Cu cine faci gang-banking ?

Am un card de debit la BCR de pe vremea când eram student și primeam bursă. Comod din fire l-am păstrat și după. Sunt relativ mulțumit de internet banking-ul de la BCR (nu merge doar pe IE și pare decent dpdv al securității) așa că n-am simțit nevoia să îmi fac cont la altă bancă. Din când în când mai am câteva probleme dar nu ceva major.

Ieri în drum spre casă am intrat prin Metro ca să iau câteva chestii utile. Trebuie să precizez că de fiecare dată când ajung în Metro ajung să zic la ieșire printre înjurături că nu mai calc niciodată pe acolo. Și totuși am memoria scurtă și uit. Așa și ieri. Am agățat cele 4-5 produse pe care vroiam să le iau și am ajuns cu ele la SINGURA casă deschisă dintr-un întreg magazin. Le pun pe bandă, le citește, la pun în coș, dau frumos cardul de BCR să plătesc și na surpriză că nu merge. Mai încercăm odată, la fel. Eroare de sistem nu de “fonduri insuficiente”. Schimbă POS-ul cu ăla de Țiriac și mai încearcă odată. Cum n-aveam cash la mine și fiind și ușor enervat (pe Metro deocamdată) i-am zis domnișoarei c-o las cu coșul acolo dacă sistemul nu merge. A mai încercat odată pe POS-ul de la BCR cu același rezultat. Am lăsat coșul în fața raftului și-am tăiat-o.

Câteva ore mai târziu am pus niște benzină și-am plătit cu cardul. A mers bine-merci. Am mai plătit ceva într-un magazin și am intrat prin Cora să cumpăr chestiile pe care vroiam să le iau din Metro. La casă, surpriză. Eroare la plata cu cardul, de data asta “fonduri insuficiente”. Oarecum puzzled am plătit cash (scosesem și niște bani între timp) și ajuns acasă am verificat contul din bancă prin internet banking.

Pe contul meu aveam blocată suma totală a celor 4 tranzacții eșuate din Metro. Un total de aproximativ 1000 de lei blocați. Am pus mâna pe telefon, am sunat la asistență carduri și am întrebat o domnișoară de acolo ce se întâmplă. Mi s-a răspuns că au fost probleme de conectivitate și că “se lucrează la remedierea problemelor”, sa  mai verific în cursul zilei de mâine. Adică azi. Azi la fel.

Așa c-am pus din nou mâna pe telefon și-am sunat la ei. Aceeași placă, eroare de sistem ieri și ar trebui ca banii să fie puși în cont automat. Dar mă transferă și la un coleg de la alt departament care-mi poate da mai multe detalii. Ajung pe “mâna” colegului care-mi spune că trebuie să mă duc să fac o sesizare scrisă la una din bănci ca să-mi poată debloca sumele manual. Păi băi nene, când banca face câte-un fail din ăsta major, vezi că tranzacțiile sunt blocate din cauza asta, de ce paștele mă-sii trebuie să pui clientul pe drumuri ca să-și recupereze banii ?

Pentru că asta-i politica băncii…

Ei să nu-i bagi în pizda mă-sii ?

11 Comments Cu cine faci gang-banking ?

  1. jollyca

    Poveste din Istanbul: am patit buba cu masina. Casco acopera, dar tre’ platita reparatia. Ma duc la ATM, dau sa scot 1000 de lire, mi-i da. Mai scot 500 (era limita sau asa ceva) – nu mi-i mai da. Bancomatul numaru 2: tot nu mi-i da. De data asta prind o eroare de programator – va jur ca pe ecranul bancomatului scria “getAvailableFunds() error”. Zic “e clar, s-a dus dracu cardu meu”. Sun la banca, expun problema. Da, aparent am limita la tranzactii, doresc sa o scot? Da, evident. Tac, tac din taste, sa incerc in 2 minute. Stiti, mi-a luat banca niste bani aiurea. No problem, intrati online pe internet banking, completati online formularul si facem refund. Incerc in doua minute – bancomatul imi da bani, ascultator. Intru seara pe net, completez formular de charge-back, in 5 zile aveam 500 de lire inapoi in cont. Unicredit FTW!!

    Poveste asemanatoare in Franta (Rheims): fac shoping, platesc cu cardul, brusc nu mai merge. Nervi, draci, sunat la banca. Banca imi zice ca am atins limita maxima de tranzactii zilnice. Sa mori tu, ridica limita. Da, sigur, veniti la un sediu si completati… Ceee saa faaac? Sunt in Franta femeie! Paaai de la hotel sa dau un fax… Poooftiiim?!? Sunt in roadtrip cu cortu, n-am acces la fax. Ne pare rau, nu avem cum sa va ajutam. Incercati maine. Da-v-as foc, ING!!!

    Reply
  2. Surprize Kinder

    Va trebui sa dai refuz de plata si ti se vor returna banii intr-o luna-doua. Am patit-o la Cora… s-a blocat POS-ul si mi-a luat banii de doua ori. ING-ul mi-a returnat cei 72 de lei dupa o luna jumate…

    Reply
  3. Meekuu

    Până la urmă i-am recuperat și eu azi. Cu un mic scandal făcut într-o sucursală BCR și încă un telefon, s-a rezolvat. Nervii i-am întins la maxim atunci când nenea de la telefon mi-a zis dimineață că nu contează că a fost eroarea băncii, politica lor e să nu dea drumul la bani dacă nu depune clientul contestație.
    În sucursală m-am prezentat cu bonurile de la POS, am cerut calm și civilizat formularul, l-am completat după care am întrebat răspicat “acum în cât timp îmi pot vedea banii înapoi”. N-am plecat de acolo până când angajata băncii nu și-a sunat colegii să le spună de cerere.
    Vreo 2 ore mai târziu banii erau în cont. Deci se poate.

    Reply
  4. Meekuu

    Da, asta m-a enervat și pe mine cel mai mult. Am sunat aseara calm și relaxat și le-am zis de problemă. Mi-au spus că au avut o eroare în sistem și că va fi remediată, sumele vor fi deblocate până azi.
    Azi când au schimbat placa și au băgat-o cu “ei, dacă nu s-au deblocat automat noi nu putem sa facem deblocarea manuala fără cerere expresă”. A naibii treabă, banca poa’ să blocheze sumele din cont aiurea fără cererea mea expresă depusă la ghișeu da’ nu poate să le deblocheze alfel. E grea tehnologia asta.

    Reply
  5. nexus

    BCR? Mai e cineva client BCR ‘in ciuda’ experientei din facultate? Grav… Meriti penalizarea numai pentru aceasta lipsa de prevedere.
    Parerea mea? La cea mai mica faza de rahat unde trebuie TU sa alergi sa rezolvi o chestie care tine de banca deschizi un cont la ALTA banca si il lichidezi de la ei. Degraba faci tu scandal ca oricum nu se schimba nimic si tura viitoare iar pierzi timp sa faci scandal. Singura ta ‘arma’ este contul – nu ai cont, nu au bani. Toata lumea castiga: tu ca nu mai faci scandal si piata (sper…) ca se duce porcaria de banca de rapa. Sau chiar daca nu se alege praful (cum ar merita la ce servicii execrabile ofera multe din ele), macar mai schimba unele politici pentru a atrage clientii inapoi.
    Nu vad de ce foarte multa lume la noi se ‘agata’ de diversi furnizori de servicii (mai mari sau minusculi) cand sunt atatia pe piata – cat timp TU dai banul TU trebuie sa beneficiezi.

    Reply
  6. v

    Sunt relativ mulțumit de internet banking-ul de la BCR (nu merge doar pe IE și pare decent dpdv al securității)

    Cred ca esti singurul pe care’l aud ca e multumit de ib de la bcr, si nu doar asta merge si pe altre browsere. Am la unicredit si cred ca sint mai multumit dect tine :D . Nu ii ridic in slavi – au comisioane de te rup, dar pt ib cel putin mi-au oprit doar 20€ drept garantie (daca renunt cica mi-i dau inapoi)

    Toate cele bune,
    V.

    Reply
  7. dojo

    Nexus, nu poti sa-ti tot faci cont la toate, ca majoritatea bancilor au si fazele lor nasoale. Si nu doar cele din Romania.

    Am avut pe rand conturi la:
    – Tiriac – cont de salarii .. facut card de plata pe internet (daca tot il aveam). a mers 6 luni, pana au fuzionat cu alta banca si cereau sa tin 500 de euro pe cont, sa pot folosi cardul. Am inchis.

    – BRD – destul de OK ca si servicii. Faceam treaba la un sediu mic de cartier. Nu ma pot plange, fetele m-au servit mereu excelent. E adevarat ca nu prea sunt simpatici la comisioane.

    Am renuntat la ei anul trecut pe vremea asta, pentru ca plecam 6 luni din tara si doream un net banking OK. Asa ca am trecut la BCR de care sunt FOARTE multumita. Imi fac platile foarte lejer, nu am dat de servicii proaste, cel putin momentan.

    Daca tot vorbim de bancile din Romania …

    Am facut cont la Chase in New York. Daca tot ne fataim pe acolo, mi-ar prinde bine un card. Ei bine, mi-a trebuit O LUNA sa rezolv contul. Au trimis cardul amboulea (desi facusem simultan cont cu omul meu. Cardul lui a venit in 4 zile. Al meu nu). Am ajuns la cardul cu numarul 3, pana am reusit totusi sa il folosesc. Nu vorbesc despre cat de cretini sunt cei de la client support la telefon, ca scriu un roman pe tema asta.

    Reply
  8. Dan

    Meekuu, welcome to the club. Am patit aceeasi chestie la plata unui abonament de RDS prin internet – banii fusesera blocati de doua ori, in urma unei erori de sistem. Si aceeasi placa de la BCR: vorbiti cu furnizorul de servicii caruia vroiati sa-i platiti, ca sa va returneze banii. Nu zau!! Adica, tu Banca, ai eroare de sistem si-mi spui transaction failed. Vezi bineinteles ca banii nu au fost incasati, ca presupun ca ai un sistem de urmarire a tranzactiei. Si-mi spui mie, cel de la captul celalalt al lantului ca daca e o eroare sa ma duc la cel caruia vroiam sa-i platesc, sa-l rog sa-mi dea banii inapoi sau sa mi-i deblocheze. Lol!
    Problema e ca nu e singura banca, am patit aceeasi chestie mai demult si cu raiff..

    Reply
  9. Dan

    …continuare. Cum ar fi de ex. sa fii intr-o tara straina si sa platesti de ex. la o benzinarie si sa fii taxat de vreo 3-4 ori si sa-ti zica banca: du-te la cel care i-ai platit si spune-i sa-ti dea banii inapoi…. Care puii mei e rolul banci, pentru ce ii platesc comisioane? Nu cumva si pentru a-mi rezolva probleme de genul asta???

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *