Furnizorii de servicii

Se pare că în ultima vreme am tot avut talentul și timpul liber necesar pentru a mă lua la harță cu diverși furnizori de servicii de pe la noi. Am început cu Orange, am făcut o scurtă escală pe la Romtelecom și am încheiat (îi iau în grupuri de câte 3) cu RDS.

Ce mi s-a părut fascinant în toată experiența asta a fost faptul că, într-un final, atât la Orange cât și la Romtelecom am găsit o cale de rezolvare a nemulțumirilor mele. Nemulțumiri care nu erau absurde și nici nejustificate.

La RDS în schimb cred că poți să vii cu bomba înfășurată în jurul burții și ăia de-acolo te tratează cu același sictir. Am povestit cum am reușit într-un final să-mi pun Digi TV după câteva luni bune de alergat după un decodor. Ba chiar m-am oferit să-mi cumpăr propriul decodor și ei să-mi dea doar smart-card-ul. Neah, a trebuit să fac un abonament nou (și atunci brusc s-au găsit decodoare și l-au montat într-o saptămână). După care am stat iar la cozile de la ei ca să reziliez abonamentul vechi. Stând la cozi am observat câteva treburi interesante. Cum ar fi că celor de la RDS le place să aibă casieria/punctul de lucru aglomerat și se organizează excelent. Un consultant face doar contracte noi iar celalalt operează modificări sau reziliază contracte cu cei care sunt deja clienți. Vă las pe voi să ghiciți care dintre cei 2 avea mai mult de lucru și de ce. Amuzant mai este și faptul că nu poți sta mai mult de 10 minute într-un punct de lucru RDS și să nu auzi un client nemulțumit care e sătul de ei și face scandal.

Vorbind cu reprezentantul RDS începi să ai brusc senzația că îl/o cunoști de undeva. Parcă ai mai avut de-a face cu persoana respectivă undeva. Poate la taxe și impozite, într-o primărie sau o instituție publică, în mod sigur ai mai trăit undeva senzația asta că ți se face un favor pe banii tăi.

Vroiam să spun în final că RDS-ului îi lipsește un departament bun de relații cu clienții. Dar nu-i adevărat. RDS-ul oferă servicii pe placul românilor, mergând pe  principiul “ieftin, mult și prost”.  Și ăia puțini dispuși să plătească nițel mai mult pentru servicii mai bune sunt ignorați. Și cum rar găsești o alternativă la furnizorii de servicii de la noi, ajungi să rabzi și să spumegi din când în când degeaba sperând că se va schimba ceva. Cultura consumatorului este practic inexistentă la noi și nici nu dăm semne că ne-am deștepta. Din contră, încep să se prostească și ăia din țări mai civilizate.

P.S. Fix cam când scriam articolul ăsta am primit un mail de la o cititoare care mi-a trimis 2 filmulețe postate pe youtube de către un alt client RDS mulțumit. Ca mulți din cei care trec pragul punctelor lor de lucru.

7 Comments Furnizorii de servicii

  1. Octav

    Ca sa renunt la serviciile RDS (din acelasi motiv enuntat de tine), a trebuit sa platesc taxa suplimentara de 35euro, pentru ca mai aveam 2 luni de abonament prelungit de la ultima modificare (cand am primit un al doilea telefon “gratuit”).

    Distractie la maxim cu RDS!

    Reply
  2. Web

    Bun, si cum sta RDS la uptime? Intreb in ideea in care ma gandesc sa trec la RDS pentru un upload mai mare ( de care am realmente nevoie in anumite momente si care la Clicknet este jenant de mic) dar ezit avand in vedere multiplele horror stories de care tot aud referitoare la compania asta low cost. :))Si de uptime mare, chiar foarte mare, am nevoie ca de aer.

    Reply
  3. Monis

    Numai la RDS se pot intampla astfel de lucruri. Citesc ce ati scris mai sus si nu ma pot opri sa ma minunez…sunt criminali oamenii astia..ferice de mine ca nu am de a face cu ei (eu am TV si net de la UPC – care nu sunt perfecti, dar sunt ok, prea rar am avut probleme cu ei), ca eu nu aveam rabdare sa stau sa vad tampeniile pe care le fac si le spun.

    Cat despre filmulete…am ramas cu gura cascata…S-au asigurat ca nu voi fi niciodata clienta lor :).

    Reply
  4. vasi

    si mama a avut probleme sa renunte la mobilierul telefonic de la rcs dar a functionat cand i-a amenintat cu protectia consumatorilor. cred ca numai la noi se putea intimpla asa ceva sa-ti puna mai mult de 1 euro la factura fara sa pateasca nimic-macar colectau si ei niste amenzi banane pe saracia asta

    Reply
  5. A.Faith

    acum mă chinui şi eu de vreo 2 săptămâni să le devin client, pentru că la Romtelecom deja se simte factura mai mare. de la maxim 100 de lei cât plăteam la început, acum am ajuns la aproape 150 şi cel puţin în cazul serviciului de televiziune nu-s foarte mulţumit: la prima ploicică îmi bagă mesajul că nu mai are semnal de la satelit. de internet nu mă plâng (foarte tare), adsl-ul încă se descurcă decent la 400kb/s. măcar e constant, peste tot!

    Reply

Leave a Reply to Meekuu Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *