Datele problemei ar fi următoarele :
Un client groupon a achiziționat niște vouchere de pe site-ul lor iar ulterior a încercat restituirea voucherelor conform condițiilor expuse pe site-ul groupon:
Va puteti revoca declaratia contractuala privind cumpararea Voucherului in termen de 10 zile fara precizarea motivelor, sub forma de text (de ex. scrisoare, fax, e-mail), sau – daca Voucherul va este predat inainte de expirarea termenului – prin restituirea acestuia. Termenul incepe sa curga dupa primirea acestor instructiuni cu privire la revocare sub forma de text, dar nu inainte de primirea Voucherului de catre destinatar si nici inainte de indeplinirea obligatiilor noastre de informare potrivit art. 4 coroborat cu art. 7 din Ordonanta nr. 130/2000 privind protectia consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la distanta. Pentru respectarea termenului de revocare este suficienta expedierea la timp a revocarii sau a Voucherului.
Groupon răspunde destul de prompt, mai întâi întrebând clientul motivul pentru care acesta dorește să restituie voucherele și apoi oferindu-i un răspuns extrem de interesant :
Buna ziua,
Va multumim ca sunteti alaturi de Groupon.
Singura posibilitate de anulare a voucherelor este ca banii sa fie reversati in contul dumneavoastra de pe Groupon.ro sub forma unui bonus pe care sa il utilizati la urmatoarele oferte.
In cazul in care sunteti de acord cu aceasta situatie, am rugamintea sa-mi comunicati acest lucru printr-un reply la acest e-mail ca sa pot initia procedura de refund.
Ramanem la dispozitia dvs pentru informatii suplimentare.O zi buna!
Alexandra Crâşmariu
Asta deși în secțiunea de întrebări de pe site este afișat următorul lucru:
Ce informatii sunt necesare pentru a procesa returul meu?
Avem nevoie de la tine de un e-mail trimis de pe adresa asociata contului Groupon cu numele tau, codul de voucher si codul de securitate al voucherului, numele ofertei si data achizitiei. In termen de 48 de ore se va trimite cererea catre procesatorul nostru de plati, iar returnarea banilor in cont dureaza intre 5 și 10 zile lucratoare. Nu te speria totusi, in majoritatea cazurilor nu dureaza asa de mult :-)
Cu alte cuvinte Groupon încearcă să tragă o țeapă. Că deh, n-o duc nici ei prea bine. Oare ce-o zice ANPC-ul…
L.E. Și pe principiul “o p.lă la vremea ei face minuni…” :
Voucherele au fost anulate urmand ca in aproximativ 10 zile lucratoare banii sa fie returnati pe cardul utilizat la tranzactie.
Regretam eventualele neplaceri create si asigurandu-va de intreaga noastra disponibilitate, ne exprimam speranta ca relatiile de colaborare dintre dumneavoastra si Groupon sa continue in cele mai bune conditii.In speranta ca raspunzand acestei solicitari am venit in sprijinul dvs sper intr-o colaborare indelungata si de succes.
O zi buna!
Alexandra Crâşmariu
Da’ dacă clientu’ nu vă trimitea pe mail copy/paste din Termenii și Condițiile postate pe site și înghițea gălușca era totu’ bine pentru voi, nu-i așa ? Cum rămâne cu “singura posibilitate” aia din mail-ul vostru ? Hai că poate-ajunge ăsta sus prin căutările pe google după “țepe Groupon” și “muie Groupon” și se învață minte și alții.
Ah, și mi se șoptește că țineți pe serverele voastre datele cardurilor cu care plătesc clienții. Una-i ca alea să fie cerute de procesatorul de plăți, alta-i ca datele respective să fie direct la comerciant FĂRĂ posibilitatea de-a șterge cumva acele date de către client direct. Deci înc-o muie.
Fa cererea direct la banca de restituire a banilor.
si pentru ca mi-a soptit o pasarica faptul ca sunt indexate si comentariile articolului, hai sa mai ajutam la o pozitie buna in cautarile google….
Vrei sa spui ca GROUPON sunt TEPARI ? Asta e o TEAPA GROUPON ? Ca GROUPON dau TEPE ? Pai atunci, MUIE GROUPON
Groupon este o “teapa” si din punct de vedere al viabilitatii pentru a-ti populariza o afacere. In general duce la pierderi mari pentru firma care “tocmeste” Groupon pentru ca vinde sub cost un produs sau serviciu, iar foarte putini clienti revin. Nu zic eu asta ci este un articol destul de mare scris la inceputul lunii august:
http://www.fastcompany.com/1844311/groupon-and-its-pivots-mega-meta-mash-news
Marea “muie” pe care o da clientilor Groupon este cu datele cardurilor – nu retin sa fie si procesator de plati. Alt motiv pentru care NU platesti online NIMIC in mediul romanesc. POATE plati prin PayPal. Poate… Dar sub nici o forma prin card…
Din pacate, PayPal are o prezenta… cvasi-inexistenta in RO (eu unul nu am vazut nici un comerciant din RO care sa accepte plati PayPal). Si atunci… ce faci?
Plata ramburs sau cumperi de pe Amazon/eBay. :)) Mai greu (sau imposibil) ca firma, dar foarte usor ca persoana fizica. Daca ai noroc sa fie livrat din Germania, iti vine chiar la usa prin Cargus. Oare de ce nu are incredere posta germana in cea romana? :))
Eu prefer sa dau niste bani in plus la ramburs sau sa iau din afara decat sa ma trezesc cu datele de pe card ajunse pe mana unor neica nimeni de la noi care-si baga picioarele.
Am avut si eu o discutie cu cineva de la Groupon despre faptul ca tin minte datele tale de card fara sa ai posibilitatea sa le stergi si am fost informat ca ei folosesc servicii de la Adyen pentru plati online, unul dintre aceste servicii fiind plata recurenta (recurring payments). Adica Ayden tine minte pentru Groupon datele de pe cardul tau ca sa le poti folosi la urmatoarea plata. Problema celor de la Groupon este ca au fost prea lenesi (sau prea cheap) ca sa mai puna in interfata lor un buton de unde sa dezactivezi optiunea asta. Eu am rezolvata dupa ce m-am plans la ei si au dezactivat-o de pe contul meu.
Sa va povestesc experienta mea cu Groupon.Am achizitionat un voucher pentru un curs de limba engleza Cambridge de 6 luni +40 de ore de curs specializat,medical,turism,etc,la alegere.Problema a venit cand am vrut sa accesez cursul specializat,administratorul de curs spunandu-mi ca au expirat cele 6 luni de curs,si nu mai pot accesa cursul specializat.Oferta prezentata pe site suna asa:
Oferta include:
Un curs online de limba engleza de 60 de ore cu o durata de 6 luni cu Institutul Cambridge si 40 de ore de curs pentru specializarea profesionala pe care ti-o alegi intre business, turism si industria alimentara, medical sau personal sanitar.
La interpelarea mea catre Groupon,daca nu cumva greseala e de partea lor,cand au prezentat oferta,nu am primit niciun raspuns,ceea ce-mi confirma ca asa e si administratorul de curs avea dreptate sa nu-mi mai dea acces la curs.Dealtfel,respectivul mi-a si spus ca pentru acest motiv de prezentare eronata a ofertei,vor inceta orice colaborare cu Gruoponul.Pana una alta,am fost pagubita,si nimeni nu pare sa se simta responsabil.
Am depus o reclamatie si la OPC,la care sper sa mi se raspunda.
Well,reactia Groupon, la ce masuri am luat,nu s-a lasat asteptata.Inca de la 9,00 dimineata am primit email in care mi-au propus,si am acceptat,rambursarea partiala a contravalorii cursului.Scriu asta,pentru a fi corecta,si eventualii cititori sa cunoasca si finalul acestei intamplari.Nu inteleg,de ce trebuie sa apelezi la tot felul de artificii ca sa-ti rezolvi o anumita problema,care e destul de clara dealtfel,dar…asta e.