BitDefender, ultima muie

Încă 2 cu BitDefender și gata.  După cum specificam în articolul de mai jos deja am renunțat la cele ~100 de zile de licență rămase și am luat Kaspersky pe 2 ani.

1. Fix în perioada asta se împlinește un an de când au cumpărat ai mei părinți licența de BitDefender la sfatul meu. Și constat că primesc mail prin care sunt anunțați că au activat deja auto-renewal. Eu rămân un pic blocat pentru că făcusem cu ei pas-cu-pas procedura de achiziție acum un an și nu-mi aminteam de auto-renewal activat pe undeva. Intru, o dezactivez de la ei și de control îi întreb direct pe mail dacă au vreo opțiune la renewal.

Mai ieri descoperă și Bogdan același lucru. La el tot un an se face de când l-am convins tot eu să ia BitDefender. Ăsta, spre deosebire de ai mei, mă înjură copios de atunci. Și el e absolut sigur că n-a bifat pe nicăieri auto-renewal la achiziție. Într-o doară mă uit și eu pe contul meu. La fel, auto-renewal activat. De data asta eu eram sigur că nu bifasem nimic. Aveam de gând doar să testez BitDefender un an, nu activam auto-renewal la un produs despre care nu știam cum funcționează. Așa că dezactivez și îmi aduc aminte de-o fază haioasă.

Țineți minte că vă povesteam că BitDefender îmi tot vâra pe gât reclame cât un sfert de ecran în cadrul unui produs licențiat (și era și TotalSecurity, deci versiunea maximă) și cu peste jumătate de an de licență activă. Ei, acu’ întreb și eu ca prostul. Ce rost aveau reclamele alea dacă eu oricum aveam auto-renewal activat. Sau, mai frumos spus, voi pe câte găuri vreți să-mi luați banii flăcăii mei ???

2. După meciurile din ultimele săptămâni încercam să parlamentez cu maică-mea și s-o conving să cumpere Kaspersky, însă ăla e ceva mai scump. Și la ei nu prea se justifică diferența cum e cazul la mine. Mai ales că azi dimineață au primit în mail o ofertă nouă la BitDefender. Orice versiune la 99.95 lei (screenshot mai jos). Vă rog observați fraza de mare angajament care apare și în reclamele pe care le împing direct pe PC-uri și cu care-și justifică spamul nesimțit, “Știm că licența ta este validă și că ești protejat, dar avem o ofertă atât de bună încât a trebuit să te anunțăm și pe tine!”.

bitdef2

Țineți minte că spuneam mai sus că le-am cerut de pe contul de mail de la ai mei părinți o ofertă legată de renewal. Și primesc pe mail TOT azi oferta de la ei – 109.98. Cu 10 lei mai mult decât ACELAȘI produs oferit de ei PE ACEEAȘI adresă de mail.

Râd amuzat și încep să fac achiziția produsului plecând din link-ul de ofertă cu 99,95. Pun produsul în coș, se actualizează coșul ca în screenshot-ul de mai jos.

bitdef1

Completez datele personale și pe aceeași pagină și datele de card cu care fac plata și dau submit. Ba chiar înainte de submit admir frumos scris jos “Vei fi taxat 99,95 RON”. Screenshot mai jos cu pagina respectivă (fără datele completate).

bitdef3

Iar în ecranul următor admir cum BRUSC suma devine 109,98. Achiziție efectuată și chitanța primită pe mail.

Website: http://www.bitdefender.ro
Numar referinta: *************
Metoda de plata: Visa/MasterCard/Eurocard
Data si ora: 2013-10-30 19:10:49
Total General Comanda: 109,98 RON

——
Referinta produs: **********
Nume produs: Bitdefender Internet Security
Optiuni produs: pana la 3 calculatoare, 1 an.
Cantitate: 1
Pret/unitate: 181,78 RON
Taxe (TVA): 19,09 RON
Reducere: 90,89 RON
Promotie: 50% OFF – Bitdefender
Total: 109,98 RON

Hai că tot dați mai des p’aici în ultima vreme voi ăștia de la BitDefender din social-media (chiar dacă ultima oară m-ați confundat cu Bogdan). Îmi explicați și mie procesul prin care suma totală dintr-o comandă devine din 99,95 – 109,98 ? Sunt chiar curios de metodă că aș vrea să învăț s-o aplic și eu în relațiile cu clienții mei din când în când…

L.E.  Hai că azi iar m-a mâncat undeva și-am zis să verific din nou dacă nu cumva a fost reactivat auto-renewal-ul odată cu tranzacția-minune de mai sus. EVIDENT c-a fost activat din nou. De fapt a fost luată în considerare ca o nouă licență pe care au activat by default auto-renewal după cum povesteam mai sus. Ba chiar (acum am observat) au ținut minte datele de la card și sug banii automat din card la auto-renewal. Chestia asta chiar ar merita raportată undeva mai ales că eu nu văd vreo posibilitate de a-mi șterge datele de card de acolo.

