Tot mai dezamăgit de magazinele online de pe la noi caut în continuare alternative. O să încerc (la fel ca și până acum) să povestesc experiențele (plăcute sau nu) cu fiecare dintre acestea.
Azi e rândul marketonline.ro.
Mă bate gândul să-mi schimb notebook-ul și oscilez între un Toshiba Tecra și un Lenovo T61 (30% Tecra vs. 70% T61). Trec peste motivele și criteriile după care îmi aleg viitorul notebook (încă mai există ghidul ăla cu care am câștigat concursul lui Cabral (chiar, când ajunge bre premiul ăla ? ) ) și sar direct la experiența avută.
În primul rând site-ul și informațiile prezente pe acolo. Nu platforma în sine pentru că aia e similară în proporție de 80% cu toate celelalte ci conținutul. De exemplu n-am înțeles care-i treaba cu faptul că (se pare că) nu o să am factură ștampilată și semnată de ei. Așa cică scrie în Codul Fiscal. N-am stat să caut dar din câte știu eu și bonurile de benzină mi le ștampilează la casă ca să le pot deconta. Site-ul e plin și de greșeli de tastare, de ortografie, etc. Un mic sample (doar un paragraf) este prezent mai jos :
După care vine surpriza plăcută. Au un Live Chat unde poți pune întrebări consultanților. L-am încercat, este extrem de mișto. Am experiența LiveSupport-ului similar de la Cisco și câteodată prefer o discuție scrisă în loc să dau telefon. Motivul principal este că-mi rămâne un log după discuția scrisă. Cel puțin așa am crezut că o să fie cazul și aici (m-au întrebat adresa de mail). Din păcate nu am primit logul. Zic “din păcate” pentru că discuția a decurs destul de ok la început. Consultantul lor (deși nu s-a prezentat) a avut un ton plăcut și a discutat civilizat. Până spre sfârșit când nu s-a mai putut abține și m-am trezit cu câteva “k-uri” și “sh”-uri pe ecran. Nu m-a deranjat personal pentru că și eu am avut un ton relaxat dar mă gândesc că ar fi trebuit să rămână cu discuția în limitele DEX-ului. Pe scurt, am întrebat în Live Chat dacă produsul dorit este disponibil și dacă mă grăbesc și fac plata în ziua respectivă (ieri) am șanse să primesc o factură finală care să fie încă în luna iulie. Mi-a răspuns că produsul este disponibil la distribuitor dacă fac comanda și că pot discuta legat de factură cu persoana de la vânzări.
Prin urmare m-am apucat să-mi fac cont și să fac comanda pe site. La finalizarea comenzii au un anunț în care zic că voi fi contactat telefonic de către un consultant de vânzări în maxim 60 de minute. Încântat de promisiunea lor (care mai apare în vreo 2 locuri pe site ) mă pun pe așteptat.
Deja după vreo 40 de minute speranța mea de-a vedea promisiunea lor respectată se diminua vizibil. După o oră și vreo 10 minute am trimis un mesaj (din pagina comenzii mele) consultantului. După încă appx. 15-20 de minute sună telefonul.
La telefon consultantul de vânzări mă anunță (tragedie) că modelul dorit nu este pe stoc nici la distribuitori și că-și cer scuze. După care îmi spune că estimarea lor cea mai pesimistă este de cca. 3 săptămâni și dacă doresc pot păstra comanda și voi fi anunțat de ei la momentul respectiv (asta am apreciat). Am spus “nu, mulțumesc” pentru că sper să găsesc ceva până atunci (fie Tecra, fie alt model de T61). Ultima experiență de genul ăsta cu alții s-a lăsat cu “vine mâine” și a venit peste 2 săptămâni. Prefer să fie cinstit cu clienții nu să-i amăgească cu promisiuni.
Una peste alta am sentimente contradictorii legate de ei. Dacă și-ar finisa mai bine relațiile cu clienții (eventual să știe și persoana de la live chat că nu exista pe stoc ăsta) și finisează/completează informațiile prezente pe site, ar putea fi o alternativă plăcută la emag/pcgarage și alții. Dacă o iau pe drumul bătătorit al șuturilor în cur aplicate clienților o să rămână/ajungă semi-anonimi.
Ah, era să uit, mai au o chestie interesantă. Pe care chiar aș vrea s-o testez (deși parcă nu cu un notebook). Au opțiunea de-a “cumpăra” pentru fiecare produs o garanție suplimentară. Costă 2% din valoarea produsului/produselor și spune ceva de genul :
Orice produs defectat in perioada de garantie, din cauze acoperite de garantie conform certificatului atasat produsului, este inlocuit cu unul nou, identic (sau similar dar superior in cazul in care produsul identic nu se afla pe stoc sau nu se mai fabrica), pe loc sau in maxim 48 de ore (2 zile) lucratoare de la constatarea scrisa a cauzei defectului de catre orice service autorizat de producatorul/importatorul acelui produs, conform certificatului de garantie.
Sună interesant dar după cum spuneam ar trebui testat sistemul ăsta (eventul cu ceva reparabil gen PC/imprimanta/lcd).
Bottom line, o să ma revin (cel puțin odată) pe la ei. Sper să meargă mai bine.
Am cumparat de la ei asa: Masina de spalat, aragaz, cuptor, LCD, Wii si inca o chestie, am uitat ce. De fiecare data au fost ok si n-am avut probleme cu ei. Ba chiar mi s-a intamplat sa vreau un suport de perete pentru LCD care nu-l aveau pe site si tot mi-au facut rost de ei. Pana acum sunt cei mai de treaba cu care am lucrat (fata de domo, altex sau doamne fer’, emag)
Eu am avut probleme cu ei, un telefon luat de la ei provenea de pe piata gri. Din cauza asta am avut probleme cu el (pierdea semnalul pe Vodafone) si cei de la service nu au vrut sa mi-l schimbe. Per total o impresie proasta, servicii de 7* pana ti-au luat banii, dup-aia am fost tratat cu aroganta.
