suport absolut nesimțit. Ei bine tocmai s-a întâmplat a 3-a oară.

Dimineață mi-am transferat ~900 de lei din contul de economii (e cont asociat contului pe care am cardul) pe contul de card ca să am niște bani la dispoziție zilele astea că sunt plecat de prin București. Pe contul de card mai aveam ~100 de lei. Am făcut un plin de benzină la un Petrom pe la ora 15 iar pe la 19 am încercat să cumpăr 2 beri de la un supermarket în localitatea în care-am ajuns. Iaca pula că “fonduri insuficiente”. Știind vechea poveste cu cardurile furate de pe la benzinării m-am cam panicat și imediat ce-am ajuns sub un acoperiș am scos laptopul si mi-am verificat contul si extrasele. Mi-a sărit rapid în ochi o sumă de ~1500 debitată astăzi. Știind că n-am făcut o asemenea cheltuială astăzi am sunat rapid la BCR să văd ce se întâmplă. I-am spus toate plățile făcute de mine astăzi și am pus suma respectivă pe baza unei tranzacții eșuate (m-am gândit c-au debitat-o aiurea) la romtelecom (corespundea destul de bine ora iar Romtelecom lucrează cu epayment, informație care apărea în extras ). Nu era așa dar oricum nu avea relevanță la momentul respectiv. Domnișoara de la departamentul respectiv mi-a susurat că mă transferă la un departament specializat unde îmi vor rezolva problema. Și mă pune pe hold. Și stau pe hold vreo 5 minute ascultând muzică de lift și reclame BCR după care revine domnișoara și îmi spune că toți colegii sunt ocupați și mă va contacta cineva imediat ce se eliberează. Repet, era ora 19.

După telefon m-am apucat să mai compar odată sumele din extrasul de cont și mi-am dat seama ce era cu suma respectivă. Acum o săptămână (pe 5 aprilie ) făceam o comandă de ~1500 lei la PCGarage, comandă pe care am plătit-o cu cardul online prin PayU (numai mie mi se pare că sună complet idiot noul nume ? ) – foștii Gecad ePayment. Suma respectivă a fost blocată în contul meu cu data respectivă (5 aprilie). Pe 9 aprilie, 4 zile mai târziu ( comanda a fost livrată sâmbătă, a 4-a zi fiind luni) s-a încercat debitarea sumei respective din cont. Dar în loc să fie debitată din suma deja blocată a mai fost debitată încă odată din ce exista pe card iar tranzacția apare în extras cu data de azi dar pe detaliile plătii data este de 9 aprilie.  Uite-așa o achiziție de 1500 de lei m-a costat scurt 3000 de lei.  Am sunat și la cei de la PayU unde o domnișoară extrem de capabilă și dornică să ajute m-a lămurit că asta era într-adevăr problema, m-a rugat să le transmit detaliile din extrasul de cont și vor încerca și ei să contacteze banca și să rezolve problema dar va fi mai rapid dacă reușesc și eu să-i contactez direct în calitate de client mai devreme (fiind șanse destul de mari ca ei să rezolve problema fondurilor respective după sărbători).

2 ore si 40 de minute mai târziu (~21:40) sunam din nou la cei de la BCR. Pentru că evident că nu m-a contactat nimeni între timp. Reiau povestea de data asta prezentând scurt toate detaliile corecte și suma pe care ar fi trebuit s-o am în cont în acest moment și mi se spune iar că voi fi transferat la un alt departament. Iar stau ascultând muzica de lift și se întâmplă din nou același lucru, vocea blondă revenind și spunându-mi că toți colegii sunt ocupați și că voi fi contactat mâine dimineață. Moment în care îmi sare evident muștarul și insist să mai încerce odată. Stau deja de 3 ore să pot discuta cu cineva care să-mi spună CÂND vor rezolva problema și nu am de gând să las pe mâine chestiunea asta. Mâine fiind vineri, până marți slabe șanse să mai prind pe cineva la muncă, aș vrea să pot să-mi folosesc/cheltui cum consider eu banii munciți nu să stea aiurea blocați în BCR până când se îndură angajații să muncească.

Mai încearcă încă odată transferul cu același rezultat. Deja era penibil de evident că la ora respectivă nu prea mai era nimeni la muncă în departamentul respectiv (programul pare-mi-se că e până la ora 22). Și tare-mi e că nu prea mai era nimeni nici pe la ora 19:00 când am sunat prima oară. Sau dacă era nu prea avea chef de făcut ceva. Problema este că nu mi se pare absolut deloc firesc să stau să aștept când banii mei sunt blocați din vina lor. Așa că am insistat și a 3-a oară să-mi facă transferul. Moment în care a devenit ușor iritată și a început să repete placa cu “încercați mâine dimineață să sunați din nou…”

Deja sunt sătul până peste cap de modul ăsta de lucru cu clienții. Nu-i vorba că nu rezolva rapid sesizarea. Dar mi se pare absolut fantastic să NU poți să discuți cu cineva care să-ți zică cât o să dureze, ce s-a întâmplat, voi putea folosi banii ăia în weekend și altele asemenea. N-am încercat la o oră târzie din noapte, am încercat la o oră la care eu încă rezolv problemele utilizatorilor mei care-mi cer ajutorul. Le rezolv. Nu numai că le răspund la mail-uri. Pe site spun că pot fi contactați 24/7. Nu am găsit nicăieri specificat faptul că programul anumitor departamente este altul iar primul nivel de suport nu știe decât munca de secretariat și doar ăla e disponibil 24/7. Păi fuck off, informațiile astea le puteam da și într-un formular web nu era necesar să angajați o purtătoare de fustă special pentru munca asta și s-o mai și plătiți.

În consecință, cu prima ocazie (când mă întorc în București și apuc să-mi fac un cont la ING pe care să-l dau celor cu care lucrez) o să intru în prima sucursală BCR și-mi tai cardul în fața lor. După ce scriu în prealabil cu un marker “MUIE BCR” pe el. Bag pula-n voi de labagii cu pretenții de bancă serioasă…

14 Comments Third strike – OUT

  1. nexus

    Nu uita sa schimbi contul peste tot pe unde mai il folosesti – cum ar fi un cont de firma.
    La BCR ai ocazia sa admiri mentalitatea dinainte de ’89, neintinata de nici o incercare de schimbare.
    Daca mai stai sa o patesti si a patra oara… deja o sa cred ca incepe sa-ti placa. :))

    Reply
  2. arhimede

    pare sa fie vina PayU
    La inceput numai au autorizat transactia, BCR a blocat banii, si le-a trimis inapoi codul de autorizare.
    A doua oara, cind PayU a facut efectiv “charge”, nu au mai trimis si codul de autorizare de la transactia precedenta, BCR a considerat ca e transactie noua si a luat iar banii.
    De aia cei de la PayU au fost asa amabili sa te ajute, se stiau cu musca pe caciula.

    cit despre suportul BCR, pfff, fix banca aia ai gasit ?? Raifeisen ce are, sau ING?

    Reply
  3. Meekuu

    Pe istoricul de tranzacții apar cu aceeași referință de tranzacție, toate datele sunt identice mai puțin data calendaristică. La suma blocată e 5-04, la cea debitată e 9-04.

    Reply
  4. ABS

    Mda. Daca nu ar fi trist, ar fi amuzant.
    Cand faci cererea de inchidere conturi, daca e vreo rubrica “de ce”, sa le dai link catre site, poate se vor delecta cu niste pule. Desi probabil ca o sa-i doara fix la bascheti, ca vorba aia, ei nu traiesc de pe urma clientilor.

    Reply
  5. zetu

    Same story here. Tot intr-o vineri, acum 1 an, cred, cand am avut neinspiratia sa-mi platesc o factura vodafone cu cardul. Ei bine, tocmai atunci au cazut niste servere, astfel incat suma mi-a fost luata din cont dar blocata undeva intre BCR si Vodafone. Asadar, am ajuns si fara bani in cont si fara factura platita :)). Binenteles, telefoane la BCR, telefoane la gecad epayments, asa parca le zicea pe atunci. Explicatia era simpla, “din cauza unor probleme tehnice banii sunt blocati. Pentru deblocarea banilor va trebui sa depuneti o cerere la sucursala unde v-ati facut cardul. Deblocarea banilor poate dura pana la 3 saptamani(lol)”. N-a durat 3 saptamani, ci 1 saptamana jumate. Binenteles ca am fost revoltat, binenteles ca nu mi se parea normal ca cineva sa se faca stapan pe banii mei. Binenteles ca mi se parea normal sa fiu eu sunat de catre ei, sa-si ceara scuze pentru inconvenient si sa-mi ofere o solutie pentru a rezolva problema atunci, pe loc. Binenteles ca nu s-a intamplat astea, si binenteles ca am sfarsit prin a ma enerva cu unii de la ei.

    Reply
  6. Arhi

    vezi ca la ING poti sa iti faci cardul direct online, te duci si il ridici cu buletinul. sunteti asa haiosi, cand citesc povestiri de astea…plm, zici ca sunteti in epoca de chiatra

    Reply
  7. ABS

    Eu am si Raiffeisen, si ING. ING de ani de zile, Raiffeisen de 4 luni, pentru ca la noul job se lucreaza doar cu ei.
    Interfata de la Raiffeisen mi se pare atat de penibila, incat singura operatiune pe care o fac la ei este sa intru in ziua de salariu si sa fac un transfer cu toti banii catre contul de ING :)
    Si ce mi se pare mega penibil la Raiffeisen este ca daca inchizi browserul fara sa dai logout (sau inchidere sesiune, cum mama ma-sii ii zice) esti distrus. Mi s-a intamplat in prima luna chestia asta si a fost nevoie sa astept pana a doua zi ca sa ma mai pot loga. Nu stiu ce inteligenta sclipitoare a pus timeout-ul ala de ordinul orelor…

    Reply
  8. ABS

    Mda. Cred ca ma iau de mana cu tine, doar ca aici e vina mea :)
    Tocmai am transferat salariul de pe cardul de Raiffeisen pe cel de ING. Vineri dupa amiaza. Cu urmatoarea zi lucratoare marti.
    Deci da. Noroc cu overdraftul, ca altfel muream de foame cu banii intre conturi.