Leave a Reply

32 Comments

  1. ABS

    Simplu. Reclamație la ANPC pt faza cu prețul. Reclamație la data protection pt faza cu spam. Fute-i ca o merita.

    • Mai complicat cu ANPC-ul că-i luat pe persoană juridică (PFA). Iar spam-ul ăla cică la ei nu e spam, e “informare”.

    • Mda. La aia cu PFA nu stiu ce sa iti zic.
      In schimb la partea cu spam, eu zic ca merge. Este informare comerciala (iti cer bani), nu ai posibilitatea de dezactivare (ba mai mult, ar fi trebuit sa fie opt-in).
      Aia care se ocupa cu spamul sunt niste javre puturoase, dar poti sa-i urnesti in cele din urma. Pe mine ma spamau unii pe email, am facut reclamatie la [email protected]. Bineinteles ca nu mi-au raspuns, asa ca dupa 30 zile am facut plangere la Avocatul Poporului, drept pt care mi-au raspuns ca investigheaza. Dupa inca vreo luna, in care nu mi-au raspuns, am mai dat un mail in care am zis ca astept raspuns (ca sa vada ca nu ma las), si am mai primit un raspuns ca au contactat firma si providerul. In cele din urma nu am mai primit spam, deci au reusit sa faca ceva. A durat 4-5 luni cu totul, dar ce ai de pierdut in afara de niste timp sa scrii mailurile?

  2. ZuLu

    r urmaresc de ceva timp blog-ul :)

    A doua: cum poate cineva normal sa recomande bitdefender? :).A fost, este si va fi o mizerie de soft si inca nu-mi explic cum poate sa fie in anumite top-uri ca fiind un tool bun. Probabil ca singura explicatie este aceasi cu cea in care Norton Antivirus era in topuri acum ani de zile dar toata lumea stia ca este o mizerie ordinara. ESET sau Kaspersky sunt recomandari dupa umila mea parere.

    A treia: nu vreau sa pornesc vreun flame war dar pe ai mei i-am trecut la Ubuntu de vreo 2 ani de zile si i-am auzit cu vreo cerinta suplimentara (a fost o mica mare discutie la inceput avand in vedere reticenta pentru chestii noi dar s-au rezolvat)

    • Kaspersky da, Eset nu – as zice eu, care am luat un Trojan cu ESET in bara (acum ceva ani, ce-i drept). Dupa ce am pus KAV (la vremea aia) totul a fost perfect.
      Referitor la BitDefender, sunt sigur ca-ti poti dezactiva reinnoirea automata.

  3. ZuLu

    later edit:

    Una: urmaresc de ceva timp blogul :)

  4. Na, ca tot vorbeam de spam. Tocmai mi-a aparut un popup de la Kaspersky cu un cod de 50% off :)
    Macar asta este one time si chiar e reducere.

  5. E unu Vernescu pe forumul computergames de la care am luat, inclusiv cativa colegi, licenta de Kaspersky Antivirus 2012 – 3 calculatoare (flyer stantat de fabrica) la 69 ron pentru 1 an. O facem cu totii de 2-3 ani cu succes, iar el e din Dr Taberei. Poti apela cu incredere si tu.

    • Mm

      Hehe. De la el iau si eu de vreo 3 ani. Doar KIS.

  6. Salut,

    In primul rand, ne pare rau pentru inconveniente. Iti inteleg frustrarea si ai tot dreptul sa-ti exprimi nemultumirea.

    Asa cum ti-a zis si Ligia, vom investiga si vom reveni cu un raspuns detaliat care sa clarifice situatia. Pentru a face asta, avem nevoie de adresa de mail pe care ai folosit-o cand ti-ai creat cont MyBitdefender. Mi-o poti trimite la *****@bitdefender.com

    Multumesc mult pentru cooperare.

    Alin Vlad
    Global Social Media Coordinator
    Bitdefender

  7. kozo

    Dar tu nu ai mai vazut preturi fara tva pana acum?

    • trec peste faptul ca matematica simpla ne arată ca tva-ul la 99.95 e pe undeva pe la 24 de lei si te întreb direct, te-ai uitat la screenshot-uri?

  8. dinu

    La mine a fost facturat fara TVA, de la Avangate (Olanda):

    “Nume produs: Bitdefender Antivirus Plus
    Optiuni produs: pana la 3 calculatoare, 1 an.
    Cantitate: 1
    Pret/unitate: 140,45 RON
    Taxe (TVA): 0,00 RON
    Reducere: 70,23 RON
    Promotie: 50% OFF – Renewal
    Total: 70,22 RON”

  9. fish

    mi-am dezinstalat luni seara parca (de pe spare) si mi-am luat 5 minute sa le completez chestionarul.
    pe linga faptul ca era facut cu picioarele – si te obliga sa dai niste note unde poate nu avusesei de a face, le-am zis sa si-l bage in c*r :) pina nu scot faza aia cu CA-urile. ca ma trezesc ca google.com e domeniu nesigur si ca’s sigur vreau sa-l adaug drept exceptie si ca sigur am incredere in google.com ?

    azi ma trezesc cu oferta :D ca-mi dau upgrade pe 1 an pe la Internet security.
    sa-l iau? :D (rofl)
    mai sint curios de o chestie – o data ce mi-am dezintalat produsul – au dreptul sa pastreze adresa de email in DB-ul lor? ca eu nu mi-am dat nici un accept dincolo de instalare. odata ce am renuntat la statutul de client-patitu’ cu ce drept imi pastreaza/folosesc ei mailul?

    @Alin Vlad – ne lamuresti cum e cu pastratul emailului dupa ce omu’ va pleaca?

  10. Sa inteleg din toata povestea asta ca insisti sa folosesti un produs foarte prost care te mai si fute in gura desi ai platit ?

    @offtopic – am remarcat in ultima vreme ca prin companiile de ‘success’ au aparut oameni noi, probabil pe bani mai putin sau adusi cine stie cum…. Marea majoritate dintre ei nu au ce cauta in posturile pe care le detin, unii nici macar in domeniul respectiv. Asa cred ca s-ar explica aceasta ‘strategie’ de marketing

    • Nu eu ci onor ai mei părinți. Eu m-am întors deja la Kaspersky. Ei n-au avut probleme și pe undeva BitDefenderul cam pentru genul ăsta de oameni e creat. Deși și la ei, dacă se trezesc cu documente șterse de BitDefender că ăla NU știe să întrebe înainte de-a face treaba asta, nu cred c-o să le pice foarte bine.

      Da’ de ce offtopic ? E chiar foarte ontopic… :D

  11. @fish in mod normal poti sa ceri in mod explicit sa iti stearga datele. Din cate stiu, doar furnizorii de servicii de comunicatii (operatori de telefonie, email provider) sunt obligati sa pastreze datele timp de 3 ani, ceilalti ar cam trebui sa le transforme in date anonime si sa le stocheze doar pentru statistici. Vezi ca sunt obligati sa iti comunice daca iti mai prelucreaza date sau nu, si daca da, ce date, pe ce durata si in ce scop. Sunt obligati sa iti dea aceasta informatie gratuit o data pe an (legea 677/2001 art. 13).
    Vezi ca prelucrare inseamna inclusiv stocarea datelor.
    Gasesti ceva informatii pe http://www.dataprotection.ro/, sunt destul de rapizi la investigat reclamatii cand este vorba de operatori mari de date personale. Ultima oara cand am trimis reclamatii le-am trimis pe adresa [email protected], gasesti pe site la ei detalii cu ce trebuie sa contina (ar fi bine sa mai ai emailul cu oferta). In plus, daca poti sa demonstrezi ca nu ai fost niciodata de acord in mod explicit sa primesti oferta, e cam nasol pentru ei (daca la formularul ala ai bifat pe undeva ca esti de acord sa te contacteze, cred ca nu prea ai ce sa reclami).

    Oricum, cel mai elegant ar fi sa le dai un email in care sa ceri detalii si sa ceri sa fii sters complet din toate bazele de date, sa pastrezi emailul cu pricina si raspunsul lor, si daca mai primesti vreo oferta direct reclamatie. Si daca nu primesti confirmare ca ai fost scos din listele de mail, cred ca poti sa faci si pt asta reclamatie.

  12. fish

    @ABS – frumos, elegant raspunsul si de acord cu el
    cu ce nu-s eu de acord e faptul ca trebuia facuta treaba asta automat nu sa trebuiasca end-userul sa ii traga de mineca. si inca astept raspunsul de la global media coordinator :) ca vad ca n-a avut o problema sa posteze la 23:xx si sa raspunda in mai putin de 4 ore de la publicarea articolului.

    • Cand nu are ce sa posteze, se face ca ploua, probabil :)
      Stiu ca trebuia facuta automat, si sa fie by default off, zice si prin lege (cred) ca trebuie sa fie opt-in, nu opt-out.

  13. fish

    si ca sa ridem cu retarzii de la development – te duci pe pagina de my-bitdefender, ca in cazul meu cind te doare in p**a de parola lor si n-o mai stii si vrei sa te logezi. boooon. si dai pe linkul care sa-ti trimita parola. la fel de booon. iti trimite email cu un link. fain, frumos, ca la carte. dai si tu click pe link, se deschide o pagina care nu te lasa sa faci update la parola noua, pentru ca surpriza! iti cere parola veche! wtf i just saw :)
    retards at work

  14. Ion

    Si Avast internet security este o alternativa foarte buna. Voi ce spuneti ?

  15. fish

    —EDITED—
    (ia sa vedem daca se auto-sesizeaza media manajeru’)

    • @fish, ți-am editat eu comentariul. Mi-au trimis răspuns pe mail vineri dar eu am fost ocupat să beau vreo 2 zile pe la munte și n-am postat răspunsul să-l vedeți și voi. Știu, ar fi fost plăcut să răspundă Alin direct în comentarii dar asta este, așa va mai exista un articol indexat pe net legat de același subiect.

  16. fish

    mah, nu fi gras :D
    am dreptul sa ma conversez (inclusiv sa provoc :D la discutie) comentatorii de pe site-ul tau, rrrright? asa ca pune-mi comentariul inapoi :D

    • Papuci, l-am editat, nu mai știu ce era scris acolo. Pune-l din nou. Mi s-a părut fair-play să-l șterg în condițiile în care eu primisem răspunsul lui încă de vineri iar tu ai comentat duminică.

    • fish

      pai iti raspunsesera tie nu mie :)

      sa revenim: bitdefender spameaza, bitdefender fura clientii, bitdefender face spam

  17. razvan

    Si eu am luat o licenta pe un an, fara sa bifez nimic de renewal (din principiu nu fac asta cu nici un serviciu sau produs, nici macar la domenii unde pierderea ar fi grava).

    Revenind, m-am trezit la un moment dat ca apare in cont o plata pe care stiam ca n-o facusem. Suna la banca, fa scandal (suma nu e mare, dar ma deranja ideea). Intr-un final depisteaza cei de la banca catre cine s-a efectuat plata aceea…Chestia asta cu renewal fara sa imi dau acordul si retragerea sumelor de pe card are un usor iz penal.

  18. Oarecare

    Cat timp am avut bitdefender tot timpul la scanuri online de la alte companii aveam pc-u plin de virusi. L-am scos am bagat Avira fac scanuri periodice si de ani buni nu am avut nici o singura problema. Si avira e free chiar nu va inteleg pt ce dati banii pe o petarda ca bitdefender.

  19. manole

    WTF, te sfatuiesti cu ma-ta ce licente sa-ti iei? ai 16 ani?

    BTW, kaspersky ruleaza fin!

    • Tu din astea :

      Fix în perioada asta se împlinește un an de când au cumpărat ai mei părinți licența de BitDefender la sfatul meu.

      După meciurile din ultimele săptămâni încercam să parlamentez cu maică-mea și s-o conving să cumpere Kaspersky, însă ăla e ceva mai scump. Și la ei nu prea se justifică diferența cum e cazul la mine.

      … ai înțeles că eu mă sfătuiesc cu maică-mea ce licență să-mi iau eu.

      Geez, încep să-mi aduc aminte de ce-s mulțumit cu ăia 200-300 de oameni care mă citesc regulat…

  20. Radu

    Am primit mailul in ziua in care au reinnoit licenta. Acum ma cert cu idiotii si inca nu am aflat o modalitate de a sterge contul Avangate care se pare e obligatoriu.

Next ArticleBitDefender, ultima muie, part 2