Încă încerc să-mi dau seama pe ce parte a “baricadei” sunt proștii. Dar să nu divagăm.
Acum ceva vreme am primit (prin intermediul unui cititor de pe blog) un router Mikrotik în teste. Am facut un review după ce l-am folosit câteva luni și am ramăs cu o impresie bună fiind o jucărie extrem de practică. Mai acum 2 luni mi s-a pus pata să iau 2 bucăți RB750 (niște jucării și mai mici și ieftine, fără wireless dar cu același sistem de operare). Și le-am tot căutat. Puținii care vând Routerboard/Mikrotik n-aveau pe stoc așa ceva. Îmi recomandau toți RB750G (versiunea gigabit, aproape dublă ca preț). Cum nu-l luam pentru viteza ci tot pentru joaca/prezentare în fața potențialilor doritori, am preferat să nu dau banii în plus.
Săptămâna trecuta fiind cu 2 colegi la birou am zis să mai căutăm odată, poate găsim pe undeva pe stoc. Și găsim magazinul (aparent online) wifimarket.ro. Unul din colegii mei a apelat la adresa de IM (yahoo) de pe site ca să întrebe de stoc/livrare. Și începe discuția cu politicosul “Bună seara”. I se răspunde cu la fel de politicosul “salut”. Redau discuția mai jos. Până la un moment a discutat colegul meu cu reprezentantul lor. De la faza cu “se vor livra după ce intră banii în cont” am preluat eu discuția (și-am început să trollez nițel).
Client: Buna seara
wifimarket_ro: salut
Client: routerboard 750G am vazut ca aveti in stoc, puteti sa-mi confirmati acest lucru?
wifimarket_ro: da
wifimarket_ro: este pe stoc
Client: ce level router os are?
wifimarket_ro: 4
Client: cat are perioada de garantie?
wifimarket_ro: 12 luni
Client: cu ce curier livrati?
wifimarket_ro: pentru ce vreti sa il folositi?
wifimarket_ro: fan curier
Client: birou cu 15 calculatoare
wifimarket_ro: va recomand 750 simplu
Client: aveti in stoc si simplu?
wifimarket_ro: da
Client: cand le livrati in Bucuresti?
Client: ajung marti?
Client: 2 buc ne intereseaza
wifimarket_ro: plasati comanda pe site
Client: va dau mail/comanda pe site, platim cu OP prin e-banking
Client: ajung marti in Bucuresti?
wifimarket_ro: se vor livra dupa ce intra bani in cont
Client: daca trimit dovada platii ?
wifimarket_ro: nu
Client: problema este ca daca facem plata luni, comanda nu va ajunge anul acesta
Client: caz in care va multimim pentru timpul pierdut cu noi, dar vom gasi o alta alternativa
wifimarket_ro: ok
Client: ok, adica da, produsele vor ajunge in 2011 sau ok, doriti sa vindeti ceva ?
wifimarket_ro: da
wifimarket_ro: dorim sa vindem cu bani
Client: cu bani vindeti domnule, nu va trimitem bambilici
Client: orice tranzactie online poate fi verificata la banca
wifimarket_ro: asa
Client: cu un simplu telefon
wifimarket_ro: si de ce nu vreti cu ramburs
Client: sau n-aveti minute pe cosmote sa sunati la banca ?
Client: pentru ca mi-era mai lejer sa va trimit banii online ACUM
wifimarket_ro: pentru ce sa sun la banca
wifimarket_ro: ce sa imi faca banca?
Client: bun, facem comanda, cu plata ramburs
wifimarket_ro: ok
wifimarket_ro: plasati comanda online
Client: acum intreb eu, avem posibilitatea sa verificam coletul inainte de a da banii ?
wifimarket_ro: nu
Client: 10 zile conform legislatiei din romania pentru a renunta la comanda ?
wifimarket_ro: hai ducetiva in targ sa cumparati
wifimarket_ro: o seara placuta
Client: “duceti-va”
Client: 4 ani de primara + 4 de generala + 4 de liceu trebuiau sa fie suficienti pentru a invata sa scrieti corect in limba romana
Inutil de spus că pe site-ul lor, la “Cum plătesc” apare specificat :
* IMPORTANT
Pentru plata produselor in avans, respectiv prin metoda 1 , dupa validarea comenzii va rugam sa ne confirmati pe fax +40-31-8105964 ordinul de plata
Deci conform lor ar fi trebuit să fie de ajuns trimiterea confirmării ca să livreze comanda. Momentul în care m-am enervat cu adevărat a fost ăla cu “dorim să vindem cu bani”. Nu de alta dar atâta timp cât ei NU au pe site o adresă, nu există nici măcar afișat minimul de informații cerute prin lege (retur, posibilitatea de-a renunța la comandă fiind comerț online, etc) nu cred că noi eram ăia care cereau ceva pe gratis. Mai mult decât atât, Fan Courier nu permite verificarea coletelor înainte de efectuarea plății așa că nici măcar la comanda cu plata ramburs eu nu aveam garanția că primeam ceea ce comandam.
Din păcate cam asta-i problema majoră cu jucăriile astea Mikrotik. Nu le găsești mai pe nicăieri și atunci când le găsești le găsești pe diverse site-uri dubioase cu pretenții de comerț online. Pot să am eu intenția să le promovez până nu mai pot. Dacă n-ai cu cine să lucrezi tot degeaba…
Da
Cu astia[1] ai vorbit?
[1] http://www.wireless-center.ro/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_new.tpl&product_id=366&category_id=66&option=com_virtuemart&Itemid=73
Da. Nu le aveau pe stoc si nu stiau nimic sigur cand sosesc. Asta-i un alt aspect enervant cand vine vorba de Mikrotik-uri. Nu pot sa le promit nimanui intr-o retea pentru ca niciodata nu stiu cand le gasesc sau daca le gasesc pe stoc. Yuck.
Salut
Ce sa ii faci… de prea multa bunavointa… niste frustrati…
Eu am incercat sa ii recomand produsul corect pentru nevoile dansului, chiar spune mai sus ca RB750 ii era necesar,
In ceea ce priveste plata, era simplu dar domnul era pus pe caterinca
eh… ce sa ii faci… se mai intampla…
Sa fie FERICIT de sarbatori si nu numai!
@silviu
1. Verifica art. 5 din legea nr. 365/2002 privind comertul electronic. Nu sunt toate datele de acolo puse la voi pe site – daca are cineva chef de pus bete in roate, nu e nevoie de mai mult. Nu am timp sa caut si care e “penalizarea”, dar presupun ca macar o amenda tot e. Si cu asta ajungem la pct. 2…
2. Partea financiara – firma e infiintata anul trecut si e pe pierdere frumusica (90.158 lei). Crezi ca mai e nevoie si de o amenda nedeductibila fiscal?
Tot pe partea financiara – ai asa clientela fidela in Drobeta sa nu te intereseze o reclama buna in Bucuresti? Poate nu stiu eu cum e cu raspandirea populatiei si concentrarea activitatilor economice…
si ultimul punct…
3. Mai citeste si tu ceva despre cum sa discuti cu un client. Daca discuti “pe mess” nu inseamna ca nu discuti afaceri si nu e motiv sa incepi la “per tu”. Daca vezi ca iti oera respect printr-un “buna seara”, rupeti de la suflet mai mult de un “salut”. Asta a lasat impresia de studentul care vinde componente din dulapul camerei de camin.
“Dansul” intra in aceeasi categorie cu “el”, nu cu “dumneavoastra”.
era simplu ? Cat de simplu era daca ai inceput sa comentezi ca vrei sa vinzi cu bani. Adica voi aveți dreptul să cereți să vindeți cu bani dar clientul nu are voie să întrebe (deși e specificat chiar la voi pe site că se poate) dacă poate să vă trimită dovada plății și voi să livrați.
Cam în ce punct al relației mele ca și client cu voi, eu sunt asigurat că voi primi ceva de la voi ? Cu atât mai mult cât site-ul vostru n-are nici măcar minimele date de contact cerute prin lege.
Pus pe caterincă ? Eu am început cu “salut” ? Păi dacă vorbim “pă mess” atunci hai să vorbim “pă mess”. Suntem golani sau nu suntem ?
haha, mi-a placut replica ta din final :)
http://aerials.net/shop/
Cumpara cu incredere de la ei, am fost surprins de rapiditatea cu care trimit produsele (ai sanse mari ca in 3 zile sa ai produsul).
@Meekuu
problemele cu stoculdisponibilitatea produselor mikrotik au aparut in ultimele 5-6 luni decand cei doi mari megaoperatori de la noi au inceput sa arate interes ptr ele.
Mda… din pacate avem si noi experiente “bune” cu cei cativa importatori de Mikrotik de la noi. Pare ca le vand prea repede si nu vor sa se mai complice cu mai multi clienti, altfel nu-mi explic.