    Reply
  9. Mihai Todor

    Așa-mi aduce aminte povestea asta de epopeea barierei :D Parcă-l și văd pe Radu cu mâna înfiptă’n gâtul unui angajat BCR :D

    P’aici (Olanda) lucrez cu ABN-AMRO. Am rămas destul de impresionat de serviciile lor, până în momentul în care am stat într-o sucursală de-a lor vreo 45 de minute ca să vină o tanti și să-mi traducă din olandeză descrierea unei tranzacții, ca să mă dumiresc și eu ce reprezintă. Era evident că nu avea chef să ajute un străin amărât, că deh… Și eu am fost fraier, că mai bine îi sunam. În rest, nu par să aibă comisioane nesimțite și serviciul de plăți online a mers impecabil până acum. Până și tanti care mi-a răspuns la telefon când i-am sunat pentru a le pune niște întrebări a fost foarte amabilă și m-a ajutat. Cu alte cuvinte, la capitolul bănci, România mai are multe de învățat…

    Reply
  10. v

    Incearca si cu UniCredit – interfata de i-banking e destul de capabila si suportul de asemenea (am avut probleme cu o tranzactie debitata de 2 ori si s-a rezolvat direct dintr-un formular de pe i-banking)

    Reply
  11. hector

    si eu am avut ing pentru cam 3 ani… acum am trecut la garantibank

    incercati si internet-bankingul de la garantibank :)

    Pe langa transferuri online, plati salarii , achitare facturi / incarcare credit pe mobil mai puteti face si :

    – Deschidere / Inchidere conturi bancare ( in RON / USD / EURO / CAD / CHF / GBP si altele ). Direct din interfata web – fara a fi nevoie sa va deplasati la banca . Aveti acces la noul cont instant.
    – Construire / Lichidare / Micsorare/ Majorare depozit la termen direct din interfata online
    – Schimb valutar la un curs preferential ( mult mai bun decat gasiti la multe ghisee ale altor banci) – puteti sa comparati singuri cursul valutar :)
    – Schimbare pin card
    – setari avansate de securitate ( setarea accesului la contul online, de a putea fi accesat contul doar de la anumite calculatoare / IP-uri, sau doar intre anumite ore/ sau doar in anumite zile ale lunii , etc)
    – Va puteti inchide cardul de credit pentru cumparaturile care se vor face pe Internet prin telefon-posta, astfel incat cardul sa devina inutilizabil la cumparaturile facute online pana in momentul in care dvs il activati inapoi din contul dvs online
    – Transfer de bani intre conturile personale instant la orice ora
    – Transfer de bani in conturile altor clienti Garantibank , instant la orice ora
    – La cumpararea de credit pt telefon(vdf), se introduce numarul de telefonul pt care doriti sa incarcati, si creditul este incarcat automat in telefon, fara a mai fi nevoie ca dvs sa introduceti in telefon vrun cod de reincarcare.

    si alte chestii :)

    Reply
  12. joep amariei

    @Mihai Todor ,asteapta sa intri pe mana klantenservice sa vezi cu cata duiosie iti vei aminti de cat de iuti de minte si amabili erau colegii romani ..si ma refer la chestii minore ,nu gafe ariene ( de care vei avea parte ,just wait:))

    Reply
  13. fish

    io mi-am luat primul strike cu ING. imi asteptam cardul sa vina, n-au sunat ieri cum vorbisem, ii sun eu ieri si ii intreb: dom’le cardul meu cu numele xxx e gata?
    ING: nu, reveniti miine
    eu: ok

    ii sun azi, pe la 11: copy paste la intrebare: cardul meu e sau mue?
    ING: da, veniti sa-l luati.
    eu: mersi, trec mai incolo (bila alba pusa in contul lor)
    ajung la banca – ma asez pe un scaunel frumos, astept. ma vede tipa care mi-a deschis contul si -mi striga (peste clientul care-l procesa): “pai cardul dvs n-a venit, v-am promis ca va sun”
    eu: pai am sunat mai devreme si cica e
    ea: … poate o fi venit dupa ce am verificat eu, si-l cheama pe un imbecilus ferocius “vezi unde e cardul d-lui, bla bla”
    imbecilus ferocius – acelasi care-mi spusese mai devreme ca e – se apuca si cauta, si cauta, si mai deschide o data lista cu intrari, si se mai uita dupa numele meu si mai da’i si cauta.
    intr-un final zice “aaa, cardul Dvs n-a venit”
    eu: ???? pai n-am vb cu Dvs. acu x ore?
    el: ba da
    eu: si ce mi-ati zis la telefon?
    el: …. pai stiti, eu nu m-am uitat bine pe lista, ca scrie “in asteptare” aaa…cardurile vin mai greu
    eu: plm, eu pierd timpul sa vin aici degeaba? de ce v-am sunat mai devreme, tocmai sa nu ma plimb ca prostu’ 30 de minute in soare
    i-a luat fro 5 minute sa scoata pe gura un rind de scuze.

    incepe bine…

    Reply

Leave a Reply to ABS Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *