Iar scriu un post după o discuție extrem de haioasă cu un “consultant” de la Orange. Dar mai întâi să povestesc motivul discuției.

Prietena mea folosește de ceva vreme o cartelă Pre-Pay pe care-o încarc lunar cu 4€ sau la 2 luni cu 8€. La cartelă folosește o opțiune cu 50 de minute naționale/lună cu 3€ din creditul încărcat. Deci mai rămâne 1€ pe lună pentru diverse alte chestiuni (sms-uri, alte telefoane, etc.). Plictisit fiind de reîncărcatul lunar sau la 2 luni și de momentele în care este deranjant să rămâi fără posibilitatea de-a suna am zis să mai luăm un abonament la Orange. Cu alte cuvinte înc-o ocazie pentru Orange de-a avea un client de la care încasează lunar niște bani și pe care-l poate strânge de ouă pe toată durata abonamentului.

Mai întâi am cercetat oferta Orange de pe site-ul acestora. Unde-am fost surprins să observ că nu prea ai nici un avantaj să te legi la cap cu un abonament pe care te OBLIGI să-l plătești lunar ci e mai avantajos uneori (și mai ieftin) să ai cartelă. Singurul inconvenient fiind rezolvat printr-un reminder lunar care te anunță să reîncarci din timp.

Însă nu mi-am pierdut din optimism. Știind deja profesionalismul și amabilitatea consultanților Orange m-am gândit c-ar fi o soluție să sun la 411 și să ridic această problemă direct la ei. Zis și făcut. După vreo 5 minute în care am ascultat robotul care-mi povestea de aceleași abonamente pe care le-am găsit și online (eu în naivitatea mea mă gândeam că poate clienții Orange or avea vreo ofertă mai specială dacă doresc să-și mai facă încă un abonament nou) am fost transferat la un operator. De fapt o operatoare că deh, băieții-s pe tehnic iar fetele-s mai bune la relații cu publicul.

Mi-am expus frumos problema și am întrebat dacă există posibilitatea unui abonament pe care să-l pot plăti lunar și la care să am cam același număr de minute naționale incluse cam la același preț (evident, minutele care depășesc fiind problema mea și asumându-mi din start plata lor). Vocea blondă de la celălalt capăt a început iar să-mi înșire abonamentele oficiale disponibile. S-a cam supărat când am întrerupt-o brusc și i-am spus că știu deja abonamentele din ofertă și sunt interesat doar de posibilitatea de-a avea un abonament similar cu ce am pe Pre Pay acum. Așa că tot sunt client din 2006 și am deja 2 abonamente pe care le plătesc lunar și mă ofer să-l plătesc și pe-al 3-lea. Aș fi acceptat cu dragă inimă și unul din abonamentele din ofertă dacă găseam la măcar 6€ beneficiile pe care le am pe Pre-Pay. Nu e cazul. I-am explicat domnișoarei de la telefon că aș prefera o ofertă personalizată așa cum și alți clienți de-ai lor au primit atunci când au amenințat că pleacă în alte rețele. Diferența fiind că eu mă ofer să vin în rețeaua lor pentru minim 1 ani (dacă nu 2).  “Ah, nu-i același lucru” mi-a sursurat vocea blondă… “Dumneavoastră mai aveți 17 luni de abonament în rețeaua noastră…”  Mdap, prostu’ de mine, am semnat iar abonament pe 2 ani că am pus botul IAR la cât de frumos își tratează compania voastră clienții. Și mai făceam și greșeala să mai încerc să le dau și alți bani lunar în plus. Fraierul de mine.

Am încercat să-i explic faptul că deși mai am 17 luni de abonament rămase pe cel de pe care vorbesc eu practic în momentul respectiv mă ofeream pe tavă să le dau niște bani în plus pe lună și să vin în rețeaua lor cu un NOU abonament. Neah, n-aveam cu cine. Am întrebat-o dacă până la urmă Orange dorește  să-mi ia banii (vedeți la minutul 1:45) sau nu. Se pare că nu. Well, am încercat…

L.E.  Azi pe stradă pe undeva pe lângă Titan împărțeau cartele Pre-Pay gratuite ăia de la Orange. Cu opțiune de bonus cu 100 de minute naționale la 5€/lună. Dar n-au vrut să aibă un abonat sigur care se oferea să le dea 5€ pentru 50 de minute pe lună. Ba chiar domnișoara de la telefon mi-a replicat nepăsătoare că-i treaba mea unde mă duc atunci când i-am spus frumos că dacă nu vor ei să-mi ia banii o să mă duc la concurență. Eh, așa e când externalizezi call-center-ul…