Si eu tot incerc diverse magazine on-line, pana acum sunt foarte multumit de pcfun si oarecum e-mag. In rest, am renuntat la pcgarage, shopit, mediadot, marketonline si mai sunt cateva la care am renuntat inainte sa cumpar.
la fel de praf ce cei de la shopit.
“alo buna ziua vreau sa comand lcd-ul XXLL?”
“buna ziua, da va rugam sa va faceti cont pe site?
“fara cont nu se poate,?”
“nu”
fuck you marketonline.ro & shopit.ro , rahaturi de magazine online
octavian,atit de incapabil esti incit nu iti poti face un cont la un magazin online?
fuck you too octaviiana,
cel mai mult mi-a placut Intend – cluuuuuuj
am cumparat un proc de la ei si la plata ramburs nu am platit nici o taxa, doar cea de transport – 130 mii, anul asta in martie, am comandat marti si miercuri la ora 2 pm aveam proc. in mana.
la mediadot – placa de baza – taxa aproape 400 mii, mai bine o luam de aci din oras din magazin, ieseam mai eftin.
nu e corect faptul ca nu prezita CLAR si VIZIBIL aceste date.
De ce să-și facă cont ? Să primească toate spam-urile lor ? Poate omul nu vrea. Nu înțeleg care-i problema ? Ca magazin (fie el și online) mi se pare o tâmpenie să obligi clientul să-și facă un cont la tine ca să-i vinzi. Nu-l lași să ia de la tine ? Are unde să se ducă. Au tot apărut ca ciupercile după ploaie magazine online. Singurul lucru care le mai diferențiază este respectul față de client. Părerea mea…
Contul nu este pentru trimite magazinul spamuri catre el ci pentru a putea factura.Nu ai cum sa-i faci factura daca clientul nu are chef sa dea datele pentru asta.Prin telefon dureaza juma de ora.De asta e nevoie de cont dar lenea la romanii fitosi si emancipati e prea mare.La straini nu comenteaza nimeni si nu se caca pe el sa scrie 3 rinduri ca sa-si faca un amarit de cont….
Și totuși se fac atâtea lucruri prin telefon…
bai mirceo, bai vladimir ba, de ce la emag se poate prelua comanda prin telefon? de ce la evomag se poate prelua comanda prin telefon, ba mai mult chiar si prin ym, fara sa fii constrans a-ti face cont? de ce poti sa le dai tu un mail cu datele de facturare sau le dictezi prin telefon?. Pentru mine inseamna un singur lucru ca ma obligi sa fac cont ca sa cumpar de la tine, TU BAI PATRON de pravalie online nu respecti un potential client, care acu iti cumpara de 50 de lei, dar nu ai de unde sa stii ca data viitoare iti cumpara de 5000 de lei.
Cum naiba lipsa de respect?Octavian,daca esti rugat sa iti faci un cont pe site cum isi face toata lumea fara sa se simta nerespectata si sa depui o comanda de 50 sau de 5000 de ron,de cit vrei tu dar de fapt tu esti un mare fitos care se simte constrins din cauza lenei sau basinilor din cap asta inseamna ca nu are rost sa fii clientul vreunuia din magazinele pe care le injuri .Si celelate magazine citate ti-au facut cont doar ca un operator a stat cu tine juma de ora la telefon sa-i dictezi in marinimia ta datele.Ti se pare eficient sau elegant asa ?Sau faceai in maxim 2 minute un cont pe site si lansai o comanda ca de aia e magazin online si nu casa de comenzi de pe vremuri la care dadeau telefon parintii tai telefon sa-ti aduca ness si bomboane cubaneze.De aia avem internet si calculatoare .Afara magazinele online nu au deloc numere de tel la care sa suni tu sa tii un om juma de ora de vorba cind se poate ocupa de alte comenzi in acest timp.ONLINE e altceva decit crezi tu ca este .Bafta si nu mai injura aiurea ca nu ti-a facut nimeni nimic,ai doar fite inutile.
Mircea, ma mai ostenesc sa-ti zic ca in Romania e: “clientul nostru, sclavul nostru”; in Japonia e: “clientul noastru, imparatul nostru”. Am concis tot ce aveam de zis, pe tema aceasta.
Din incercarile mele, riscul unei comenzi “100% online” este un telefon cu “ne pare rau, dar nu avem”. Si poti sa afli ca nu mai au de 2 luni si nici nu mai aduc vreodata.
Asa ca de-asta e mai bine sa dai telefon.
Iar faza cu “sa ai cont la ei” e apa de ploaie – daca vrei livrare la domiciliu, te poate intreba datele necesare (unii chiar te intreaba tot si iti fac si cont pe site).
Nu ai nici o siguranta ca si firma ca nu iei teapa pentru ca “are cont pe site”. Cand isi face persoana contul poti sa verifici datele introduse? Nu – deci poate pune la plesneala si sa te trezesti ca ai un produs de 3000 lei (noi) pe care nu-l ridica nimeni.
In alta ordine de idei, pentru decontare, ai nevoie de factura fiscala doar in cazul sumelor de peste 100 lei.
In cazul unor sume de peste 1000 lei cred ca “ar fi dragut” (poate si “de dragul” garantiei) sa bage factura fiscala.
Mie mi se par seriosi. Am cumparat si eu de la ei si sunt OK