1 Aprilie

88320671Am auzit anul ăsta cea mai mișto farsă de 1 Aprilie făcută vreodată. Am promis celor implicați că mă voi abține de la a o povesti imediat ce-am auzit-o (o să aflați și de ce) și știu că frumos ar fi s-o povestesc anul viitor în apropierea zilei de 1 Aprilie dar nu cred că mă pot abține până atunci. Mai ales că anumite amintiri se mai estompează și parcă-și pierde din farmec.

Autorul farsei este un geek obișnuit ca noi toți. De fapt nu chiar ca noi toți, este un pic mai perfecționist ceea ce, după cum se va dovedi în cele ce urmează, nu este întotdeauna în avantajul său. Cea păcălită este o colegă de-a lui, colegă din aceeași categorie a geek-ilor. Ea fiind un pic mai aiurită.

Cu aproximativ o săptămână înaintea fatidicei zi de 1 Aprilie colega respectivă (o vom numi de acum înainte A. ) și-a schimbat cauciucurile de iarnă de la mașină cu 4 bucăți de cauciucuri de vară noi-nouțe. Faptă evident povestită și în colectivul din care făcea parte autorul glumei nevinovate (pe care-l vom numi de acum înainte G.).

Și cum îi merg sinapsele lui G. al nostru și-l duce capul (de data asta l-a și lăsat acolo unde l-a dus ) se gândește să profite de faza cu schimbatul cauciucurilor de vară si să creeze o glumă geekish de 1 Aprilie. Se apucă să scrie un mail din partea unui reprezentant al distribuitorului acelei mărci de cauciucuri în România, mail în care îi anunță pe cei care-au cumpărat de curând acea marcă de faptul că există anumite defecțiuni în lotul respectiv de anvelope și clienții sunt rugați să se întoarcă în service. În mail dădea și câteva detalii tehnice în care spunea că la o rulare de peste x km/h anvelopele au probleme, dădea și câteva link-uri spre niște articole de lege legate de schimbul produselor în garanție. Mail-ul a fost în sine o operă de artă, semnată la final cu un nume fictiv dar cu antetul și adresa firmei respective în semnătură. Puține treburi ți-ar fi dat de bănuit în acel mail (una dintre ele fiind chestia cu detaliul tehnic legat de viteza si temperatura cauciucului la rulare). Iar G. fiind suficient de perfecționist s-a asigurat dinainte că distribuitorul din acel mail este unul real, existent pe piața din România. Și link-urile spre legile din Monitorul Oficial erau si ele cât se poate de reale.

Partea proastă din toată povestea asta era că 1 Aprilie în 2012 a picat într-o duminică. Cum glumele duminica nu au nici un haz, G. al nostru s-a pregătit să trimită mail-ul de vineri pentru că vroia să fie de față atunci când victima cade în plasă. Însă astrele nu s-au aliniat și A. nu a trecut pe acolo în acea vineri. Mai pe seară G. însă trimite mail-ul către victimă, având mare grijă să spoofeze și adresa de From ca mail-ul să apară ca fiind primit de la acel distribuitor.

Și se face sâmbătă dimineață. Victima harnică se trezește devreme, citește mail-ul, NU bănuiește absolut nimic și prima chestie pe care-o face este să sune la service-ul la care-a fost când a schimbat anvelopele. Cei de acolo, puși pe jar în fața unei astfel de situații (probabil mai vânduseră câteva zeci de anvelope de marca respectivă), au început să se agite și să sune în stânga și în dreapta. Ei, ce mai încolo și încoace, până în momentul în care A. a aflat într-un final că mail-ul respectiv nu a fost decât o farsă, toată tărășenia căpătase proporții epice.

Ceva mai târziu s-au prins și cei de la service că ceva nu e în regulă (uite că aici nu mai țin minte dacă ei au văzut acel mail în întregime sau victima noastră doar a povestit telefonic conținutul mail-ului). Și au început să ceară imperativ lui A. mail-ul respectiv cu tot cu headere. Aici iar a mai fost un mic moment de infarct atunci când A., știind în acest moment faptul că totul a fost o glumă, s-a uitat prin headerele mail-ului și i s-a părut inițial că vede în headere adresa unui server de mail local, server care i-ar fi ajutat pe cei de la service-ul respectiv să ajungă la noi. Și de la chestiunea asta a mai pornit o mică furtună în interior în care cei implicați nu știau cum să facă să rezolve situația fără să trimită headerele mesajlui. În final s-a dovedit că A. a fost doar ușor căscată și că nu exista nimic compromițător în headere ( a fost trimis de pe o adresă publică, direct din linia de comandă de pe un laptop cu linux).

A mai durat ceva vreme până când apele s-au liniștit și mail-urile oficiale/semi-oficiale de la service-ul în cauză s-au oprit și “ancheta” a fost trecută pe linie moartă. Cert este că la o lună după cei doi implicați (și autor și victimă) erau suficient de stresați să nu mă lase pe mine să scriu despre asta și să fie nițel panicați. La cât de perfecționist îl știu eu pe G. mai mult ca sigur a și căutat firme de avocatură să-l reprezinte prin instanțe.

Ei, uite-așa se fac bancuri de 1 Aprilie la it-iști.

Leave a Reply

2 Comments

  1. Cand nu ai stres destul, iti faci singur. :)) Cu mana ta cum s-ar zice… :))

Next ArticleGroupon și clienții